صفحه 1:
صفحه 2:
چرا مقاله بنویسیم؟
©
Oy اسلام: کات pul pele آن اسث.
#علم با ينهاللارى يبشرفت نم ىر بلله باير آثرا منتش ركرر.
#براى سهیع شرن در tal (ele ypu
.١ نتيهه تمقيق خور را انتشار رهيع.
۲ انتظار اتقار راشته باشیم.
تشه بایر هرف باشره افز مررل: یا ارتفا رتبه.
صفحه 3:
. . =
فرایند پالایش علمی
#يافته هاى علمى به مرور زهان زر معرض آزمایش و داوری قرار
گرفته پالایش میشوند.
(ایرههای جزتی منیر به ایره ها یکلی میشونر.
#إيروها ىكم فایره بای خور را به ایرههای عملی و پرگاربرر میرهند.
ایرههای غلط به فراموشی سپرره میشونر.
#فراينر بالايش ايره آل نیست ولی در دراز مرت درست عم لکرره
و ملنر.
نقام راوری مقلات نيز جزئى از فراينر الایش است.
صفحه 4:
__ س2
طى يك فراينر بالايش طولائى نتايج
پژوهشی ماثرنی تر و پرکاربررتر
به طبقات بالاى هرم
انتشارات صعور مبانتر.
یادداشتهای پژوهشی
صفحه 5:
از چه زمان بنویسید؟
نوشتن موتور تقلر را به رله مى اندازد.
ا iy شتن به اقلا | eh رقت. شفافيت و تمرلز مى بفشر.
سای شما ضمن نوشتن توسعه یافته توسط خور شما نقر میشوند.
طلزا نوئتن را از بترای تعقیق و به موازات OT انبام رهیر نه پعر از
اتمام or
صفحه 6:
واضح بنویسید
با این هرف بنویسی رکه یافتههای شما به وضوح تمام به خوائئره
منتقل شور
#فوائئره با خوائرن مقاله شما باير بتوائر نتايج تفقیق شما را گرا رکند.
#فوائتره تباير براى ورك وشته شما به عرس زون وادار شور
واضح نوشتن مستلزم تقلر و صرف وقت سيار است. آثرا رست
Aa 1
از ابزار مقلف (متن» فرمول» نمودار و تعویر) در بهت هرف فوق
he
صفحه 7:
به خواننده کمک کنید
© تراائره مقالة زر ال به رنيال عل مشلل قور الست
#نوائئره فى قواهر برائر:
.١ مسثله ا ىله شما ع لكررهاير جه انرازه شبية مسئله اوست5
۲ اير هگلیری شما در هل مسئله هيست؟
فوانتره را در پاسخ به سئوالات فو قکم ککنیر.
تن هکه نهیً از یك مقاله باقي ميمانر ایرههای عمومی و قابل
caw! OF JB!
صفحه 8:
محتوای کلی مقاله
© آنه كه ر ريك مقاله باير برسائير:
مه من این است. (تعریف مسئله)
#مسئله من از این نقر مهم است. (ب هکاربررها اشا هکثیر.)
#مسئله من از این نظر مشلل است. (نشان ney وگران آنرا مل کلردهانر)
#راه عل من اين است. (جزئيات راه هل را ارائه رهير.)
#راه هل من به اين وليل درست است. (رلايل ارائه زهير.)
#راه فل من بهتر از راه عل ويلران است. (با ثتيبه كار ويلران مقایس هکنی.)
صفحه 9:
- ms
بخسهای مقهاله
(title) وان
(authors) ois?
(abstract) woe
(Introduction) مره
(Problem Statement) dias a7
(Related Work) o,f Wasi رح و
(Proposed Solution) cb «I, «/,/%
(Comparison) (1,65 Wy auylés®
(Conclusion) (5. نت
(References) #مرايع
9
صفحه 10:
عنوان ماله
تعنوان پایر ماوی مرش اطلاعات در عراق لکلملت باشر,
Ue گوین نباشز. مش نکندره وگوبا باشز,
تموله عنوان بر:
۲۵٩ ۲ و 0۴۲ 065191 ۰
#زمونه رو عنوان) فوب:
640-Mb/s 2048-Bit Programmable LDPC ۸ ۰
Decoder Chip for Wireless Applications
A Fast Hardware LDPC Decoder for OFDM °
Communication Systems with Direct
Detection
صفحه 11:
نویسندگان
ترتیب نام وسنرلان معمولاً ياكار اهميت سوم هريك از ويستركان
در نوآوریهای مقاله است (رربی یکه پنین سهم بنرى مملن باشر).
