پاورپوینت

Tahghigh

38 صفحه
5 بازدید
04 فروردین 1404

صفحه 1:

صفحه 2:
چرا مقاله بنویسیم؟ © ‎Oy‏ اسلام: کات ‎pul pele‏ آن اسث. ‏#علم با ينهاللارى يبشرفت نم ىر بلله باير آثرا منتش ركرر. ‏#براى سهیع شرن در ‎tal (ele ypu‏ ‎.١‏ نتيهه تمقيق خور را انتشار رهيع. ۲ انتظار اتقار راشته باشیم. ‏تشه بایر هرف باشره افز مررل: یا ارتفا رتبه. ‎

صفحه 3:
. . = فرایند پالایش علمی #يافته هاى علمى به مرور زهان زر معرض آزمایش و داوری قرار گرفته پالایش می‌شوند. (ایره‌های جزتی منیر به ایره ها یکلی می‌شونر. #إيروها ىكم فایره بای خور را به ایره‌های عملی و پرگاربرر می‌رهند. ایره‌های غلط به فراموشی سپرره می‌شونر. #فراينر بالايش ايره آل نیست ولی در دراز مرت درست عم لکرره و ملنر. نقام راوری مقلات نيز جزئى از فراينر الایش است.

صفحه 4:
__ س2 طى يك فراينر بالايش طولائى نتايج پژوهشی ماثرنی تر و پرکاربررتر به طبقات بالاى هرم انتشارات صعور مبانتر. یادداشتهای پژوهشی

صفحه 5:
از چه زمان بنویسید؟ نوشتن موتور تقلر را به رله مى اندازد. ا ‎iy‏ شتن به اقلا | ‎eh‏ رقت. شفافيت و تمرلز مى بفشر. سای شما ضمن نوشتن توسعه یافته توسط خور شما نقر می‌شوند. طلزا نوئتن را از بترای تعقیق و به موازات ‎OT‏ انبام رهیر نه پعر از اتمام ‎or‏

صفحه 6:
واضح بنویسید با این هرف بنویسی رکه یافته‌های شما به وضوح تمام به خوائئره منتقل شور #فوائئره با خوائرن مقاله شما باير بتوائر نتايج تفقیق شما را گرا رکند. #فوائتره تباير براى ورك وشته شما به عرس زون وادار شور واضح نوشتن مستلزم تقلر و صرف وقت سيار است. آثرا رست ‎Aa 1‏ از ابزار مقلف (متن» فرمول» نمودار و تعویر) در بهت هرف فوق ‎he‏

صفحه 7:
به خواننده کمک کنید © تراائره مقالة زر ال به رنيال عل مشلل قور الست #نوائئره فى قواهر برائر: ‎.١‏ مسثله ا ىله شما ع لكررهاير ‏ جه انرازه شبية مسئله اوست5 ۲ اير هگلیری شما در هل مسئله هيست؟ فوانتره را در پاسخ به سئوالات فو قکم ککنیر. تن هکه نهیً از یك مقاله باقي مي‌مانر ایره‌های عمومی و قابل ‎caw! OF JB!‏

صفحه 8:
محتوای کلی مقاله © آنه كه ر ريك مقاله باير برسائير: مه من این است. (تعریف مسئله) #مسئله من از این نقر مهم است. (ب هکاربررها اشا هکثیر.) #مسئله من از این نظر مشلل است. (نشان ‎ney‏ وگران آنرا مل کلردهانر) #راه عل من اين است. (جزئيات راه هل را ارائه رهير.) #راه هل من به اين وليل درست است. (رلايل ارائه زهير.) #راه فل من بهتر از راه عل ويلران است. (با ثتيبه كار ويلران مقایس هکنی.)

صفحه 9:
- ms ‏بخسهای مقهاله‎ (title) ‏وان‎ ‎(authors) ois? (abstract) woe (Introduction) ‏مره‎ ‎(Problem Statement) dias a7 (Related Work) o,f Wasi ‏رح و‎ (Proposed Solution) cb «I, «/,/% (Comparison) (1,65 Wy auylés® (Conclusion) (5. ‏نت‎ (References) ‏#مرايع‎ ‎9

صفحه 10:
عنوان ماله تعنوان پایر ماوی مرش اطلاعات در عراق لکلملت باشر, ‎Ue‏ گوین نباشز. مش نکندره وگوبا باشز, ‏تموله عنوان بر: ‎۲۵٩ ۲‏ و 0۴۲ 065191 ۰ ‏#زمونه رو عنوان) فوب: ‎640-Mb/s 2048-Bit Programmable LDPC‏ ۸ ۰ ‎Decoder Chip for Wireless Applications‏ ‎A Fast Hardware LDPC Decoder for OFDM‏ ° ‎Communication Systems with Direct‏ ‎Detection‏ ‎

صفحه 11:
نویسندگان ترتیب نام وسنرلان معمولاً ياكار اهميت سوم هريك از ويستركان در نوآوریهای مقاله است (رربی یکه پنین سهم بنرى مملن باشر). ‎<a 1‏ 3 #كلر تويسترلان موافقن ركه تقريياً سوم مساوى «ارئر ثامها را به ترتيب الفبابى بنويسير. #ولر رانشّلاه يا موسسه متبوع هر وسنره را فراموش كلنير. هرز ‎wes bil‏ |. افزورن ثا م كسى برون اجازه وىء ولو سههى راشته باشر, ۲ افزورن ملس كه سهمی نراشته است. ۳ مزف نام لس یکه سهمی داشته است برون اطلاع وی. ‎n‏

