پاورپوینت

ppt java-cpp

66 صفحه
4 بازدید
11 فروردین 1404

صفحه 1:

صفحه 2:
برنامه نو بیسی جاوا و 6+ = پارس طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه

صفحه 3:
* سرفصلهاي يادگيري هر زبان برنامه نوبسي عبارتند از: قالب کلی زبان 0 قالب کلی دستورات 0 انواع داده ها و " تعريف متغير و نحوه انتساب و قوانين نامكذارى ‎٠‏ دستورات شرطى و كنترلى

صفحه 4:
۳ 2 - ومتعيء يادكيري هر زبان برنامه دسته بندى زبانهاى از لحاظ نزديكى به سخت افزار: سطح يايين مانند اسمبلى سطح ميانه مانند :0,6 ++

صفحه 5:
00

صفحه 6:
:مقد مه وى حا ‎ee ya‏ ۴۵۳ دستورالعمل‌های این زبان بسیار شبیه عبارات جبرى و نحو آن شبيه جملات انكليسى مى باشد. اين امر سبب شود كه ) يك زبان سطح بالا باشد 0 نامه نویسی ‎IL yp)‏ شان ‎err‏

صفحه 7:
ples cal Cf Gl es he LI cul ‏وي كىهاى )رابه ارث رده‎ كر تری فنی دیگری هم دارد: بان رن ‎Ye‏ است. می‌توان با استفاده از اين ررد اد به عد زد ی |

صفحه 8:
ل |-چرا ب+؟ 0 00 ۴- شروع کار با ن)++ ۵- عملگر خروجی 1۱ pen /ا- متغيرها و تعريف آنها ۸- مقداردهی اولیه به متغیرها - ثابت‌ها

صفحه 9:
ام این می‌سازد و ‎Peeper pea Cae Rear eae | CAPE) Soe] BP ie‏ و سطح يايين و به زبان ماشين را نيز امكانيذير ك7 "چون ۵) عملگرهای فراوانی دارد. کد منبع برنامه‌ها راين زبان بسيار كوتاه است

صفحه 10:
< ©++ كه از نسل © استء تمام ويزكيهاي جذاب © را به ارث 0 و سرانجام آخرين دليل استفاده از 0++ ورود به دنياي #0 است. 0000

صفحه 11:
ا ++ تركيبى از دو زبان © و 3الا0ااأ5 بود و قابليتهاى شى كرايى نيز داشت از آن زمان به بعد شركتهاى زيادى كاميايلرهايى براى 0++ طراحى كردند. اين امر سبب شد تفاوتهايى بين نسخههاى مختلف اين زبان به وجود بيايد 9( قابليت سازكارى و انتقال آن كاسته شود. به همين دلیل در سال ۱۹۹۸ زبان )++ توسط موسسة استانداردهاى ملى آمريكا (80/51) به شكل استاندارد و ‎ag) bey‏ 500 كاميايلرهاى كنونى به اين استاندارد يايبندند. كتاب حاضر نيذبر مبناى همين استاندارد نقارزش يافته است.

صفحه 12:
ا در دهه 1917/0 ذر 1 زمايشكادهاى بل زبانىن به نام 0 ايجاد شد. انحصار اين زبان در اختيار شركت بل بود تا اين كه در سال 191/8 توسط 1172161212 و 110116 شرح كاملى ازاين زبان منتنشر شد و به سرعت نظر برنامهنويسان حرفداى (! جلب نمود. هنكامى كه بحث شش كرايى و مزاياى آن در جهان نرهافزار (ونق يافت. زبان 0 كه قابليت شی‌گرایی نداشت ناقص به نظر مىرسيد تا اين كه در اوايل دههٌ ‎19/١‏ دوباره شركت بل دست به كار شد و ©8[2112

صفحه 13:
3- آماده‌سازي مقدمات لايك «برنامه» دستورالعملهاى متوالى است كه مىتواند توسط بى رايانه اجرا شود. براى نوشتن و اجراى هر برنامه به یک «ویرایش گر متن» و یک «کامپایلر» ی / داریم. ‎V/s‏ [| بستهٌ ) ۷151181++ محصول شر کت میکروسافت و ۱ cree ee RE ACCS oe ‏به شمار می‌روند.‎

صفحه 14:
0 ۰ ‏ار‎ ‎Hello, my" ‏و زا را لا(‎ ۱ ‏ا‎ Teel eile <include <iostream# Qint main "std::cout << "Hello, my programmer!\n ۹ 1

صفحه 15:
0000

صفحه 16:
خط دوم برنامه نيز بايد ‎er‏ تا ,> ۳ ‎++C‏ وجود داشته باشد. اين خط به كاميايلر ميكويد كه «بدنة اصلي برنامه» از كجا شروع ل ا ل 11> عبارت ]1 كه يى نوع عددي در .)++ است. 72 سا فا ۱۱ «تايع اصلي» در 600+ + ‎ies =‏ ۳ كر «تابع» است. ‎

صفحه 17:
‎١ | SVR TT‏ تشكيل مىدهند. ‎ ‎

صفحه 18:
توضیم. متقی اس ‎SS‏

صفحه 19:
0000

صفحه 20:
)— عملكر خروجى علامت < < عملكر فروجی در 0++ ناه دارد (به آن عملكر ا ك0 يك دعملكرء جيزى است كه عملياتى را روى يك يا جند شى انجام مى دهد. عملكر خروجى: مقادير موجود در سمت راستش ‎ct Sei DO)‏ ا ا Pee ee Dene cout<< 66;

صفحه 21:
2 -ليترالها و كاراكترها يك « ‎٠٠‏ » رشتداى از حروف. ارقام يا علايم اين است كه ميان دو علامت نقل قول " " محصور شذه باشد. و يك «22- »يك حرفء رقم يا علامت قابل هاب است كه ميان دونشانةً ' ' محصور شده باشد. پس ۷۷ 9 ۲ و ۱" هر كدام يك كاراكتر است. تفاوت سه موجوديت «عدد» و «كاراكتر» و «ليترال ى» دقت كنيد: ؟) يك عدد است. '؟' يك كاراكتر است و ليترال ر(شتهاى است.

صفحه 22:
ظ 5203205210111 «متغير» مكانى در حافظه است كه ههار مشخصه دارد: نام نوع مقدار آدرس. وقتى متغيرى را تعريف و می‌کنيم. ابتدا با توجه به نوع متغير ۰ آدرسی 1 "كي ا تعلق مىكيرد 7

صفحه 23:
در 11 قبل از ادن كه بتوانيم از متغيرى استفاده كنيم, ع ديم بايد ان را اعلان نماييم. نحو اعلان يى متغير و ‎type name /nitializer‏ عبارت ©( لان نوع متغير را مشخص م ىكند. نوع متغیر به کامپایلر اطلاع می‌دهد که این متفیر چه فادیری می‌تواند داشته باشد و چه اعمالی می‌تسوان روی آن انجام داد.

صفحه 24:
NAME \ INITIALIZER عبارت ۱3۲۳ نام متغیر را نشان می‌دهد. این نام مداکثر مىتواند اظا كاراكتر باشد. نبايد با عدد شروع شود. علايم رياضى نداشته باشد و همهنين «كلمة كليدى» نيز نباشد. مقدار دهی او لیه عبارت 171131121 عبارت «مقداردهى اوليه» ناه دارد. با استفاده از اين عبارت مىتوان مقدار اوليهاى در متغير مورد رد ار