<a 1 3
#كلر تويسترلان موافقن ركه تقريياً سوم مساوى «ارئر ثامها را به ترتيب
الفبابى بنويسير.
#ولر رانشّلاه يا موسسه متبوع هر وسنره را فراموش كلنير.
هرز wes bil
|. افزورن ثا م كسى برون اجازه وىء ولو سههى راشته باشر,
۲ افزورن ملس كه سهمی نراشته است.
۳ مزف نام لس یکه سهمی داشته است برون اطلاع وی.
n
صفحه 12:
onda
پلیره را ست آفر بویسید.
گر پلیره بلور مستقیع و در چنر alas يبان كنير:
مسله شما و گاربرز ان
lols ۲ راه عل و نتايج شما
©بليره مقرمه نيست.كل ىكوبى و عاشيه بروازى كلنير.
#رر عراقل جملات هراكثر اطلاعات در مورر مقاله را برسائير.
تما مکلما تکلیری مقاله را رر جليره يباورير.
12
صفحه 13:
ار چلیره انهام ترهير (مَلر در موارر بسيار ثادر و خاص):
ا. ارجاع به منابع
۲ آوررن نمار و فرمول
گپلیره ب هکمته علم یکنفرانس یا سر ویر مبل ه کمک مین رکه برای مقاله
شما راور مناسب AS Cush
پس از انتشارء معمولا پلیره در «سترس عام و متن مقاله در رسترس
ممرور قرار میگیرد. لزا خوانترهپایر فقط با فوائرن چلیره پتواثر تعیی نکن رکه
مقاله شما مشْلل او را عل م یگنر یا نه.
13
صفحه 14:
نمونه چکیده خوب
Abstract—In this paper, we consider a relay-assisted cognitive
cellular downlink system dynamically accessing a spectrum
licensed to a primary network, thereby improving the efficiency
of spectrum usage. A cluster-based relay-assisted architecture
is proposed, where relay stations are employed for minimizing
the interference to users in the primary network and achieving
fairness for cell-edge users. Based on this architecture, an optimal
solution is derived for jointly controlling data rate, transmission
power, and subband allocation to optimize the weighted sum
goodput where proportional fair scheduling (PFS) is included as
a special case. As shown by simulations, the proposed solution
achieves significant throughput gains and better user fairness
compared with existing designs.
مرآلثر اطلاعات در مراقل جملات را در پلیره فوق ملامظ هکنیر.
صفحه 15:
مثال چکیده بد
This paper presents a PCR algorithm [1] that maximizes
network throughput TJ and minimizes network delay 6.
We have used ideas from [2], [3], [4] and proposed a scheme
that is more efficient than algorithms presented in [5], [6],
[7] and [8]. Our analysis uses the theory developed in [9].
اسّلالات:
آوررن حروف اختصارى +201 برون تعريف آن غلط است.
آوررن نمارهای ۲ و 8 لازم نیست.
ارجاعات برا ی لس یکه به مت نکامل این مقاله رسترسی نرارر بی فایره است.
efficient ai” مبهم است زیرا تعاریف مفتلف رارر.
صفحه 16:
مقدمه مقاله
لک مفرم وب سم سولات زير را (زر مور بل (ate 4
ish ميرهر:
#مسئله شما رر ببه زمينهلاربررى ظاهر میشور؟
هرا عل این مسّله رشوار است؟
OF Us 1g اهمیت راررو
#شما از جه زاويه و با جه روش و ابزارى به عل مسئله مىبررازيرة
#©رإه حل شما تفت چه شرایط یکاربرر رارر؟
#نوآوريهاى مقاله رقيقاً كرام است؟
#سافتا ركلى مقاله seul dig
صفحه 17:
تعریف مسئله
#رر اين بنش مسئله فور را به قت و وضو حكامل تعريف
al
#از بيان رياضى سور يبرير. بسيارى از مسائل يان رياضى رقیقی idly
#فرضها را به روشنى ييا نكنير.
"زر عریف مسئله, نقاط ابهام باقی گلزاریر. فوانتره را نبا yy
Ayal “ ابهام باقی نگزاریر. فواننره را بایر به هرس زرن
wt ly
17
صفحه 18:
نقد راه هل دیگران
ol, ®
علهاى موجور را همراه ب) gala (yas بررسى و نق دکنی.
باير اشرا فكامل غور را به وضعي تكنونى مسئله با رارن EG,
مناسب و جرير برسائير.