صفحه 12:
onda پلیره را ست آفر بویسید. گر پلیره بلور مستقیع و در چنر ‎alas‏ يبان كنير: مسله شما و گاربرز ان ‎lols ۲‏ راه عل و نتايج شما ©بليره مقرمه نيست.كل ىكوبى و عاشيه بروازى كلنير. #رر عراقل جملات هراكثر اطلاعات در مورر مقاله را برسائير. تما مکلما تکلیری مقاله را رر جليره يباورير. 12

صفحه 13:
ار چلیره انهام ترهير (مَلر در موارر بسيار ثادر و خاص): ا. ارجاع به منابع ۲ آوررن نمار و فرمول گپلیره ب هکمته علم یکنفرانس یا سر ویر مبل ه کمک مین رکه برای مقاله شما راور مناسب ‎AS Cush‏ پس از انتشارء معمولا پلیره در «سترس عام و متن مقاله در رسترس ممرور قرار میگیرد. لزا خوانترهپایر فقط با فوائرن چلیره پتواثر تعیی نکن رکه مقاله شما مشْلل او را عل م یگنر یا نه. 13

صفحه 14:
نمونه چکیده خوب Abstract—In this paper, we consider a relay-assisted cognitive cellular downlink system dynamically accessing a spectrum licensed to a primary network, thereby improving the efficiency of spectrum usage. A cluster-based relay-assisted architecture is proposed, where relay stations are employed for minimizing the interference to users in the primary network and achieving fairness for cell-edge users. Based on this architecture, an optimal solution is derived for jointly controlling data rate, transmission power, and subband allocation to optimize the weighted sum goodput where proportional fair scheduling (PFS) is included as a special case. As shown by simulations, the proposed solution achieves significant throughput gains and better user fairness compared with existing designs. مرآلثر اطلاعات در مراقل جملات را در پلیره فوق ملامظ هکنیر.

صفحه 15:
مثال چکیده بد This paper presents a PCR algorithm [1] that maximizes network throughput TJ and minimizes network delay 6. We have used ideas from [2], [3], [4] and proposed a scheme that is more efficient than algorithms presented in [5], [6], [7] and [8]. Our analysis uses the theory developed in [9]. اسّلالات: آوررن حروف اختصارى +201 برون تعريف آن غلط است. آوررن نمارهای ۲ و 8 لازم نیست. ارجاعات برا ی لس یکه به مت نکامل این مقاله رسترسی نرارر بی فایره است. ‎efficient ai”‏ مبهم است زیرا تعاریف مفتلف رارر.

صفحه 16:
مقدمه مقاله لک مفرم وب سم سولات زير را (زر مور بل ‎(ate‏ 4 ‎ish‏ ميرهر: #مسئله شما رر ببه زمينهلاربررى ظاهر می‌شور؟ هرا عل این مسّله رشوار است؟ ‎OF Us 1g‏ اهمیت راررو ‏#شما از جه زاويه و با جه روش و ابزارى به عل مسئله مىبررازيرة ‏#©رإه حل شما تفت چه شرایط یکاربرر رارر؟ ‏#نوآوريهاى مقاله رقيقاً كرام است؟ ‏#سافتا ركلى مقاله ‎seul dig‏ ‎

صفحه 17:
تعریف مسئله #رر اين بنش مسئله فور را به قت و وضو حكامل تعريف al #از بيان رياضى سور يبرير. بسيارى از مسائل يان رياضى رقیقی ‎idly‏ #فرضها را به روشنى ييا نكنير. "زر عریف مسئله, نقاط ابهام باقی گلزاریر. فوانتره را نبا ‎yy‏ ‎Ayal‏ “ ابهام باقی نگزاریر. فواننره را بایر به هرس زرن wt ly 17

صفحه 18:
نقد راه هل دیگران ol, ® علهاى موجور را همراه ب) ‎gala (yas‏ بررسى و نق دکنی. باير اشرا فكامل غور را به وضعي تكنونى مسئله با رارن ‎EG,‏ ‏مناسب و جرير برسائير. ور باير عتماً جریرترین مقالات مربوط به موضوع را فوانره باشیر. #مقاله شما بایر نقاط ‎JB‏ نقاط ضعف موور ‏ كار یلران را هرف کیریکرده د لکنر. #از لیل عمره رر مقالات اتوانی در موارر فوق است.

صفحه 19:
بیان راه حل #رله هل غود را به رقت و وضو حكامل ييا كنير. #ابترا إيروها ىلليرى را طر حكثير. #سبس به جزئيات ‎ily‏ ‏گر از مربعی الها م كرفته لير آثرا ول ركتير. #ممروريتها و شعفهای ‎r9 Ub ol,‏ را به روشنی بیان ‎wil‏ ‏نواننره را براى فهم ‎al,‏ مل فور به مرس زرن ‎wh jlo‏ 19

صفحه 20:
سح اثبات درستی راه هل #نشان رهي ركه راه مل شما درست و موثر است (یعنی يه جواب میرسر). © روشهای مقلف اثات درستی راه عل: #ائيات تمليلن ات از طريق انراز هكيرى عملى #اثبات با توسل به شیه سازی #كلر لازم است روشهاى فوق را تلفی قکنید. © 20 در هر هال باير برای هر ارعای فور «ل ل كافى ارائه تمايير.