صفحه 25:
‎Salt)‏ اس ‏در بسيارى از موارد بهتر است متغيرها را در همان محلى كه اعلان می‌شوند مقداردهی کنیم. استفاده از متغیرهای مقداردهی نشده ممکن است باعث ایجاد دردسرهایی شود. ‏دردسر متغيرهاى مقداردهى نشده وقتى بزركتر مىشود كه سعى كنيم ‏متغير مقداردهى نشده را در يك محاسبه به كار ببريم. مثلا اكر عا را كه مقداردهى نشده در عبارت 5 + ا >ح لاز به کار ببریم. ماصل ۷ غیر ‎aie}‏ 2 دام بود. براى اجتناب از نين مشكلاتى عاقلانه است که متغیرها را همیشه هنگام تعریف. مقداردهی کنیم. ‎int x=45; ۱ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 26:
‎-٩‏ ثابت‌ها ‏در بعضی از برنامه‌ها از متغیری استفاده می‌کنیم که فقط یک بار لازم است آن ‏ ‏مقداردهی کنیم و سپس مقدار آن متغیر در سراسر برنامه بدون تغییر باقی ‏مىماند. مثلا در يك برنامةً محاسبات رياضى. متغيرى به نام |5 تعريف مىكنيم ‏و ل ا ا ا ‎ere Riek‏ ل ا لك و و رز ل ك0 ‎ ‎ ‏يك .يك نوع متغيراست كه فقط يك بار مقداردهى مىشود و سيس تغيير دادن مقدار 5 در ادامةً برنامه ممكن نيست. ‎ ‏تعریف ثابت‌ها مانند تعریف متغیرهاست با این تفامت که کلمه ‎shbla == gal’‏ رز ‎gine‏ ‎eer ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 27:
مثال تعریف ثابت‌ها: ‎int main()‏ ‎defines constants; has no output:‏ // { ‎const char BEEP ='\b';‏ ‎const int MAXINT=2147483647;‏ و ‎const float DEGREE=23.53;‏ ‎const double‏ ‎PI=3.14159265358979323846 2‏ 2 2۳ i :برنامه خوق خروجی ندارد

صفحه 28:
TOBY eee cli be ‎li‏ نا ‎ii...‏ وروی > شاه پ‌کنیم. ‏:استفاذه از دستور ورودى به شكل زير است ۱ ‎cin >> variable;‏ ‎ ‎ ‏لكك 7// نام يك متغير است. ‎ ‎

صفحه 29:
int main() { // reads an integer from input: int m; cout << "Enter a number: "; 2 cin >> m; cout << "your number is: "<< m << endl; icin gan

صفحه 30:
ا ۱ رفتار می‌کند. یعنی همان طور که در عملگر خروجی می‌توانستیم چند عبارت را با استفاده از چند عملگر << به صورت يشت سر هم جاب كنيم: در عملكر ورودى نيز می‌توانیم با استفاده از چند عملگر > > چند مقدار را به ‎Bee rare | opera me Ip SE prey ery eer‏ ‎Eyes)‏ cin >>x >>y >>Z; ‏سه مقدار او ۷ و 2 به ترتیب از ورودی دریافت می‌شوند. برای‎ ۳ Been AES Geen CM CSOT EO UPS Cen Cerri) ‏آخرین مثال جلسه. این موضوع را بهتر نشان می‌دهد.‎ 022

صفحه 31:
مثال ‎١ - ١١‏ جند ورودى روى يى خط ‎Cul P= + Slto stile yj doli‏ ل 0 ل پر خروجى نمايش می‌دهد: ‎int main()‏ ‎reads 3 integers from input:‏ // { int q, r, S; ‏و‎ ‎cout << "Enter three numbers: "; Vl cin >>q >>r>>s; cout << "your numbers are: << q << 7 nt eer >> ۲,۲ >> 5 >> 6۱ return 0; Enter three numbers: 35 70 9 your numbers are: 35, 70, 9 crea

صفحه 32:
00000

صفحه 33:
Koco جرج

صفحه 34:
تاریخچه جاوا O در مقايسه با زبانهاى ديكرء همجون ++0 يا بيسيى يا فورترن, جاوا زبان نسبتاً جديدترى است. شركت سان مايكروسيستمز در سال 1991 يى بروزه تحقيقاتى به نام كرين (دءع<6) را آغاز كرد. هدف اين بروزه ايجاد زبانى جديد شبيه به ++ © بود که نویسنده اصلی آن» جیمز گاسلینگ, آن را بلوط ‎(Oak)‏ نامید. اما بعدها به دلیل برخی مشکلات حقوقی از میان لیستی از کلمات تصادفی نام آن به جاوا تغییر کرد. جیمز کاسلینگ پدید آورنده جاوا پروژه گرین به دلیل مشکلات بازاربابی در شرف لغو شدن بود تا اینکه گسترش وب در سال ۱۹۹۳ باعث نمایش توانایی‌های reese

صفحه 35:
تاریخچه جاوا © جاوا یک زبان برنامه‌نویسی است که در ابتدا توسط شرکت ‎a 1995 Jlw 42 9 cuwloraw sul sun Microsystems‏ جیمز کاسلینگ پدید آورنده جاوا عنوان مولفه اصلی ‎platform‏ 272[ منتشر شد.این زبان قسمت های بسیاری از گرامر خود را از 6 و ++) گرفته اما دارای مدل شی‌گرایی ساده‌ای است و امکانات سطح پایین کمی دارد. کاربرد حاوا در کامپایل به صورب بایت کد است که قابلیت اجرا روی تمامی ماشین‌های شبیه‌سازی جاوا را داشته باشد صرف نظر از معماری و خصوصیات آن کامپیوتر. اجرای اصلی کامپایلرهای جاواء ماشین‌های پیاده‌سازی و کتابخانه‌های آن توسط این شرکت از سال 1995 منتشر شد. در 2007 7217 reese

صفحه 36:
۳ اهدف اصلی در زمن باه بازیجاو! ۰ ۰ ‎BR‏ ۲ از متدولوژی شیءگرایی در این زبان بطور کامل استفاده شود. قیلت اجرای برابه هاي یکسان در سیستم عاما های تلف ۷ پشتیبانی از ویژگی های شبکه های کامپیوتری ” اجراى راه دور نامه ها بصورت كاملا امن = 1 0 5 v 7 ۰ ‏کاربرد راحت و ساده زبان به کمک انتخاب اجزاء مفید‎ سایر زبانهای شیءگرا و استفاده از آن در جاوا (الگوبرداری)

صفحه 37:
خصوصيات زبان برنامه نویسی جاوا >2 simple ۰ امن 5600۲6 ۰ تابل حل 6ا0اها۲۵۲ object-oriented fs: « Robust 135 ¢ Multithreaded wuz p54, ٠ Architecture-neutral + sl. © Interpreted ou: i ٠ High-performance Yu xa 2 Sie ٠ Distributed ‏توزیع‎ ۰ Dynamic. ٠

صفحه 38:
ساده( 16 مرحدزه) 262 کت a © زا وی که سومان ی مسآ اسر ‎deen gly‏ بكار مى برند . ون) +بوهمچنین بسیاری از جوانب شی ی گرایی ++2) را بارث برده ‏ أكتر برنامه نويسان براى كار با جاوا دجار مشكل تخواهند شد . < جاوا تلاش كرده كه جنبه های استنتایی و خارق العاده نداشته باشد . در جاوا دستور زد جاوا . تعداد اندکی از شیوه های کاملا" توصیف شده برای انجام یک وظیفه وجود دارد .

صفحه 39:
شى كرا ده اوا از بسيارى از يط هاى نرم افزارى أوليهبراساس اشياء مواردى را به عاريت كرفته و توازنى بين نظريه لفظ قلمى تحت عنوان " هر چیزی یک شی . اسست " و نظريه واقعيتكرايى " جلوى راه من قرار نكير " بوجود آورده است . مدل شى ئ در جاوا بسيار ساده و براحتى قابل كسترش است در حالیکه انواع ساده آن نظیر اعداد صحیح )615 111:6) بعنوان عملکردهای ‎Pe‏

صفحه 40:
(Robust) vd od © توانابى ايجاد برنامه هاى قدرتمدد جاوا شما را به تعداد محدودى از نواحى كليدى محدود مى كند تا مجبور شوید اشتباهات‌خود را در توسعه برنامه خیلی زود پیداکنید . جاوا شما را از نگرانی درباره بسیاری از اشتباهات رایج‌ناشی از خطاهای برنامه تویسی می رهاند جاوا یک زبان کاملا" نوع بندی شده است . هنگام کامپایل کد شما را کنترل می کند . اما این زبان کدهای شما را هنگام اجرا نیز کنترل می نماید هر یک برنامه خوش ساخت ‎le‏ كليه خطاهاى هنكام اجرا توسط برنامه شما مدیریت خواهد شد.