ور باير عتماً جریرترین مقالات مربوط به موضوع را فوانره باشیر.
#مقاله شما بایر نقاط JB نقاط ضعف موور كار یلران را هرف
کیریکرده د لکنر.
#از لیل عمره رر مقالات اتوانی در موارر فوق است.
صفحه 19:
بیان راه حل
#رله هل غود را به رقت و وضو حكامل ييا كنير.
#ابترا إيروها ىلليرى را طر حكثير.
#سبس به جزئيات ily
گر از مربعی الها م كرفته لير آثرا ول ركتير.
#ممروريتها و شعفهای r9 Ub ol, را به روشنی بیان wil
نواننره را براى فهم al, مل فور به مرس زرن wh jlo
19
صفحه 20:
سح
اثبات درستی راه هل
#نشان رهي ركه راه مل شما درست و موثر است (یعنی يه
جواب میرسر).
© روشهای مقلف اثات درستی راه عل:
#ائيات تمليلن
ات از طريق انراز هكيرى عملى
#اثبات با توسل به شیه سازی
#كلر لازم است روشهاى فوق را تلفی قکنید.
©
20
در هر هال باير برای هر ارعای فور «ل ل كافى ارائه تمايير.
صفحه 21:
مقايسه با راه حل ديكران
هر راه على ثقاط ضعف و قوت دارد.
طلزا عرلانه مقایس هکنیر.
#برتقال را با برتقال و نه با سيب.
#بايبن ost ارز شکار oly ارز شکار شما را بالا نمی برد
*بلله نتيبه معلوس «ارد.
#لزا منصف باشير و نقاط قو تکار وگران ,| wash ji
#سارى از مقالات به رليل مقايسه غير عارلانه مررور میشونر.
21
صفحه 22:
ذکر مراجع
برون رلیل و صرفاً برای بالا بررن) تعرار مراجع ارجاع ترهير.
© ترويماً به مقالا تكنفرانسهاى شنافته شره و مبلات معتبر ارجاع رهیر,
کر مرابع» فرمت ویژه تیین شره توس طکنفرائس یا alae را بطور یلنوافت
بلار يبرير.
#براى_تعيين فرمت به وب سايت مربوطه مرابعهكثير يل به شماره هاى قبلى
wl lll phi
شم هگزاری ارجاعات بر رو نو است:
| به ترتیب ظهور در مقاله
۲ به ترئیب الفبای اولین نویسنره
y® نموه شمار هگزاری تابع قراررار نشريه باشير.
22
صفحه 23:
نمونه ارجاعات
به فرمت مرابع زی رکه از نشرات IEEE
افز شره توبه نماییر.
© رباع بهكتاب
[13] M.R. Garey and D. S. Johnson, Computers and Intractability: A Guide
to the Theory of NP-Completeness. New York: Freeman, 1979.
انس
{6] D. Divsalar, H. Jin, and R. J. McEliece, “Coding theorems for ‘turbo-
like’ codes.” in Proc. 36th Allerton Conf. Communications, Control, and
Computing, Urbana, IL, Sept. 23-25, 1998, pp. 201-210.
[7] G.D. Fomey Je, "On iterative decoding and the two-way algorithm,” in
Proc. Int. Symp. Turbo Codes and Related Topics, Brest, France, Sept.
1997
رباع به مله
[4] L.R. Bahl, J. Cocke, F. Jelinek, and J. Raviv, “Optimal decoding of linear
codes for minimizing symbol error rate,” IEEE Trans. Inform. Theory.
vol. IT-20, pp. 284-287, Mar. 1974.
23
صفحه 24:
عدم ارجاع
استفاره Oly WG) برون ارجاع به مقالات آنان نقطه ضعف بزرکی
برای مقاله شماست:
© الر سهوى باشرء نقانه پیاطلاعی است (بر).
* آلر عمری باشر: تقائه بیسراقتی است (بسیر بر)؛
یک مقاله خوب ازیافتههای رگران استفارهگرره و بر آنها می افزایر.
#لزا ارجاعات فوب از قاط قوت يك مقاله است.
اسان از شلل و نموطر تولیر شره توسط afl ead oy Olly
24
صفحه 25:
یر ارسال مقاله شاب یر
مقالات ,که با عبله نوشته میشوز = ig
MH GBD) (RCA aL Mus align MAE A, Cy
#قبل از ارسال: در صورت اهكان all dlde شره را يك هفته لثار
wily
Zz 2 5-5 = x 35 .