صفحه 21:
مقايسه با راه حل ديكران هر راه على ثقاط ضعف و قوت دارد. طلزا عرلانه مقایس هکنیر. #برتقال را با برتقال و نه با سيب. #بايبن ‎ost‏ ارز شکار ‎oly‏ ارز شکار شما را بالا نمی برد *بلله نتيبه معلوس «ارد. #لزا منصف باشير و نقاط قو تکار وگران ,| ‎wash ji‏ #سارى از مقالات به رليل مقايسه غير عارلانه مررور می‌شونر. 21

صفحه 22:
ذکر مراجع برون رلیل و صرفاً برای بالا بررن) تعرار مراجع ارجاع ترهير. © ترويماً به مقالا تكنفرانسهاى شنافته شره و مبلات معتبر ارجاع رهیر, کر مرابع» فرمت ویژه تیین شره توس طکنفرائس یا ‎alae‏ را بطور یلنوافت بلار يبرير. #براى_تعيين فرمت به وب سايت مربوطه مرابعهكثير يل به شماره هاى قبلى ‎wl lll phi‏ شم هگزاری ارجاعات بر رو نو است: | به ترتیب ظهور در مقاله ۲ به ترئیب الفبای اولین نویسنره ‎y®‏ نموه شمار هگزاری تابع قراررار نشريه باشير. ‎22 ‎

صفحه 23:
نمونه ارجاعات به فرمت مرابع زی رکه از نشرات ‎IEEE‏ افز شره توبه نماییر. © رباع بهكتاب [13] M.R. Garey and D. S. Johnson, Computers and Intractability: A Guide to the Theory of NP-Completeness. New York: Freeman, 1979. انس {6] D. Divsalar, H. Jin, and R. J. McEliece, “Coding theorems for ‘turbo- like’ codes.” in Proc. 36th Allerton Conf. Communications, Control, and Computing, Urbana, IL, Sept. 23-25, 1998, pp. 201-210. [7] G.D. Fomey Je, "On iterative decoding and the two-way algorithm,” in Proc. Int. Symp. Turbo Codes and Related Topics, Brest, France, Sept. 1997 رباع به مله [4] L.R. Bahl, J. Cocke, F. Jelinek, and J. Raviv, “Optimal decoding of linear codes for minimizing symbol error rate,” IEEE Trans. Inform. Theory. vol. IT-20, pp. 284-287, Mar. 1974. 23

صفحه 24:
عدم ارجاع استفاره ‎Oly WG)‏ برون ارجاع به مقالات آنان نقطه ضعف بزرکی برای مقاله شماست: © الر سهوى باشرء نقانه پی‌اطلاعی است (بر). * آلر عمری باشر: تقائه بی‌سراقتی است (بسیر بر)؛ یک مقاله خوب ازیافته‌های رگران استفارهگرره و بر آنها می افزایر. #لزا ارجاعات فوب از قاط قوت يك مقاله است. اسان از شلل و نموطر تولیر شره توسط ‎afl ead oy Olly‏ 24

صفحه 25:
یر ارسال مقاله شاب یر مقالات ,که با عبله نوشته می‌شوز = ‎ig‏ ‎MH GBD) (RCA aL Mus align MAE A, Cy‏ #قبل از ارسال: در صورت اهكان ‎all dlde‏ شره را يك هفته لثار ‎wily‏ ‎Zz 2 5-5 = x 35‏ . #يس از آن فور را به جاى داور مقاله قرار داره آثرا ‎las a sil‏ اشكالات زيادى خواهير يافت. ‏#بلوغ یک مقاله زمان) نياز راررهء به آن زمان برهير. ‎ ‏(ارسل مقالات نارس وقت داوران را تلف و رودبه شما تضعيف ميلئر. ‎25 ‎

صفحه 26:
نظر بخواهید ©إز يك متخصصس بفواهير مقاله شما را مانتر یک راور بفواثر و نظر فنی برهر. گر واقع اساتیر راهنما و مشاور داوران اول مقالات شماينر. از آنها عتما نظر بنواهير. #بهترين فرمت آثان ابن اس كه نقاط ضعف و ابهام مقله را مش كتتر. ‎j‏ غير متفسص (مثلاً رانشهوى هم رشته) نيز نظ كلى بنواهير. ‏#يافتن اسكالات تلارشى آسائتر است. لزا ابترا رفع ابهامات و اشتباهات فنى سبس رفع اشلالات املايى و انشايى. ‎© ‎26 ‎

صفحه 27:
سح به کدام مجله يا کنفرانس؟ #ارسال ایره‌های قوب در قالب مقلات بر به نشریا تکم اعتبار ارزش ایره را ضايع م یکند. میا کر لازم است نتايج وکیفیت مقاله فور را ارتقاء راره و ب هكنقرائس يا مبله فوب بفرستیر. ® ویر و ارسال مقالات ی ‎bs! wl cual‏ تیست, مشّللی را هل نم کرو در نهايت تاثيرات منفى براى شما ولشور شما رارد. آنها را به سطل زباله ييندازير و از فو شروع كنير. #رر زمينه تتقيقاتى و ركنقرانسها و مهلات معتبر را شناساب ىكنير. #افرار قبرهلتفرانسها و مهلات معتبر را مى شتاستر. از آنها لمك بليرير. 27

صفحه 28:
قبل از ارسال #وبور اشكالات تلارشى ميتوائر وليلى بر نفه بورن مقله تلقی شور. نذا آنها راکاملاً بر طر فکنیر. #كلر به زبان الليسى نوشتهاير به اعتمال زيار باير توسط خبره ویرایش شور. ‎Idan Gull seus ®‏ رعای تنیز مخمولاً قامل: #ابعار صفعه و متن, انرازه قلم (فونت). تعرار صفمه, تعرار ستون ۵سیری زکنفرانسها ممروریت تعرار صفه اعمال میلنن. برای پی برن به تعرار مفمات مقاله ور بایر ابترا آنرا به فرمت تعیین شره ر رآورير. 28