صفحه 41:
لا برنامه نویسی چندنخ کشی | 0 0 نوشتن برنامه هایی به شما مید ‎Java RMI‏ ‎Client 1‏ آن واحد چندین کار را انجام می 3 ‎ow‏ ‏2 2 ‏سیستم حین اجرای جاوا , ی و‎ Java IDL < 2 RMIMOP Object | ‏زیبا هو بسیار ماهران‎ Client 5 ۶ ۱ ‏سم‎ ۳ ۱ tt eet 8 ‏ص‎ ne i ee ot +B) no CORBA C++ Client

صفحه 42:
‎Architecture-Neutral 22 «5 oxo‏ > وه ‏يكى از مشكلات اصلی سر راه برنامهنویسان این است که تضمینی وجود ندارد تا برنامه ای را که امروز می نویسید فردا حتی روی همان ماشین اجرا شود. ‏ارتقای سیستم های عامل و پردازنده ها و تغییرات در منابع هسته ای سیستم ممکن امت دست يدست هم داده نا يكبرنامه را ار كار بيتنارند . طراحان جاوا تصميمات مسد و تشوارى در جاوا و جين اجر اه یوت نا نواد امن ‏موقعيت را دكركون نمايند . هدف آنها عبارت بود از : يكبار بنويسيد , هر جایی . هر ‏زمان و براى هميشه اجرا كنيد. ‎ ‎

صفحه 43:
تفسیر شده و عملکرد سطح بالا ” جاوا قدرت ايجاد برنامه هايى قابل انطباق با جندين محيط را بوسيله كاميايل كردن يك نوع معرقى واسطه تحت عنوان كد بايتى بيدا كرده است . ” جاوا طورى طراحى شده تا روى انواع 7013© نيز بخوبى اجرا شود . كدهاى بايتى جاوا آنجنان دقيق طراحی شده که می توان آنها را بسادگی وبطور مستقيم به كدهاى ماشين خاص شما براى عملکردهای سطح بالا ترجمه نمود . ‎Write aProgram = Compiling Running‏ وه 2 ۴ 0۳ ‎es a {Compiler | [Interpreter]‏ ‎class File‏ Java Files Publ Cass ‘System

صفحه 44:
2> (Distributed ous gs jai ee " جاوا مختص محیط توزیع شده اینترنت طراحی شده. روایت اولیه جاوا یعنی >021دربرگیرنده جنبه هایی برای پیام رسانی آدرسهای داخلی فضای الکترونیکی بود . * جاوا اخيرا"اين رابطها را در يك بسته نرم افزارى بنام 558 ‎Sy ee Gul. Cool od505 gLe(RMI) Remote Method Invocation‏ سطح غير موازی از تجرد برای برنامه نویس سرویس گیرنده / سرویس دهنده بوجود آورده

صفحه 45:
0 (Dynamic)b» ‏كت‎ ode as sO) جاذا نى ‎aol‏ هر کاس ‎OL bye aes cl isis le‏ شود . سر اين کلاس های بارگذاری شده ی پویا میتوانند به صورت پویا معرفی شوند . شما میتوانید به طور پویا در مورد یک کلاس در زمان اجرا اطلاعاتی بدست باورید با وجود بارتاب ۸۳1 اصافه شده ‎jlu acliy a aS ( ApplicationProgram Interface)‏ امکان میدهد که با برنامه از طریق یک برنامه کاربردی دیگر ارتباط برقرار کند. ل - ۷

صفحه 46:
عملكرد ماشين مجازى جاوا > وه 0 لات

صفحه 47:
فرایند تولید نرم افزار !۵« 4غ لكا برنامه ها ابندا در يى محخيط وبراستارى متنى نوشته بى شود وبا سود 10۷۵ ذخيره مى كردد. سيس اين فايل بوسيله كاميايلر جاوا ترجمه و به فايلى با يسوند .61855 تبديل مى كرده م MyProgram. java MyProgran. class My Program

صفحه 48:
main(string [] args) » 't -printin(“Hello Worla!~); HelloWorldapp.java Wins2 UNIX

صفحه 49:
لایه های امنیتی جاوا سیستم امنیتی جاوا از پنج قسمت تشکیل شده است: لا کامپایلر آن تضمین می کند که قوانین امنیتی را زیرپا نمی گذار لس نظارت و کنترل بایت کدها آسابارکننده کلاس ‎2S (2 avy» (Class Loader) le‏ كه كلاس ها به محدوديت ها دسترسی نداشته باشند Ge (Garbage Collector) bu ‏ساباز پس گرفتن فضا‎

صفحه 50:
قاط ضعف جاوا ‎F<‏ ‏© — 1 الأسرعت اجراى بسيار يايين به دليل بايت كدها لسآنادیده گرفتن برخی از اصول شی گرایی به دلیل بازاريابى بهتر و انعطاف بيشت الساحذف اشاره كرها و ورائت جندكانه عم ناه در استفك: ار تواية سوسم عامل به دليل مسقل آر سكو بودن reese

صفحه 51:
سس ل فا بلتفرم جاوا از دو مولفه تشكيل شده است: ‎-١‏ ماشين مجازى جاوا ‎Java API -y‏ platform ‏انواع پلتفرمهای جاوا‎ va Platform, Standard Edition - Java SE MyProgram java Hareware-Based Platform a Platform, Enterprise Edition - Java EE Java Platform, Micro Edition - Java ME Java Card

صفحه 52:
x 6> : ‏ساختار يك برنامه ساده‎ كم أي يكت ‎Se‏ ‏آكلاد يان ايتداى شروع د ه ده تسا مد آرايه حاى كه يه متدؤروش)اختصاصٍ نعهمی شوت آریه ای از رشته های توعى متد : مان وم اراير مى كردائق لد ی اتدای . ‎am Lion‏ هه ات Bo. ‏سس‎ که هر جمته ی آن تعام مى شود 7( له بستم رشته ای(جیزی) که می خواهید جاب شود. رای متد صلی (MY APP] Js aoe ‏آكلاد‎

صفحه 53:
phe ‏اا‎ ‏ل‎ EMGLESS مر ماهر ۱ types و Reference Types

صفحه 54:
داده ها در 0): >2 User defined

صفحه 55:
متغيرها و انواع > دادهها: ,2 سح ‎Qa‏ اکثرا نیاز به ذخیره مقدارها دارند که می خواهیم از آنها استفاده کنیم .برای بازیابی یک مقدار باید آنرا در یک متغیر نکهداری کنیم . یک متغییر محل ذخیره در حافظه کامییهتر است که وی گيهايي مثل نام . نوع ومحتویات دار ‏سس ‎use ‎int b; fs ‎ ‎

صفحه 56:
تعریف متغیرها: " تعریف متغیر از یک نوع و یک فام: ‎int myAge‏ ~ ‎string myname;‏ ۶ ‎boolean is tired‏ * * چند متغیو از یک نوع: ‎yz‏ و ~ string firstname, lastname; 55 ۰ —_ ۳7 © public static void main(String[ ] args) { double[] a; ‏و‎ = new double[5] ;

صفحه 57:
مقداردهی به متغیر درهنگام تعریف: ‎int myAge, mysize, numshoes= 28;‏ ‎string myname= “laura”;‏ ‎boolean is Tired= true‏ ress

صفحه 58:
قوانين : نحوه تركيب و اعلان متقيير ها Syntax — typeName variableName = value; mir متقيير هايا ؛ تمام مى شوت ‎String greeting = "Hello, ۲۲۳‏ or typeName variableName; \ مقناراوليه است كه هم مى شود داد وهم تداد.