#يس از آن فور را به جاى داور مقاله قرار داره آثرا las a sil
اشكالات زيادى خواهير يافت.
#بلوغ یک مقاله زمان) نياز راررهء به آن زمان برهير.
(ارسل مقالات نارس وقت داوران را تلف و رودبه شما تضعيف ميلئر.
25
صفحه 26:
نظر بخواهید
©إز يك متخصصس بفواهير مقاله شما را مانتر یک راور بفواثر و نظر فنی
برهر.
گر واقع اساتیر راهنما و مشاور داوران اول مقالات شماينر. از آنها عتما نظر بنواهير.
#بهترين فرمت آثان ابن اس كه نقاط ضعف و ابهام مقله را مش كتتر.
j غير متفسص (مثلاً رانشهوى هم رشته) نيز نظ كلى بنواهير.
#يافتن اسكالات تلارشى آسائتر است. لزا ابترا رفع ابهامات و اشتباهات
فنى سبس رفع اشلالات املايى و انشايى.
©
26
صفحه 27:
سح
به کدام مجله يا کنفرانس؟
#ارسال ایرههای قوب در قالب مقلات بر به نشریا تکم اعتبار ارزش ایره را
ضايع م یکند.
میا کر لازم است نتايج وکیفیت مقاله فور را ارتقاء راره و ب هكنقرائس يا
مبله فوب بفرستیر.
® ویر و ارسال مقالات ی bs! wl cual تیست, مشّللی را هل نم کرو
در نهايت تاثيرات منفى براى شما ولشور شما رارد. آنها را به سطل زباله
ييندازير و از فو شروع كنير.
#رر زمينه تتقيقاتى و ركنقرانسها و مهلات معتبر را شناساب ىكنير.
#افرار قبرهلتفرانسها و مهلات معتبر را مى شتاستر. از آنها لمك بليرير.
27
صفحه 28:
قبل از ارسال
#وبور اشكالات تلارشى ميتوائر وليلى بر نفه بورن مقله تلقی شور. نذا
آنها راکاملاً بر طر فکنیر.
#كلر به زبان الليسى نوشتهاير به اعتمال زيار باير توسط خبره ویرایش شور.
Idan Gull seus ® رعای تنیز مخمولاً قامل:
#ابعار صفعه و متن, انرازه قلم (فونت). تعرار صفمه, تعرار ستون
۵سیری زکنفرانسها ممروریت تعرار صفه اعمال میلنن. برای پی برن
به تعرار مفمات مقاله ور بایر ابترا آنرا به فرمت تعیین شره ر رآورير.
28
صفحه 29:
يي سح —
مقاله شما رد شد؟
تگلران نشویر. امر ومشتالى اتفاق. نيفتاره ات
#كلر ب هكنرانس يا مبله فوب فرستاره اير نظرات «اوران اغلب بسيار با
أرزش أست. يلايك التقارات را به رقت فوانره به آنها قل رکنیر.
ار انقاری وارر است آن را رف مکنیر.
تالر انتقاری ناوارر است, عتماً يبان مبوع شما باعث آن شره است. ابهام را
با بهتر توشتن بر طرف نماییر,
29
صفحه 30:
سح
علل عمده رد مهالات
تنشان نرارن اهمیت عملی مسئله (این مسئ هکاربرر رارد)
#مبوم بورن تعريف يا هرف مسئله (معلوم نيست مسئله جيست)
#مسئله سن فل تشرة (راه مل ساره تری برای مسئله وبور دار
اه عل گلراری است (اين راه قبلا ارائه شره)
عرم مرور و نق رکارهای قبلی (مرابع میمی از قلم افتاره)
#راه هل غلط است با روشن بان نشره (مسئله واقعاً عل نشره)
#مقايسه ضعيف است (مزيت راه هل نشان راره نشره)
#موضوع مقاله مرتبط به موزه تتعم یکنفرانس يا مجله نيست.
30
صفحه 31:
رعایت هال داوران
راوران اغلب افرار مامب مقالات متغرر رز مین ه کار شمايث ر له جوت خرمت
به جامعه علمی برون Fb, مزر به راوری میپررازنر,
وقت و موصله راوران معرور است.
#الر داور براى فهع مقاله شما مجبور به عل معماهاى متعرر پی در پی شور
اتمال قبولی مقاله شما متاسب با میزان عوصله او خواهر بور.