صفحه 29:
يي سح — مقاله شما رد شد؟ تگلران نشویر. امر ومشتالى اتفاق. نيفتاره ات #كلر ب هكنرانس يا مبله فوب فرستاره اير نظرات «اوران اغلب بسيار با أرزش أست. يلايك التقارات را به رقت فوانره به آنها قل رکنیر. ار انقاری وارر است آن را رف مکنیر. تالر انتقاری ناوارر است, عتماً يبان مبوع شما باعث آن شره است. ابهام را با بهتر توشتن بر طرف نماییر, 29

صفحه 30:
سح علل عمده رد مهالات تنشان نرارن اهمیت عملی مسئله (این مسئ هکاربرر رارد) #مبوم بورن تعريف يا هرف مسئله (معلوم نيست مسئله جيست) #مسئله سن فل تشرة (راه مل ساره تری برای مسئله وبور دار اه عل گلراری است (اين راه قبلا ارائه شره) عرم مرور و نق رکارهای قبلی (مرابع میمی از قلم افتاره) #راه هل غلط است با روشن بان نشره (مسئله واقعاً عل نشره) #مقايسه ضعيف است (مزيت راه هل نشان راره نشره) #موضوع مقاله مرتبط به موزه تتعم یکنفرانس يا مجله نيست. 30

صفحه 31:
رعایت هال داوران راوران اغلب افرار مامب مقالات متغرر رز مین ه کار شمايث ر له جوت خرمت به جامعه علمی برون ‎Fb,‏ مزر به راوری می‌پررازنر, وقت و موصله راوران معرور است. #الر داور براى فهع مقاله شما مجبور به عل معماهاى متعرر پی در پی شور اتمال قبولی مقاله شما متاسب با میزان عوصله او خواهر بور. ار شما برای واضح تویسی وقت صرف کنر انتقار نراشته باشیر راور برای فهع مقاله شما زیار وقت صر فکنر ‎ie‏ عهره شماس تكه با واضح نوسى به داوران (رر ال به فورتان )کم ککنير. ‎31 ‎

صفحه 32:
سح یک مقاله به دو محل #ارسال يك مقاله همزمان به رو ممل النفرائس يا مهله) فلاف عرف علمی است. ‎(MBN pail‏ يس إز هاب يك مقاله زر يك مل ارسال «وبارة آن به مغل ويكر (ولو با تغييرات جزبى) غلاف افلاق علمى است. آليراً اتام ترهير. © فوب است: #ارسال يك مقاله جاب شره در ی ککنفرانس, به یک مبله در صورت یکه مقاله در وسعت و عمق افزایش قابل ملاعظه پیراگرره باشر. 32

صفحه 33:
سرقت علمی ‎a‏ متن (ولو پثر جمله) یا تعوير و نمورار از نوشته‌های وگران برون کگر مافز «زری علمی است. #ارسال مقاله ولران (پاپ شره با نشره) به نام ور دزری علمی است و به زوری تشر می شور. (باعث رسوایی علمی) #نوشتن مقاله بر اساس ايره و نتليج وگران و پاپ آن به نام فور باز هم يك «زرى علمى اس تكه به رامتى آسَلار نمى شور. (نشانه فسار شنصيت) #ينازيه إيرة ولزان برائ شما جالب است میتواثیر به صاسب ‎on)‏ پیشنوار ‏2 ‏تفقیق مشترك برهير و به اتفاق نتايج را منتش ركنير. ‎33 ‎

صفحه 34:
. =—_— سبک نوشتن علمی © متن علمى با سبك متن اربی تفاوت اساسی رارد #متن علمى مستقيم, رقيق و برون لفاظ است. نمونه فوب: مسئله تجزیه اعرار صميح به عوامل اول یک مسئله ‎.cus| NP-complete‏ * نمونه بره مسئله تجزیه اعرار یج به عوامل اول از مسائل پیپیره و غامشی اس تکه زهن ‎Sy‏ بلنرمرتبه و مشهورى همبون اولر وكاوس را از ير باز تاكنون به خور مشفول راشته است. گر متن علمی عنصر مبالفه و تفیل یلار نمی رود. * نمونه بره مسئله تبزیه اعرار صیح به عوامل اول آنها مسئله بی نهایت مللی اس تکه يشت همه نوابغ عالع را به فاك ماليره است. توا 34

صفحه 35:
م —— — سبك نوشتن علمی (ادمه) بملات استفیامی و تعبیی در مقالات علمی ضرورتی نرارند. * نمونه بره مکفت! آا نمیتوان برای مسئله تبزيه اعرار صبیح به عوامل اول آنها راه علی سریع #عناوين افرار در مقالات علمى بكار برره نمی شور ام و ام ‎Sigil‏ ‏ی و 1 ۳ نموه بر: ر سال ‎٩‏ نظر هکوانتمی نور توسط ککتر مالس ‎Ly‏ و بروفسور آلبرت اينشتاين ابراع شر. در سال ‎٩۲۰‏ نیز آقای هایزتبرگ امل عردم قطعيت oi Oly |, 35