صفحه 59:
ثابت ها >2 تعریف ثابت در جاوا کافی است که به ابتدای فرایند تعریف متفییر کلمه کلیدی 181 را اضافه کنیم مانند مثال زیر ‎Final String MANUFACTURER;‏ ‎public class Constants?‏ { مثال : ‎public static void main(String[] args)‏ double paperhidth = 8.5; double paperHeight = 11; Systen.out.printin("Paper size in centimeters: * + paperhtidth + O4_PER_INGH +" by " + paperHeight + CM.PER INCH); public static final double CHPER_INCH = 2.54; 1

صفحه 60:
كم عملگر تخصیص مقدار 9 >2 intwidth=10; , sb 8 Ooo] Sb el es be | خواهيد كه مقدار را عوض كنيد به راحتی مقدار جدید بدهيد 7 اأكر مى خواهي عوض كنيد به راحتى بد بدعيد ‎ry‏ 3 ۰ ۰۰ :0/0220 مانند مثال زير: مقدار جديد بجاى مقدار اصلى قرار مى كيرد | متغيير كه هيج مقدارى نداشتد استفاده منيد با خطا مواجه مى شويد : خطا مقدار دهی داده شده است. ‎int height;‏ // 6و6 ۷۱۵/۵۶

صفحه 61:
أكلاس يوششى ‎Byte‏ ‎Short‏ Integer Long Float Double Char Boolean مقدار حداکثر +۱۳۷ ۳۲۷۶۷4 ۲۱۴۷۴۸۳۶۴۷+ ۱۲۲۳۳۷۲ ۰۳۶+ AOFVYOA-V ۳۴ ۶۳ ۸۵۲۸۸۶۰۵8 ۱ ۸ ۶۲۳۱۵۷۰0 80 to 65,535 - تعریف نشده مقدار حداقل ۱۲۸ ۳۲۷۶۸ ۲۱۴۷۴۸۳۶۴۸۰ ٩۲۲۳۳۷۲۰۳۶۸ OFVVOA-A 401298464 32481707e-4 5 ۴/۹۴۰ ۴۱ ۲۴۶۵۴۴۵۹ تعریف نشده اندازه به بيت ‎bits in A‏ ‎memory‏ ‎bits in ۶‏ ‎memory‏ ‎bits in ry‏ ‎memory‏ ‎bits in 64‏ ‎memory‏ ‎bit IEEE-32‏ ‎floating|‏ 1754 ‎point‏ ‎bit IEEE-64‏ ‎floating|‏ 1754 ‎point‏ ‎bit,-16‏ ‎unsigned‏ ‎Unicode‏ ‎character‏ ‎bitin 1‏ memory مقدار پیش 100003 false نوع داده ای ‎byte‏ ‎short‏ int long float double char boolean

صفحه 62:
توضیحات در جاوا: توح اول ۱ # شرو در خائمة ثرا میاه نوع دوم : بواى توضيحات تك خطى از // استفاده ميكنيم. نوع سوم: برنامه ©328782006[از آن استفاده ميكند با /# شروع و در يايان #/ قرار FirstSample.java ‏میدهیم.‎ ۳ ۱ progran tn Core Java Qupter 3 2 + Overston 1.61 1997-03-22 4 Rastor Cary Cornell sy ‘public class FirstSample 2 piblic static void aatoStriogl] args) ‎Syste.cut.princin("e wT] not use "Hell, World");‏ ع ) ‎ ‎

صفحه 63:
اعلان نمودن اشیاء !۳ ۱ ابتدا بايد يك متغير از نوع همان کلاس اعلان نمائید . ۲ یک کپی فیزیکی و واقعی از شي بدست آورده و به آن متغییر منتسب کنید . اینکار را با عملگر ۳۷ [انجام دهید . mybox=new () ‏مثال:‎ Box ‎Mybox‏ را به عنوان یک ارجاع به شیتی از نوع 206اعلان میکند ‎ ‎

صفحه 64:
اعلان نمودن اشیاء در جاوا Syntax 2.3 Object Construction Syntax new ClassName (parameters) Example The new expresion yields an objet ‏رن‎ 1 ‏لمخم‎ Rectangle box = new Rectangle(S, 10, 20, 30); systen.out. print n(new Rectangle()); ‘Supply the parentheses even when ‘there are wo parameters. Yo ca also ‏أممزف اه ۱۱ مر‎ toa method,

صفحه 65:
نگاهی دقيق تر به ‎NEW‏ !5 © ;()Class-var= new classname ‎S,Class-var‏ متغیر از نوع کلاسی است که ایجاد کرده ایم 1806 61865 . نام کلاسی است که میخواهيم معرفی کنیم نام کلاس که بعد از آن پرانتز ها قرار گرفته اند مشخص کننده سازنده کلاس است . ‏تعريف سازفده * سازنده تعریف میکند وقتی یک سیئی از یک کلاس ایجاد شود چه اتفاقی ‏خواهد افتاد . ‏۷ حافظه را برای یک شیتی طی زمان اجرا تخصیص میدهد . ‎ ‎

صفحه 66:

www.parsdigishop.ir مقایسه و تحلیل زبان برنامه نویسی جاوا و +C + فروشگاه بزرگ محصوالت آموزشی پارس طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه نویسی ‏www.parsdigishop.ir سرفصلهاي يادگيري هر زبان برنامه نويسي عبارتند از: ‏ قالب كلي زبان ‏ قالب كلي دستورات ‏ انواع داده ها ‏ تعريف متغير و نحوه انتساب و قوانين نامگذاري ‏ دستورات شرطي و كنترلي ‏ دستورات تكرار ‏ ساختمان داده ها (آرايه ها ،رشته ها و)... ‏ نحوه كار با فايلها ‏ نحوه نوشتن توابع ‏ و.... ‏www.parsdigishop.ir سرفصلهاي يادگيري هر زبان برنامه نويسي عبارتند از: دسته بندي زبانهاي از لحاظ نزديكي به سخت افزار: سطح پايين مانند اسمبلي سطح ميانه مانند ++C,C سطح باال مانند Java،Pascal،Delphi،.net دسته بندي به لحاظ ساخت يافتگي –شي گرا: ساخت يافته C،Pascal ساخت يافته-شي گرا C++،JAVA،Delphi،.net غيرساخت يافته qbasic ‏www.parsdigishop.ir تحلیل زبان برنامه نویسی ++C ‏www.parsdigishop.ir :مقدمه زبان Cيک زبان همه منظ وره اس ت. دستورالعمل‌هاي اين زبان بسيار شبيه عبارات جبري و نحو آن شبيه جمالت انگليس ي مي باش د .اين امر سبب مي‌شود که Cيک زبان سطح باال باشد که برنامه‌نويسي در آن آسان است ››› ‏www.parsdigishop.ir C++ک ه از نس ل Cاس ت ،تمام ويژگي‌هاي Cرا ب ه ارث ب رده اس ت .اما برتري ف ني ديگري هم دارد ++C :اکن ون «شي‌گرا» اس ت .مي‌ت وان با اس تفاده از اين خاص يت ،برنامه‌هاي ش ي‌گرا تولي د نم ود. برنامه‌هاي ش ي‌گرا منظم و ساخت‌يافته‌اند، قابل روزآمد کردن‌اند ،به س هولت تغي ير و بهبود مي‌يابند و قابليت اطمين ان و پاي داري بيشتري دارند. ‏www.parsdigishop.ir آنچه درباره ++Cمی آموزیم : -1چرا ++C؟ -2تاريخچۀ ++C -3آماده‌سازي مقدمات -4شروع کار با ++C -5عملگر خروجي -6ليترال‌ها و کاراکترها -7متغيرها و تعريف آن‌ها -8مقداردهي اوليه به متغيرها -9ثابت‌ها -10عملگر ورودي ‏www.parsdigishop.ir -1چرا ++C؟ زبان Cيک زبان همه منظوره است در اين زبان عملگر‌هايي تعبيه شده که برنامه‌نويسي س طح پايين و ب ه زبان ماش ين را ن يز امکان‌پ ذير مي‌سازد چون Cعملگرهاي فراواني دارد ،کد منبع برنامه‌ها در اين زبان بسيار کوتاه است ‏www.parsdigishop.ir  زبان Cبراي اجراي بسياري از دس))توراتش از تواب))ع کتابخ))انه‌اياستفاده مي‌کند و بيشتر خصوصيات وابسته به س))خت‌افزار را ب))ه اين توابع واگذار مي‌نمايد. ‏ برنامۀ مقصدي که توسط کامپايلرهاي Cساخته مي‌شود بسيار فشرده‌تر و کم‌حجم‌تر از برنامه‌هاي مشابه در ساير زبان‌ها است. ‏ ++Cکه از نسل Cاست ،تمام ويژگي‌هاي جذاب Cرا به ارث برده است . ‏ و سرانجام آخرين دليل استفاده از ++Cورود به دنياي #Cاست. ‏www.parsdigishop.ir -2تاريخچۀ ++C ++Cترکي بي از دو زبان Cو Simulaب ود و قابليت‌هاي شي‌گرايي نيز داشت از آن زمان به بع د شرکت‌هاي زيادي کامپايلرهايي براي ++Cطراحي کردن د .اين امر سبب ش د تفاوت‌هايي بين نسخه‌هاي مختلف اين زبان به وجود بياي د و از قابليت سازگاري و انتق ال آن کاس ته ش ود .ب ه همين دليل در سال 1998زبان ++Cتوسط موسسۀ استانداردهاي ملي آمريکا ( )ANSIبه شکل استاندارد و يک‌پارچه در‌آمد. کامپايلرهاي کنوني به اين استاندارد پايبندند .کت اب حاضر نيز بر مبناي همين استاندارد نگارش يافته است. ‏www.parsdigishop.ir -2تاريخچۀ ++C در دهه 1970در آزمايشگاه‌هاي بل زباني ب ه ن ام Cايجاد شد .انحصار اين زبان در اختيار شرکت بل ب ود ت ا اين ک ه در سال 1978توسط Kernighanو Richieشرح کاملي از اين زبان منتشر ش د و ب ه سرعت نظر برنامه‌نويسان حرفه‌اي را جلب نمود .هنگامي که بحث شي‌گرايي و مزاياي آن در جهان نرم‌افزار رون ق يافت ،زبان Cک ه ق ابليت شي‌گرايي نداشت ناقص به نظر مي‌رسيد تا اين که در اوايل دهۀ 1980دوباره شرکت بل دست به کار شد و Bjarne Stroustrupزبان ++Cرا طراحي نمود. ‏www.parsdigishop.ir -3آماده‌سازي مقدمات ‏يک «برنامه» دستورالعمل‌هاي متوالي است که مي‌توان د توسط يک رايانه اجرا ش ود .ب راي نوش تن و اج راي هر برنامه به يک «ويرايش‌گر متن» و يک «کامپايلر» احتياج داريم. بستۀ ++Visual Cمحصول شرکت ميکروسافت و بس تۀ C++ Builderمحص ول شرکت بورلن د نمونه‌هاي جالبي از محيط مجتمع توليد ب راي زبان ++C به شمار مي‌روند. ‏www.parsdigishop.ir -4شروع کار با ++C ‏ ++Cنسبت به حروف «حساس به حالت» است يعني Aو aرا يکي نمي‌داند مثال :اولين برنامه اولين برنامه‌اي که مي‌نويسيم به محض تولد ،به شما سالم مي‌کند و عبارت "Hello, my "!programmerرا نمايش مي‌دهد: >include <iostream# )(int main { "std::cout << "Hello, my programmer!\n ; ;return 0 } ‏www.parsdigishop.ir اولين خط از کد باال يک «راهنماي پيش‌پردازنده» است. راهنماي پيش‌پردازنده شامل اجزاي زير است: # ک ه نش ان مي‌ده د اين خ ط ،ي ک -1 ک اراکتر راهنماي پيش‌پردازن ده اس ت .اين ک اراکتر باي د در ابتداي همۀ خطوط راهنماي پيش‌پردازنده باشد. -2 عبارت include -3 نام يک «فايل کتابخانه‌اي» که ميان دو عالمت <> محصور شده است. ‏www.parsdigishop.ir خط دوم برنامه نيز بايد در همه برنامه‌هاي ++Cوجود داشته باشد. اين خط به کامپايلر مي‌گويد که «بدنۀ اصلي برنامه» از کجا شروع مي‌شود .اين خط داراي اجزاي زير است: – 1عبارت intکه يک نوع عددي در ++Cاست. – 2عبارت mainکه به آن «تابع اصلي» در ++C مي‌گويند. – 3دو پرانتز () که نشان مي‌دهد عبارت mainيک «تابع» است. هر برنامه فقط بايد يک تابع )(main داشته باشد . ‏www.parsdigishop.ir سه خط آخر برنامه« ،بدنۀ اصلي برنامه» را تشکيل مي‌دهند. دستورات برنامه از خط سوم شروع شده است. دستور خط سوم با عالمت سميکولن ; پايان يافته است. ‏www.parsdigishop.ir توضيح توضيح ،متني است که به منظور راهنمايي و درک بهتر به برنامه اضافه مي‌شود و تاثيري در اج راي برنام ه ن دارد . .کامپايلر توض يحات برنامه را قبل از اجرا حذف مي‌کند. استفاده از توض يح سبب مي‌ش ود ک ه ساير افراد کد برنامۀ شما را راحت‌تر درک کنند. ‏www.parsdigishop.ir به دو صورت مي‌توانيم به برنامه‌هاي ++Cتوضيحات اضافه کنيم: ‏ 1 – با استفاده از دو عالمت اسلش : //هر متني که بعد از دو عالمت اسلش بيايد تا پايان همان س طر يک توضيح تلقي مي‌شود . ‏ – 2با اس تفاده از حالت : Cهر مت ني ک ه با عالمت */شروع شود و با عالمت * /پايان ياب د يک توضيح تلقي مي‌شود. ‏www.parsdigishop.ir -5عملگر خروجي عالمت << عملگر خروجي در ++Cن ام دارد (ب ه آن عملگر درج نيز مي‌گويند). يک «عملگر» چيزي است که عملياتي را روي يک يا چند شي انجام مي‌دهد .