ار شما برای واضح تویسی وقت صرف کنر انتقار نراشته باشیر راور برای فهع
مقاله شما زیار وقت صر فکنر
ie عهره شماس تكه با واضح نوسى به داوران (رر ال به فورتان )کم ککنير.
31
صفحه 32:
سح
یک مقاله به دو محل
#ارسال يك مقاله همزمان به رو ممل النفرائس يا مهله) فلاف عرف
علمی است. (MBN pail
يس إز هاب يك مقاله زر يك مل ارسال «وبارة آن به مغل ويكر
(ولو با تغييرات جزبى) غلاف افلاق علمى است. آليراً اتام ترهير.
©
فوب است:
#ارسال يك مقاله جاب شره در ی ککنفرانس, به یک مبله در صورت یکه مقاله
در وسعت و عمق افزایش قابل ملاعظه پیراگرره باشر.
32
صفحه 33:
سرقت علمی
a متن (ولو پثر جمله) یا تعوير و نمورار از نوشتههای وگران برون کگر
مافز «زری علمی است.
#ارسال مقاله ولران (پاپ شره با نشره) به نام ور دزری علمی است
و به زوری تشر می شور. (باعث رسوایی علمی)
#نوشتن مقاله بر اساس ايره و نتليج وگران و پاپ آن به نام فور باز هم
يك «زرى علمى اس تكه به رامتى آسَلار نمى شور. (نشانه فسار شنصيت)
#ينازيه إيرة ولزان برائ شما جالب است میتواثیر به صاسب on) پیشنوار
2
تفقیق مشترك برهير و به اتفاق نتايج را منتش ركنير.
33
صفحه 34:
. =—_—
سبک نوشتن علمی
© متن علمى با سبك متن اربی تفاوت اساسی رارد
#متن علمى مستقيم, رقيق و برون لفاظ است.
نمونه فوب: مسئله تجزیه اعرار صميح به عوامل اول یک مسئله .cus| NP-complete
* نمونه بره مسئله تجزیه اعرار یج به عوامل اول از مسائل پیپیره و غامشی اس تکه زهن
Sy بلنرمرتبه و مشهورى همبون اولر وكاوس را از ير باز تاكنون به خور مشفول
راشته است.
گر متن علمی عنصر مبالفه و تفیل یلار نمی رود.
* نمونه بره مسئله تبزیه اعرار صیح به عوامل اول آنها مسئله بی نهایت مللی اس تکه
يشت همه نوابغ عالع را به فاك ماليره است.
توا
34
صفحه 35:
م —— —
سبك نوشتن علمی (ادمه)
بملات استفیامی و تعبیی در مقالات علمی ضرورتی نرارند.
* نمونه بره مکفت! آا نمیتوان برای مسئله تبزيه اعرار صبیح به عوامل اول آنها راه علی سریع
#عناوين افرار در مقالات علمى بكار برره نمی شور ام و ام Sigil
ی و 1 ۳
نموه بر: ر سال ٩ نظر هکوانتمی نور توسط ککتر مالس Ly و بروفسور
آلبرت اينشتاين ابراع شر. در سال ٩۲۰ نیز آقای هایزتبرگ امل عردم قطعيت
oi Oly |,
35
صفحه 36:
م —— —
. =—-
سبک نوشتن علمی (ادامه)
گر متن علمی, میفه غالب جملات, میفه مبهول است. میفه معلوم ر
موارری کلار برره می شو که صرامت و آلیر در مورر فاعل لازم باشر.
#مقاله علمى جاى قضاوت ارزشى (افلاقی) در مورر یافته ها و افزار
#مل صیح قناوتهای ارزشی, مقالاتی اس تکه باه فرا علمی وارند.
36
صفحه 37:
اخلاق فوق علم است
©افزايش علم انسان باير موجب افزليش تواضع او شور
#لزا مشق واقعی غبب نراشته و ا زكثرت و اهميت مقالاتش سفن
نم یکوید.
فراموش کنیر:
هرف از تعقیق و انتشار آن» ييشبرر علم برای رفع ممللات بشر برای
آمار هگررن انسان) جهت بنرگی فراست. برای رسیرن به پنین هرف
والایی نمیتوان از هر وسیلهای سور جست.
37
صفحه 38:
توفیدات:
ا. در اين فايل منظور از «علع» انش میتی بر تهربه است.
۲ در اين فایل از قلمهای فارسی ۲10508 ظ و صعحصم؟ ظ استفاره شره است. cu, Sly
ايل به بهتری نگیفیت بایر قلمهای فوق ر سیستع شما نهب شره باشر,
38