صفحه 36:
م —— — . =—- سبک نوشتن علمی (ادامه) گر متن علمی, میفه غالب جملات, میفه مبهول است. میفه معلوم ر موارری کلار برره می شو که صرامت و آلیر در مورر فاعل لازم باشر. #مقاله علمى جاى قضاوت ارزشى (افلاقی) در مورر یافته ها و افزار #مل صیح قناوتهای ارزشی, مقالاتی اس تکه باه فرا علمی وارند. 36

صفحه 37:
اخلاق فوق علم است ©افزايش علم انسان باير موجب افزليش تواضع او شور #لزا مشق واقعی غبب نراشته و ا زكثرت و اهميت مقالاتش سفن نم یکوید. فراموش کنیر: هرف از تعقیق و انتشار آن» ييشبرر علم برای رفع ممللات بشر برای آمار هگررن انسان) جهت بنرگی فراست. برای رسیرن به پنین هرف والایی نمیتوان از هر وسیله‌ای سور جست. 37

صفحه 38:
توفیدات: ا. در اين فايل منظور از «علع» انش میتی بر تهربه است. ۲ در اين فایل از قلمهای فارسی ۲10508 ظ و صعحصم؟ ظ استفاره شره است. ‎cu, Sly‏ ايل به بهتری نگیفیت بایر قلمهای فوق ر سیستع شما نهب شره باشر, 38