عملگر خروجي ،مقادير موجود در سمت راستش را به خروجي سمت چپش مي‌فرستد. به اين ترتيب دستور ; cout<< 66 مقدار 66را به خروجي coutمي‌فرستد که coutمعموال ب ه صفحه‌نمايش اشاره دارد .در نتيجه مقدار 66روي صفحه نمايش درج مي‌شود. ‏www.parsdigishop.ir - 6ليترال‌ها و کاراکترها يک «ليترال» رشته‌اي از حروف ،ارقام يا عاليم چاپي اس ت ک ه ميان دو عالمت نقل قول " " محصور شده باشد. يک «کاراکتر» يک حرف ،رقم يا عالمت قابل چاپ اس ت ک ه ميان دونشانۀ ' ' محصور شده باشد .پس ' 'wو '!' و ' '1هر کدام يک کاراکتر است. ب ه تف اوت س ه موج وديت «ع دد» و «ک اراکتر» و «لي ترال رشته‌اي» دقت کنيد 6 :يک عدد است '6' ،يک کاراکتر است و " "6يک ليترال رشته‌اي است. ‏www.parsdigishop.ir - 7متغيرها و تعريف آن‌ها: «متغير» مکاني در حافظه است که چهار مشخص ه دارد: ن ام ،ن وع ،مق دار ،آدرس .وق تي متغ يري را تعري ف مي‌کنيم ،ابتدا با توجه به نوع متغير ،آدرسي از حافظ ه در نظر گرفت ه مي‌ش ود ،سپس ب ه آن آدرس ي ک ن ام تعلق مي‌گيرد. ‏www.parsdigishop.ir در ++Cقبل از اين که بتوانيم از متغيري اس تفاده ک نيم، بايد آن را اعالن نماييم. نحو اعالن يک متغير ‏type name initializer عبارت typeنوع متغير را مشخص مي‌کن د .ن وع متغير به کامپايلر اطالع مي‌ده د ک ه اين متغ ير چ ه مقاديري مي‌تواند داشته باشد و چه اعمالي مي‌ت وان روي آن انجام داد. ‏www.parsdigishop.ir NAME \ INITIALIZER عبارت nameنام متغير را نشان مي‌ده د .اين ن ام ح داکثر مي‌تواند 31ک اراکتر باش د ،نباي د با ع دد شروع ش ود ،عاليم رياضي نداشته باشد و همچنين «کلمۀ کليدي» نيز نباشد. مقداردهي اوليه عبارت initializerعبارت «مق داردهي اولي ه» ن ام دارد .با استفاده از اين عبارت مي‌توان مق دار اوليه‌اي در متغ ير م ورد نظر قرار داد. دستور زير تعريف يک متغير صحيح را نشان مي‌دهد: ;int n = 50 ‏www.parsdigishop.ir - 8مقداردهي اوليه به متغيرها در بسياري از م وارد به تر اس ت متغيرها را در همان محلي ک ه اعالن مي‌ش وند مق داردهي ک نيم .اس تفاده از متغيرهاي مق داردهي نش ده ممکن است باعث ايجاد دردسرهايي شود. دردسر متغيرهاي مقداردهي نشده وقتي بزرگ‌تر مي‌شود که سعي ک نيم متغير مقداردهي نشده را در يک محاسبه به کار ببريم .مثال اگر xرا ک ه مقداردهي نشده در عبارت ;y = x + 5به کار ببريم ،حاص ل yغ ير قابل پيش‌بيني خواهد بود .براي اجتناب از چنين مشکالتي عاقالنه است که متغيرها را هميشه هنگام تعريف ،مقداردهي کنيم. مثال: ;int x=45 ;int y=0 ‏www.parsdigishop.ir -9ثابت‌ها در بعضي از برنامه‌ها از متغيري استفاده مي‌کنيم که فقط يک بار الزم اس ت آن را مقداردهي کنيم و سپس مق دار آن متغ ير در سراسر برنام ه ب دون تغي ير باقي مي‌ماند .مثال در يک برنامۀ محاسبات رياضي ،متغيري به نام PIتعريف مي‌ک نيم و آن را با 3.14مقداردهي مي‌کنيم و مي‌خواهيم که مق دار اين متغ ير در سراسر برنامه ثابت بماند .در چنين حاالتي از «ثابت‌ها» استفاده مي‌کنيم. يک ثابت ،يک نوع متغير است که فقط يک بار مقداردهي مي‌ش ود و سپس تغيير دادن مقدار آن در ادامۀ برنامه ممکن نيست. تعريف ثابت‌ها مانند تعريف متغيرهاست با اين تفاوت که کلمه کليدي constبه ابتداي تعريف اضافه مي‌شود. ‏www.parsdigishop.ir :مثال تعريف ثابت‌ها int main() { // defines constants; has no output: const char BEEP ='\b'; const int MAXINT=2147483647; const float DEGREE=23.53; const double PI=3.14159265358979323846 return 0; } www.parsdigishop.ir برنامه فوق خروجي ندارد: - 10عملگر ورودي براي اين که بتوانيم هنگام اج~~راي برنام~~ه مق~~اديري را وارد ک~~~~نيم از عملگ~~~~ر ورودي >> اس~~~~تفاده مي‌کنيم. :استفاده از دستور ورودي به شکل زير است ;cin >> variable variableنام يک متغير است. ‏www.parsdigishop.ir استفاده از عملگر ورودي1 – 10 مثال برنامۀ زير يک عدد از ک اربر گرفت ه و همان ع دد را دوباره در خروجي :نمايش مي‌دهد int main() { // reads an integer from input: int m; cout << "Enter a number: "; cin >> m; cout << "your number is: " << m << endl; return 0; } Enter a number: 52 your number is: 52 www.parsdigishop.ir عملگر ورودي نيز مانند عملگر خروجي ب ه ش کل جرياني رفت ار مي‌کن د .يع ني همان ط ور ک ه در عملگر خروجي مي‌توانستيم چند عبارت را با استفاده از چند عملگر << به صورت پشت سر هم چاپ کنيم ،در عملگر ورودي ن يز مي‌توانيم با استفاده از چند عملگر >> چن د مق دار را ب ه ص ورت پش ت سر هم دريافت ک نيم .مثال با اس تفاده از دستور: ;cin >> x >> y >> z سه مقدار xو yو zبه ترتيب از ورودي دريافت مي‌شوند .ب راي اين کار بايد بين هر ورودي يک فضاي خالي ( )spaceبگذاريد و پس از تايپ کردن همۀ ورودي‌ها ،کلي د enterرا بفش اريد. آخرين مثال جلسه ،اين موضوع را بهتر نشان مي‌دهد. ‏www.parsdigishop.ir چند ورودي روي يک خط1 – 11 مثال است با اين تفاوت که سه ع دد را2 – 10 برنامۀ زير مانند مثال داد را دوباره در خروجي نمايش از ورودي گرفته و همان اع :مي‌دهد int main() { // reads 3 integers from input: int q, r, s; cout << "Enter three numbers: "; cin >> q >> r >> s; cout << "your numbers are: << q << ", " << r Enter three numbers: 35 70 9 << ", " << s << endl; your numbers are: 35, 70, 9 return 0; www.parsdigishop.ir www.parsdigishop.ir تحلیل زبان برنامه نویسی جاوا ‏www.parsdigishop.ir تاریخچه جاوا در مقایسه با زبان‌های دیگر ،همچون C++یا بیسیک یا فورترن ،جاوا زبان نسبتًا جدیدتری است .شرکت سان جیمز گاسلینگ پدید آورنده جاوا مایکروسیستمز در سال ۱۹۹۱یک پروژه تحقیقاتی به نام گرین ( )Greenرا آغاز کرد .هدف این پروژه ایجاد زبانی جدید شبیه به C ++بود که نویسنده اصلی آن ،جیمز گاسلینگ ،آن را بلوط ( )Oakنامید .اما بعدها به دلیل برخی مشکالت حقوقی از میان لیستی از کلمات تصادفی نام آن به جاوا تغییر کرد. پروژه گرین به دلیل مشکالت بازاریابی در شرف لغو شدن بود تا اینکه گسترش وب در سال ۱۹۹۳باعث نمایش توانایی‌های وافر جاوا در این عرصه گشت .اینگونه بود که شرکت سان ‏www.parsdigishop.ir تاریخچه جاوا جاوا یک زبان برنامه‌نویسی است که در ابتدا توسط شرکت sun Microsystemsایجاد شده‌است و در سال 1995به جیمز گاسلینگ پدید آورنده جاوا عنوان مولفه اصلی java platformمنتشر شد.این زبان قسمت های بسیاری از گرامر خود را از Cو C++گرفته اما دارای مدل شی‌گرایی ساده‌ای است و امکانات سطح پایین کمی دارد .کاربرد جاوا در کامپایل به صورت بایت کد است که قابلیت اجرا روی تمامی ماشین‌های شبیه‌سازی جاوا را داشته باشد صرف نظر از معماری و خصوصیات آن کامپیوتر .اجرای اصلی کامپایلرهای جاوا ،ماشین‌های پیاده‌سازی و کتابخانه‌های آن توسط این شرکت از سال 1995منتشر شد .در may 2007 این شرکت ،نرم‌افزار رایگان این زبان را فراهم کرد .دیگران ‏www.parsdigishop.ir اهداف اصلي در زمان پياده سازي جاوا از متدولوژي شيءگرايي در اين زبان بطور كامل استفاده شود. قابليت اجراي برنامه هاي يكسان در سيستم عامل هاي مختلف پشتيباني از ويژگي هاي شبكه هاي كامپيوتري اجراي راه دور برنامه ها بصورت كامال امن كاربرد راحت و ساده زبان به كمك انتخاب اجزاء مفيد ساير زبانهاي شيءگرا و استفاده از آن در جاوا (الگوبرداري) ‏www.parsdigishop.ir خصوصیات زبان برنامه نويسي جاوا ‏www.parsdigishop.ir ساده()simple ﺟﺎوا ﻃﻮری ﺷﺪه ﮐﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﯾﺴﺎن ﺣﺮﻓﻪ ای ﺑﺴﺎدﮔﯽ آن را ﻓﺮاﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺑﻄﻮر ﻣﻮﺛﺮی ﺑﮑﺎر ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ . ﺟـﺎوا دﺳـﺘﻮر زﺑـﺎن Cو++ Cوﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺴﯿﺎری از ﺟﻮاﻧﺐ ﺷﯽ ئ ﮔﺮاﯾﯽ C++را ﺑﺎرث ﺑﺮده ،اﮐﺜﺮ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﯾﺴﺎن ﺑﺮای ﮐـﺎر ﺑـﺎ ﺟـﺎوا دﭼـﺎر ﻣﺸـﮑﻞ ﻧﺨﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ . ﺟﺎوا ﺗﻼش ﮐﺮده ﮐﻪ ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺎی اﺳـﺘﺜﻨﺎﯾﯽ و ﺧـﺎرق اﻟﻌـﺎده ﻧﺪاﺷـﺘﻪ ﺑﺎﺷـﺪ .در ﺟﺎوا ،ﺗﻌﺪاد اﻧﺪﮐﯽ از ﺷﯿﻮه ﻫﺎی ﮐﺎﻣﻼ" ﺗﻮﺻﯿﻒ ﺷﺪه ﺑﺮای اﻧﺠﺎم ﯾﮏ وﻇﯿﻔﻪ وﺟﻮد دارد . ‏www.parsdigishop.ir شیﮔﺮا ﺟــــﺎوا از ﺑﺴــــﯿﺎری از ﻣﺤــــﯿﻂ ﻫــــﺎی ﻧــــﺮم اﻓــــﺰاری اوﻟﯿــــﻪﺑﺮاﺳــــﺎس اشیاء مواردی را به ﻋﺎرﯾﺖ ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺗﻮازﻧﯽ ﺑﯿﻦ ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻟﻔﻆ ﻗﻠﻤﯽ ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮان " ﻫﺮ ﭼﯿﺰی ﯾﮏ ﺷﯽ .اﺳـﺖ " و ﻧﻈﺮﯾـﻪ واﻗﻌﯿـﺖﮔﺮاﯾﯽ " ﺟﻠﻮی راه ﻣﻦ ﻗﺮار ﻧﮕﯿﺮ " ﺑﻮﺟﻮد آورده اﺳﺖ .ﻣﺪل ﺷﯽ ئ در ﺟﺎوا ﺑﺴﯿﺎر ﺳﺎده و ﺑﺮاﺣﺘﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﮔﺴـﺘﺮش اﺳـﺖ در ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ اﻧﻮاع ﺳﺎده آن ﻧﻈﯿﺮ اﻋﺪاد ﺻﺤﯿﺢ ) (integersﺑﻌﻨـﻮان ﻋﻤﻠﮑﺮدﻫـﺎی ﺳـﻄﺢ ﺑـﺎﻻی ﻏﯿـﺮ ﺷـﯽ ئ ﺗﻠﻘـﯽ میشوند. ‏www.parsdigishop.ir قدرتمند()Robust ﺗﻮاﻧـﺎﯾﯽ اﯾﺠـﺎد ﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ ﻫـﺎی ﻗﺪرﺗﻤﻨـﺪ ﺟﺎوا ﺷﻤﺎ را ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد ﻣﺤﺪودی از ﻧﻮاﺣﯽ ﮐﻠﯿﺪی ﻣﺤﺪود ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﻣﺠﺒﻮر ﺷـﻮﯾﺪ اﺷـﺘﺒﺎﻫﺎتﺧﻮد را در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺧﯿﻠﯽ زود پیداﮐﻨﯿﺪ . ﺟﺎوا ﺷﻤﺎ را از ﻧﮕﺮاﻧـﯽ درﺑـﺎره ﺑﺴـﯿﺎری از اﺷـﺘﺒﺎﻫﺎت راﯾـﺞﻧﺎﺷﯽ از ﺧﻄﺎﻫﺎی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﯾﺴﯽ ﻣﯽ رﻫﺎﻧﺪ ﺟﺎوا ﯾﮏ زﺑﺎن ﮐﺎﻣﻼ" ﻧﻮع ﺑﻨﺪی ﺷﺪه اﺳﺖ ،ﻫﻨﮕﺎم ﮐﺎﻣﭙﺎﯾﻞ ﮐـﺪ ﺷﻤﺎ را ﮐﻨﺘﺮل ﻣﯽ ﮐﻨﺪ .اﻣﺎ اﯾﻦ زﺑﺎن ﮐﺪﻫﺎی ﺷﻤﺎ را ﻫﻨﮕﺎم اﺟﺮا ﻧﯿﺰ ﮐﻨﺘﺮل ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾـﺪ در ﯾﮏ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺧﻮش ﺳﺎﺧﺖ ﺟﺎوا ،ﮐﻠﯿﻪ ﺧﻄﺎﻫﺎی ﻫﻨﮕﺎم اﺟﺮا ﺗﻮﺳﻂ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ خواهد شد ‏www.parsdigishop.ir ﭼﻨﺪ ﻧﺦ ﮐﺸﯽ ﺷﺪه()Multi threaded ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﯾﺴﯽ ﭼﻨﺪﻧﺦ ﮐﺸـﯽ اﻣﮑـﺎن ﻧﻮﺷـﺘﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯿﺪﻫﺪ ﮐﻪ در آن واﺣﺪ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﮐﺎر را اﻧﺠﺎم ﻣﯽ دﻫﻨـﺪ . ﺳﯿﺴـﺘﻢ ﺣـﯿﻦ اﺟـﺮای ﺟـﺎوا ،ﯾـﮏ راه ﺣـﻞ زﯾﺒـــﺎ و ﺑﺴـــﯿﺎر ﻣﺎﻫﺮاﻧـــﻪ ﺑـــﺮای ﻫﻤﺰﻣـــﺎﻧﯽ ﭼﻨـــﺪﯾﻦ ﭘـــﺮدازش اراﺋـــﻪ ﻣـــﯽ دﻫـــﺪ. ‏www.parsdigishop.ir ﻣﻌﻤﺎری ﺧﻨﺜﯽ Architecture-Neutral ﯾﮑﯽ از ﻣﺸﮑﻼت اﺻﻠﯽ ﺳﺮ راه ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻧﻮﯾﺴﺎن اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻀﻤﯿﻨﯽ وﺟﻮد ﻧﺪارد ﺗﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ای را ﮐﻪ اﻣﺮوز ﻣﯽ ﻧﻮﯾﺴﯿﺪ ﻓﺮدا ﺣﺘﯽ روی ﻫﻤﺎن ﻣﺎﺷـﯿﻦ اﺟـﺮا ﺷـﻮد. ارﺗﻘﺎئ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی ﻋﺎﻣﻞ و ﭘﺮدازﻧﺪه ﻫﺎ و ﺗﻐﯿﯿﺮات در ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻫﺴﺘﻪ ای ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ دﺳﺖ ﺑﺪﺳﺖ ﻫـﻢ داده ﺗـﺎ ﯾـﮏﺑﺮﻧﺎﻣﻪ را از ﮐﺎر ﺑﯿﻨﺪازﻧﺪ .ﻃﺮاﺣﺎن ﺟﺎوا ﺗﺼﻤﯿﻤﺎت ﻣﺘﻌﺪد و دﺷﻮاری در ﺟﺎوا و ﺣﯿﻦ اﺟـﺮا اﺗﺨـﺎذ ﻧﻤﻮدﻧـﺪ ﺗـﺎ ﺑﺘﻮاﻧﻨـﺪ اﯾـﻦ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ را دﮔﺮﮔﻮن ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ .ﻫﺪف آﻧﻬﺎ ﻋﺒﺎرت ﺑﻮد از :ﯾﮑﺒﺎر ﺑﻨﻮﯾﺴﯿﺪ ،ﻫﺮ ﺟﺎﯾﯽ ،ﻫﺮ زﻣﺎن و ﺑﺮای ﻫﻤﯿﺸﻪ اﺟـﺮا ﮐﻨﯿـﺪ . ‏www.parsdigishop.ir ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺷﺪه و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺳﻄﺢ ﺑﺎﻻ ﺟﺎوا ﻗﺪرت اﯾﺠﺎد ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﻗﺎﺑﻞ اﻧﻄﺒﺎق ﺑـﺎ ﭼﻨـﺪﯾﻦ ﻣﺤـﯿﻂ را ﺑﻮﺳـﯿﻠﻪ ﮐﺎﻣﭙﺎﯾـﻞ ﮐـﺮدن ﯾـﮏ ﻧـﻮع ﻣﻌﺮﻓﯽ واﺳﻄﻪ ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮان ﮐﺪ ﺑﺎﯾﺘﯽ ﭘﯿﺪا ﮐﺮده اﺳﺖ . ﺟﺎوا ﻃﻮری ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﺪه ﺗﺎ روی اﻧﻮاع cpuﻧﯿـﺰ ﺑﺨـﻮﺑﯽ اﺟـﺮا ﺷـﻮد .