هوالعلیم محمد رضا سلطانپور بخش مهندسی برق دانشگاه آزاد اسالمی آذر 1388 چرا مقاله بنویسیم؟ ‏دین اسالم :زکات علم نشر آن است. ‏علم با پنهانکاری پیشرفت نمی‌کند بلکه باید آنرا منتشر کرد. ‏برای سهیم شدن در پیشبرد علم باید: .1نتیجه تحقیق خود را انتشار دهیم. .2انتظار انتقاد داشته باشیم. ‏آنچه نباید هدف باشد :اخذ مدرک یا ارتقاء رتبه. 2 فرایند پاالیش علمی ‏یافته های علمی به مرور زمان در معرض آزمایش و داوری قرار گرفته پاالیش می‌شوند. ‏ایده‌های جزئی منجر به ایده های کلی می‌شوند. ‏ایده‌های کم فایده جای خود را به ایده‌های عملی و پرکاربرد می‌دهند. ‏ایده‌های غلط به فراموشی سپرده می‌شوند. ‏فرایند پاالیش ایده‌آل نیست ولی در دراز مدت درست عمل کرده و میکند. ‏نظام داوری مقاالت نیز جزئی از فرایند پاالیش است. 3 هرم انتشارات علمی طی یک فرایند پاالیش طوالنی نتایج پژوهشی ماندنی‌تر و پرکاربردتر به طبقات باالی هرم انتشارات صعود مWیکنند. کتب درسی کتب پژوهشی مجالت پژوهشی مقاالت کنفرانسی یادداشتهای پژوهشی 4 از چه زمان بنویسید؟ ‏نوشتن موتور تفکر را به راه می‌اندازد. ‏نوشتن به افکار نظم ،دقت ،شفافیت و تمرکز می بخشد. ‏ایده‌های شما ضمن نوشتن توسعه یافته توسط خود شما نقد می‌شوند. ‏لWذا نوشتن را از ابتدای تحقیق و به موازات آن انجام دهید نه بعد از اتمام آن. 5 واضح بنویسید ‏با این هدف بنویسید کWه یافته‌های شما به وضوح تمام به خواننده منتقل شود. خواننده با خواندن مقاله شما باید بتواند نتایج تحقیق شما را تکرار کند. ‏خواننده نباید برای درک نوشته شما به حدس زدن وادار شود. ‏واضح نوشتن مستلزم تفکر و صرف وقت بسیار است .آنرا دست کم نگیرید. ‏از ابزار مختلف (متن ،فرمول ،نمودار و تصویر) در جهت هدف فوق کWمک بگیرید. 6 به خواننده کمک کنید ‏خواننده مقاله در اصل به دنبال حل مشکل خود است. ‏خواننده می خواهد بداند: .1مسئله ای که شما حل کرده‌اید تا چه اندازه شبیه مسئله اوست؟ .2ایده کلیدی شما در حل مسئله چیست؟ ‏خواننده را در پاسخ به سئواالت فوق کمک کنید. ‏آنچه که نهایتا ً از یک مقاله باقی می‌ماند ایده‌های عمومی و قابل انتقال آن است. 7 محتوای کلی مقاله ‏آنچه کWه در یک مقاله باید برسانید: ‏مسئله من این است( .تعریف مسئله) ‏مسئله من از این نظر مهم است( .به کاربردها اشاره کنید). ‏مسئله من از این نظر مشکل است( .نشان دهید دیگران آنرا حل نکرده‌اند). ‏راه حل من این است( .جزئیات راه حل را ارائه دهید). ‏راه حل من به این دلیل درست است( .دالیل ارائه دهید). ‏راه حل من بهتر از راه حل دیگران است( .با نتیجه کار دیگران مقایسه کنید). 8 بخشهای مقاله )title( عنوان )authors( نویسندگان )abstract( چکیده )Introduction( مقدمه )Problem Statement( تعریف مسئله )Related Work( طرح و نقد کار دیگران )Proposed Solution( ارائه راه حل )Comparison( مقایسه با کار دیگران )Conclusion( نتیجه گیری )References( مراجع 9 عنوان مقاله .ت باشدWعنوان باید حاوی حداکثر اطالعات در حداقل کلما . مشخص کننده و گویا باشد.شدWکلی گویی نبا :نمونه عنوان بد Design of a Fast Decoder : دو عنوان خوبWنمونه A 640-Mb/s 2048-Bit Programmable LDPC Decoder Chip for Wireless Applications A Fast Hardware LDPC Decoder for OFDM Communication Systems with Direct Detection 10 نویسندگان ‏ترتیب نام نویسندگان معموال ً بیانگر اهمیت سهم هریک از نویسندگان در نوآوریهای مقاله است (درجایی که چنین سهم بندی ممکن باشد). ‏اگر نویسندگان موافقند که تقریبا ً سهم مساوی دارند نامها را به ترتیب الفبایی بنویسید. ذکر دانشگاه یا موسسه متبوع هر نویسنده را فراموش نکنید. ‏هرگز انجام ندهید: .1افزودن نام کسی بدون اجازه وی ،ولو سهمی داشته باشد. .2افزودن نام کسی که سهمی نداشته است. .3حذف نام کسی که سهمی داشته است بدون اطالع وی. 11 چکیده ‏چکیده را دست آخر بنویسید. ‏در چکیده بطور مستقیم و در چند جمله بیان کنید: .1مسئله شما و کاربرد آن .2ویژگیهای راه حل و نتایج شما ‏چکیده مقدمه نیست .کلی گویی و حاشیه پردازی نکنید. ‏در حداقل جمالت حداکWثر اطالعات در مورد مقاله را برسانید. ‏تمام کلمات کلیدی مقاله را در چکیده بیاورید. 12 چکیده ‏در چکیده انجام نWدهید (مگر در موارد بسیار نادر و خاص): .1ارجاع به منابع .2آوردن نماد و فرمول چکیده به کمیته علمی کنفرانس یا سر دبیر مجله کمک میکند که برای مقاله شما داور مناسب تعیین کند. ‏پس از انتشار ،معموال چکیده در دسWترس عام و متن مقاله در دسترس محدود قرار میگیرد .لذا خواننده باید فقط با خواندن چکیده بتواند تعیین کند که مقاله شما مشکل او را حل می‌کند یا نه. 13 نمونه چکیده خوب حداکثر اطالعات در حداقل جمالت را در چکیده فوق مالحظه کنید. 14 مثال چکیده بد This paper presents a PCR algorithm [1] that maximizes network throughput T and minimizes network delay . We have used ideas from [2], [3], [4] and proposed a scheme that is more efficient than algorithms presented in [5], [6], [7] and [8]. Our analysis uses the theory developed in [9]. :اشکاالت . بدون تعریف آن غلط استPCR آوردن حروف اختصاری . الزم نیست وT آوردن نمادهای .