ﮐﺪﻫﺎی ﺑﺎﯾﺘﯽ ﺟﺎوا آﻧﭽﻨﺎن دﻗﯿﻖ ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﺪه ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗـﻮان آﻧﻬـﺎ را ﺑﺴـﺎدﮔﯽ وﺑﻄﻮر ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺑﻪ ﮐﺪﻫﺎی ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺧﺎص ﺷﻤﺎ ﺑﺮای ﻋﻤﻠﮑﺮدﻫﺎی ﺳﻄﺢ ﺑﺎﻻ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻧﻤﻮد . ‏www.parsdigishop.ir ﺗﻮزﯾﻊ ﺷﺪه()Distributed ﺟﺎوا ﻣﺨﺘﺺ ﻣﺤﯿﻂ ﺗﻮزﯾﻊ ﺷﺪه اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﺪه. رواﯾﺖ اوﻟﯿﻪ ﺟـﺎوا ﯾﻌﻨـﯽ oakدرﺑﺮﮔﯿﺮﻧﺪه ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮای ﭘﯿﺎم رﺳﺎﻧﯽ آدرﺳﻬﺎی داﺧﻠﯽ ﻓﻀﺎی اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺑﻮد . ﺟﺎوا اﺧﯿﺮا"اﯾﻦ راﺑﻄﻬﺎ را در ﯾﮏ ﺑﺴـﺘﻪ ﻧـﺮم اﻓـﺰاری ﺑﻨـﺎم (RMI) Remote Method Invocationاﺣﯿﺎئ ﻧﻤﻮده اﺳﺖ .اﯾﻦ ﺟﻨﺒﻪ ﯾﮏ ﺳﻄﺢ ﻏﯿﺮ ﻣﻮازی از ﺗﺠﺮد ﺑـﺮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﯾﺲ ﺳﺮوﯾﺲ ﮔﯿﺮﻧﺪه /ﺳﺮوﯾﺲ دﻫﻨﺪه ﺑﻮﺟﻮد آورده اﺳﺖ . ‏www.parsdigishop.ir پویا()Dynamic جاوا یک زبان پویا است .هر کالس جاوا میتواند در هر زمانی روی مفسر جاوا بارگذاری شود .سپس این کالس های بارگذاری شده ی پویا میتوانند به صورت پویا معرفی شوند .شما میتوانید به طور پویا در مورد یک کالس در زمان اجرا اطالعاتی بدست بیاورید .با وجود بازتاب APIاضافه شده ( ) ApplicationProgram Interfaceکه به برنامه ساز امکان میدهد که با برنامه از طریق یک برنامه کاربردی دیگر ارتباط برقرار کند. ‏www.parsdigishop.ir عملکرد ماشین مجازی جاوا Class File بارکننده کالس Class Loader Byte Code موتور اجرا Execution engine www.parsdigishop.ir Java Api فرايند توليد نرم افزار برنامه ها ابتدا در يك محيط ويراستاري متني نوشته مي شود و با پسوند java. ذخيره مي گردد .سپس اين فايل بوسيله كامپايلر جاوا ترجمه و به فايلي با پسوند class.تبديل مي گردد. ‏www.parsdigishop.ir www.parsdigishop.ir الیه های امنیتی جاوا سیستم امنیتی جاوا از پنج قسمت تشکیل شده است: کامپایلر آن تضمین می کند که قوانین امنیتی را زیرپا نمی گذارد نظارت و کنترل بایت کدها ‏بارکننده کالس ها ( )Class Loaderبررسی می کند که کالس ها به محدودیت ها دسترسی نداشته باشند ‏باز پس گرفتن فضا توسط )Gc (Garbage Collector ‏www.parsdigishop.ir نقاط ضعف جاوا ‏سرعت اجرای بسیار پایین به دلیل بایت کدها ‏نادیده گرفتن برخی از اصول شی گرایی به دلیل بازاریابی بهتر و انعطاف بیشتر ‏حذف اشاره گرها و وراثت چندگانه ‏عدم توانایی در استفاده از توابع سیستم عامل به دلیل مستقل از سکو بودن ‏www.parsdigishop.ir پلتفرم های جاوا :پلتفرم جاوا از دو مولفه تشكيل شده است ماشين مجازي جاوا-1 API -2 انواع پلتفرمهاي جاوا Java Platform, Standard Edition – Java SE Java Platform, Enterprise Edition – Java EE Java Platform, Micro Edition – Java ME Java Card www.parsdigishop.ir ساختار یک برنامه ساده : ‏www.parsdigishop.ir انواع داده ها در جاوا www.parsdigishop.ir :C داده ها در www.parsdigishop.ir متغيرها و انواع دادهها: اکثرا نیاز به ذخیره مقدارها دارند که می خواهیم از آنها استفاده کنیم .برای بازیابی یک مقدار باید آنرا در یک متغیر نکهداری کنیم .یک متغییر محل ذخیره در حافظه کامپیوتر است که ویژگیهایی مثل نام ، نوع ومحتویات دارد. ‏www.parsdigishop.ir :تعريف متغيرها : تعريف متغير از يك نوع و يك نام  int myAge  string myname;  boolean is tired : چند متغير از يك نوع  int x,y,z  string firstname, lastname; www.parsdigishop.ir :مقداردهي به متغير درهنگام تعريف int myAge, mysize, numshoes= 28; string myname= “laura”; boolean is Tired= true www.parsdigishop.ir www.parsdigishop.ir ثابت ها تعریف ثابت در جاوا کافی است که به ابتدای فرایند تعریف متغییر کلمه کلیدی finalرا اضافه کنیم مانند مثال زیر ;Final String MANUFACTURER مثال : ‏www.parsdigishop.ir عملگر تخصیص مقدار مقدار متغییر را میتوان با یک عالمت (=) تغییر داد . 1 اگر می خواهید که مقدار را عوض کنید به راحتی مقدار جدید بدهید مانند مثال زیر :مقدار جدید بجای مقدار اصلی قرار می گیرد 2 اگر از یک متغییر که هیچ مقداری نداشته استفاده منید با خطا مواجه می شوید : خطا مقدار دهی داده شده است. ‏www.parsdigishop.ir www.parsdigishop.ir نوع داده ای مقدار پیش فرض byte ۰ short ۰ int ۰ long ۰L float ۰٫۰f double ۰٫۰d char u0000′\‘ boolean false اندازه به بیت bits in ۸ memory bits in ۱۶ memory bits in ۳۲ memory bits in 64 memory مقدار حداقل کالس پوششی مقدار حداکثر ۱۲۸- ۱۲۷+ Byte ۳۲۷۶۸- ۳۲۷۶۷+ Short ۲۱۴۷۴۸۳۶۴۸- ۲۱۴۷۴۸۳۶۴۷+ Integer ۹۲۲۳۳۷۲۰۳۶۸- ۹۲۲۳۳۷۲۰۳۶+ ۵۴۷۷۵۸۰۸ ۸۵۴۷۷۵۸۰۷ Long bit IEEE-32 1.401298464 ۳٫۴۰۲۸۲۳۴۶۶۳ 754 floating 32481707e-4 ۸۵۲۸۸۶۰e+38 point 5 bit IEEE-64 ۱٫۷۹۷۶۹۳۱۳۴۸ ۴٫۹۴۰۶۵۶۴۵۸۴۱ 754 floating ۶۲۳۱۵۷۰e+30 ۲۴۶۵۴۴e-324d point 8d bit,-16 unsigned to 65,535 ۰ Unicode character bit in 1 تعریف نشده تعریف نشده memory Float Double Char Boolean توضیحات در جاوا: نوع اول :از */شروع در خاتمه * /قرار ميدهيم. نوع دوم :براي توضيحات تك خطي از //استفاده ميكنيم. نوع سوم :برنامه javadocاز آن استفاده ميكند با **/شروع و در پايان * /قرار ميدهيم. ‏www.parsdigishop.ir اعالن نمودن اشیاء .1ابتدا باید یک متغیر از نوع همان کالس اعالن نمائید . .2یک کپی فیزیکی و واقعی از شٍی بدست آورده و به آن متغییر منتسب کنید .اینکار را با عملگر NEWانجام دهید . مثال: ( ) mybox=new ‏Box Myboxرا به عنوان یک ارجاع به شیئی از نوع Boxاعالن میکند ‏www.parsdigishop.ir اعالن نمودن اشیاء در جاوا ‏www.parsdigishop.ir نگاهی دقیق تر به NEW ;)(Class-var= new classname ‏Class-varیک متغیر از نوع کالسی است که ایجاد کرده ایم ، class nameنام کالسی است که میخواهیم معرفی کنیم .نام کالس که بعد از آن پرانتز ها قرار گرفته اند مشخص کننده سازنده کالس است . تعریف سازنده :سازنده تعریف میکند وقتی یک سیئی از یک کالس ایجاد شود چه اتفاقی خواهد افتاد . :NEWحافظه را برای یک شیئی طی زمان اجرا تخصیص میدهد . ‏www.parsdigishop.ir پایان www.parsdigishop.ir

49,000 تومان