تن کامل این مقاله دسترسی ندارد بی فایده استWارجاعات برای کسی که به م . مبهم است زیرا تعاریف مختلف داردefficient کلمه 15 مقدمه مقاله ‏یک مقدمه خوب پاسخ سئواالت زیر را (در حدود یک صفحه) به خوبی میدهد: ‏مسئله شما در چه زمینه‌ کاربردی ظاهر می‌شود؟ ‏چرا حل این مسئله دشوار است؟ ‏چرا حل آن اهمیت دارد؟ ‏شما از چه زاویه و با چه روش و ابزاری به حل مسئله می‌پردازید؟ ‏راه حل شما تحت چه شرایطی کاربرد دارد؟ ‏نوآوریهای مقاله دقیقا ً کدام است؟ ‏ساختار کلی مقاله چگونه است؟ 16 تعریف مسئله ‏در این بخش مسئله خود را به دقت و وضوح کامل تعریف کنید. ‏از بیان ریاضی سود ببرید .بسیاری از مسائل بیان ریاضی دقیقی دارند. ‏فرضها را به روشنی بیان کنید. ‏در تعریف مسئله ،نقاط ابهام باقی نگذارید .خواننده را نباید به حدس زدن وادار کنید. 17 نقد راه حل دیگران ‏راه حلهای موجود را همراه با معرفی مراجع ،بررسی و نقد کنید. ‏باید اشراف کامل خود را به وضعیت کنونی مسئله با دادن ارجاعات مناسب و جدید برسانید. ‏لذا باید حتما ً جدیدترین مقاالت مربوط به موضوع را خوانده باشید. ‏مقاله شما باید نقاط خالی یا نقاط ضعف موجود در کار دیگران را هدف گیری کرده حل کند. ‏از دالیل عمده رد مقاالت ناتوانی در موارد فوق است. 18 بیان راه حل ‏راه حل خود را به دقت و وضوح کامل بیان کنید. ‏ابتدا ایده‌های کلیدی را طرح کنید. ‏سپس به جزئیات بپردازید. ‏اگر از مرجعی الهام گرفته اید آنرا ذکر کنید. ‏مWحدودیتها و ضعفهای راه حل خود را به روشنی بیان کنید. ‏خواننده را برای فهم راه حل خود به حدس زدن وادار نکنید. 19 اثبات درستی راه حل ‏نشان دهید که راه حل شما درست و موثر است (یعنی به جواب میرسد). ‏روشهای مختلف اثبات درستی راه حل: ‏اثبات تحلیلی ‏اثبات از طریق اندازه گیری عملی ‏اثبات با توسل به شبیه سازی ‏اگر الزم است روشهای فوق را تلفیق‌کنید. ‏در هر حال باید برای هر ادعای خود دلیل کافی ارائه نمایید. 20 مقایسه با راه حل دیگران ‏هر راه حلی نقاط ضعف و قوت دارد. ‏لذا عادالنه مقایسه کنید. ‏پرتقال را با پرتقال و نه با سیب. ‏پایین آوردن ارزش کار دیگران ارزش کار شما را باال نمی برد. ‏بلکه نتیجه معکوس دارد. ‏لذا منصف باشید و نقاط قوت کار دیگران را نیز بگویید. ‏بسیاری از مقاالت به دلیل مقایسه غیر عادالنه مردود می‌شوند. 21 ذکر مراجع ‏بدون دلیل و صرفا ً برای باال بردن تعداد مراجع ارجاع ندهید. ‏ترجیحا ً به مقاالت کنفرانسهای شناخته شده و مجالت معتبر ارجاع دهید. ‏در ذکر مراجع ،فرمت ویژه تعیین شده توسط کنفرانWس یا مجله را بطور یکنواخت بکار ببرید. ‏برای تعیین فرمت به وب سایت مربوطه مراجعه کنید یا Wبه شماره های قبلی نشریه نگاه کنید. ‏شماره گذاری ارجاعات بر دو نWحو است: .1به ترتیب ظهور در مقاله .2به ترتیب الفبای اولین نویسنده ‏در نحوه شماره گذاری تابع قرارداد نشریه باشید. 22 نمونه ارجاعات ‏ارجاع به کتاب ‏ارجاع به مقاله کنفرانسی ‏ارجاع به مجله 23 به فرمت مراجع زیر که از نشریات اخذ شده توجه نمایید. ‏IEEE عدم ارجاع ‏استفاده از کار دیگران بدون ارجاع به مقاالت آنان نقطه ضعف بزرگی برای مقاله شماست. اگر سهوی باشد ،نشانه بی‌اطالعی است (بد). اگر عمدی باشد ،نشانه بی‌صداقتی است (بسیار بد). ‏یک مقاله خوب ازیافته‌های دیگران استفاده کرده و بر آنها می افزاید. ‏لذا ارجاعات خوب از نقاط قوت یک مقاله است. ‏استفاده از شکل و نمودار تولید شده توسط دیگران بدون کسب اجازه قابل قبول نیست. 24 عجله نکنید ‏در ارسال مقاله شتاب نکنید. ‏مقاالتی که با عجله نوشته می‌شوند بسرعت هم رد می‌شوند. ‏قبل از ارسال ،در صورت امکان مقاله کامل شده را یک هفته کنار بگذارید. ‏پس از آن خود را به جای داور مقاله قرار داده آنرا بازنگری کنید .حتما ً اشکاالت زیادی خواهید یافت. ‏بلوغ یک مقاله زمان نیاز دارد ،به آن زمان بدهید. ارسال مقاالت نارس وقت داوران را تلف و روحیه شما تضعیف میکند. 25 نظر بخواهید از یک متخصص بخواهید مقاله شما را مانند یک داور بخواند و نظر فنی بدهد. ‏در واقع اساتید راهنما و مشاور داوران اول مقاالت شمایند .از آنها حتما ً نظر بخواهید. ‏بهترین خدمت آنان این است که نقاط ضعف و ابهام مقاله را مشخص کنند. ‏از غیر متخصص (مثالً دانشجوی هم رشته) نیز نظر کلی بخواهید. ‏یافتن اشکاالت نگارشی آسانتر است .لWذا ابتدا رفع ابهامات و اشتباهات فنی سپس رفع اشکاالت امالیی و انشایی. 26 به کدام مجله یا کنفرانس؟ ‏ارسال ایده‌های خوب در قالب مقاالت بد به نشریات کم اعتبار ارزش ایده را ضایع می کند. ‏لذا اگر الزم است نتایج و کیفیت مقاله خود را ارتقاء داده Wو به کنفرانس یا مجله خوب بفرستید. تولید و ارسال مقاالت بی کیفیت مایه افتخار نیست ،مشکلی را حل نمی کند و در نهایت تاثیرات منفی برای شما و کشور شما دارد .آنها را به سطل زباله بیندازید و از نWو شروع کنید. ‏در زمینه تحقیقاتی خود کنفرانسها و مجالت معتبر را شناسایی کنید. ‏افراد خبره کنفرانسها و مجالت معتبر را می شناWسند .از آنها کمک بگیرید. 27 قبل از ارسال وجود اشکاالت نگارشی میتواند دلیلی بر نپخته بودن مقاله تلقی شود .لذا آنها را کامال ً بر طرف کنید. ‏اگر به زبان انگیسی نوشته‌اید به احتمال زیاد باید توسط خبره ویرایش شود. ‏فرمت کنفرانس یا مجله را رعایت کنید ،معموال ً شامل: ‏ابعاد صفحه و متن ،اندازه قلم (فونت) ،تعداد صفحه ،تعداد ستون بسیاری از کنفرانسها محدودیت تعداد صفحه اعمال میکنند .برای پی بردن به تعداد صفحات مقاله خود ،باید ابتدا آنرا به فرمت تعیین شده درآورید. 28 مقاله شما رد شد؟ ‏نگران نشوید .امر وحشتناکی اتفاق نیفتاده است. ‏اگر به کنفرانس یا مجله خوب فرستاده اید نظرات داوران اغلب بسیار با ارزش است .یکایک انتقادات را به دقت خوانده به آنها فکر کنید. ‏اگر انتقادی وارد است آن را رفع کنید. ‏اگر انتقادی ناوارد است ،حتما ً بیان مبهم شما باعث آن شده است .ابهام را با بهتر نوشتن بر طرف نمایید. 29 علل عمده رد مقاالت ‏نشان ندادن اهمیت عملی مWسئله (این مسئله کاربرد ندارد) ‏مبهم بودن تعریف یا هدف مسئله (معلوم نیست مسئله چیست) ‏مWسئله سختی حل نشده (راه حل ساده تری برای مسئله وجود دارد) ‏راه حل تکراری است (این راه قبال ارائه شده) ‏عدم مرور و نقد کارهای قبلی (مراجع مهمی از قلم افتاده) ‏راه حل غلط است یا روشن بیان نشده (مسئله واقعا ً حل نشده) ‏مقایسه ضعیف است (مزیت راه حل نشان داده نشده) ‏موضوع مقاله مرتبط به حوزه تخصصی کنفرانس یا مجله نیست. 30 رعایت حال داوران داوران اغلب افراد صاحب مقاالت متعدد در زمینه کار شمایند که جهت خدمت به جامعه علمی بدون دریافت مزد به داوری می‌پردازند. ‏وقت و حوصله داوران محدود است. ‏اگر داور برای فهم مقاله شما مجبور به حل معما‌های متعدد پی در پی شود احتمال قبولی مقاله شما متناسب با میزان حوصله او خواهد بود. اگر شما برای واضح نویسی وقت صرف نکنید انتظار نداشته باشید داور برای فهم مقاله شما زیاد وقت صرف کند. ‏بر عهده شماست که با واضح نویسی به داوران (در اصل به خودتان) کمک کنید. 31 یک مقاله به دو محل ‏ارسال یک مقاله همزمان به دو محل (کنفرانس یا مجله) خالف عرف علمی است .انجام ندهید. ‏پس از چاپ یک مقاله در یک محل ،ارسال دوباره آن به محل دیگر (ولو با تغییرات جزیی) خالف اخالق علمی است .اکیدا ً انجام ندهید. ‏خوب است: ‏ارسال یک مقاله چاپ شده در یک کنفرانس ،به یک مجله در صورتی که مقاله در وسعت و عمق افزایش قابل مالحظه پیدا کرده باشد. 32 سرقت علمی ‏کپی متن (ولو چند جمله) یا تصویر و نمودار از نوشته‌های دیگران بدون ذکر ماخذ دزدی علمی است. ‏ارسال مقاله دیگران (چاپ شده یا نشده) به نام خود ،دزدی علمی است و به زودی آشکار می شود( .باعث رسوایی علمی) نوشتن مقاله بر اساس ایده و نتایج دیگران و چاپ آن به نام خود باز هم یک دزدی علمی است که به راحتی آشکار نمی شود( .نشانه فساد شخصیت) ‏چنانچه ایده دیگران برای شما جالب است میتوانید به صاحب ایده پیشنهاد تحقیق مشترک بدهید و به اتفاق نتایج را منتشر کنید. 33 سبک نوشتن علمی ‏سبک متن علمی با سبک متن ادبی تفاوت اساسی دارد. ‏متن علمی مستقیم ،دقیق و بدون ل ّفاظی است. نمونه خوب :مسئله تجزیه اعداد صحیح به عوامل اول یک مسئله NP-completeاست. نمونه بد :مسئله تجزیه اعداد صحیح به عوامل اول از مسائل پیچیده و غامضی است که ذهن نوابغ بزرگ ،بلندمرتبه‌و مشهوری همچون اولر و گاوس را از دیر باز تا کنون به خود مشغول داشته است. ‏در متن علمی عنصر مبالغه و تخیل بکار نمی رود. نمونه بد :مسئله تجزیه اعداد صحیح به عوامل اول آنها مسئله بی نهایت مشکلی است که پشت همه نوابغ عالم را به خاک مالیده است. 34 سبک نوشتن علمی (ادامه) ‏جمالت استفهامی و تعجبی در مقاالت علمی ضرورتی ندارند. نمونه بد :شگفتا! آیا نمیتوان برای مسئله تجزیه اعداد صحیح به عوامل اول آنها راه حلی سریع پیدا کرد؟ عناوین افراد در مقاالت علمی بکار برده نمی شود .نام و نام خانوادگی کافی است. ‏نمونه بد :در سال 1900نظریه کوانتمی نور توسط دکتر ماکس پالنگ و پروفسور آلبرت اینشتاین ابداع شد .در سال 1920نیز آقای هایزنبرگ اصل عدم قطعیت را بیان نمود. 35 سبک نوشتن علمی (ادامه) ‏در متن علمی ،صیغه غالب جمالت ،صیغه مجهول است .صیغه معلوم در مواردی بکار برده می شود که صراحت و تاکید در مورد فاعل الزم باشد. ‏مقاله علمی جای قضاوت ارزشی (اخالقی) در مورد یافته ها و افراد نیست. ‏محل صحیح قضاوتهای ارزشی ،مقاالتی است که جایگاه فرا علمی دارند. 36 اخالق فوق علم است ‏افزایش علم انسان باید موجب افزایش تواضع او شود. ‏لذا محقق واقعی ُعجب نداشته و از کثرت و اهمیت مقاالتش سخن نمی گوید. ‏فراموش نکنید: ‏هدف از تحقیق و انتشار آن ،پیشبرد علم برای رفع مشکالت بشر برای آماده کردن انسان جهت بندگی خداست .برای رسیدن به چنین هدف واالیی نمیتوان از هر وسیله‌ای سود جست. 37 توضیحات: .1در این فایل منظور از «علم» ،دانش مبتنی بر تجربه است. .2در این فایل از قلمهای فارسی B Homaو B Kamranاستفاده شده است .برای رویت فایل به بهترین کیفیت باید قلمهای فوق در سیستم شما نصب شده باشد. 38

38,000 تومان