صفحه 1:
صفحه 2:
برنامه نو بیسی جاوا و 6+
=
پارس
طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه
صفحه 3:
* سرفصلهاي يادگيري هر زبان برنامه نوبسي عبارتند از:
قالب کلی زبان
0 قالب کلی دستورات
0 انواع داده ها
و " تعريف متغير و نحوه انتساب و قوانين نامكذارى
٠ دستورات شرطى و كنترلى
صفحه 4:
۳ 2
- ومتعيء يادكيري هر زبان برنامه
دسته بندى زبانهاى از لحاظ نزديكى به سخت افزار:
سطح يايين مانند اسمبلى
سطح ميانه مانند :0,6 ++
صفحه 5:
00
صفحه 6:
:مقد مه
وى حا ee ya ۴۵۳
دستورالعملهای این زبان بسیار شبیه
عبارات جبرى و نحو آن شبيه جملات
انكليسى مى باشد. اين امر سبب
شود كه ) يك زبان سطح بالا باشد
0 نامه نویسی IL yp) شان err
صفحه 7:
ples cal Cf Gl es he
LI cul وي كىهاى )رابه ارث رده
كر تری فنی دیگری هم دارد: بان رن
Ye است. میتوان با استفاده از اين
ررد اد به عد زد ی |
صفحه 8:
ل
|-چرا ب+؟
0
00
۴- شروع کار با ن)++
۵- عملگر خروجی
1۱ pen
/ا- متغيرها و تعريف آنها
۸- مقداردهی اولیه به متغیرها
- ثابتها
صفحه 9:
ام این
میسازد
و Peeper pea Cae Rear eae | CAPE) Soe] BP ie
و سطح يايين و به زبان ماشين را نيز امكانيذير
ك7
"چون ۵) عملگرهای فراوانی دارد. کد منبع برنامهها
راين زبان بسيار كوتاه است
صفحه 10:
< ©++ كه از نسل © استء تمام ويزكيهاي جذاب © را به ارث
0
و سرانجام آخرين دليل استفاده از 0++ ورود به دنياي #0 است.
0000
صفحه 11:
ا
++ تركيبى از دو زبان © و 3الا0ااأ5 بود و قابليتهاى
شى كرايى نيز داشت از آن زمان به بعد شركتهاى زيادى
كاميايلرهايى براى 0++ طراحى كردند. اين امر سبب شد
تفاوتهايى بين نسخههاى مختلف اين زبان به وجود بيايد
9( قابليت سازكارى و انتقال آن كاسته شود. به همين
دلیل در سال ۱۹۹۸ زبان )++ توسط موسسة استانداردهاى
ملى آمريكا (80/51) به شكل استاندارد و ag) bey 500
كاميايلرهاى كنونى به اين استاندارد يايبندند. كتاب حاضر
نيذبر مبناى همين استاندارد نقارزش يافته است.
صفحه 12:
ا
در دهه 1917/0 ذر 1 زمايشكادهاى بل زبانىن به نام 0 ايجاد
شد. انحصار اين زبان در اختيار شركت بل بود تا اين كه در
سال 191/8 توسط 1172161212 و 110116 شرح كاملى
ازاين زبان منتنشر شد و به سرعت نظر برنامهنويسان
حرفداى (! جلب نمود. هنكامى كه بحث شش كرايى و مزاياى
آن در جهان نرهافزار (ونق يافت. زبان 0 كه قابليت
شیگرایی نداشت ناقص به نظر مىرسيد تا اين كه در اوايل
دههٌ 19/١ دوباره شركت بل دست به كار شد و ©8[2112
صفحه 13:
3- آمادهسازي مقدمات
لايك «برنامه» دستورالعملهاى متوالى است كه مىتواند
توسط بى رايانه اجرا شود. براى نوشتن و اجراى هر
برنامه به یک «ویرایش گر متن» و یک «کامپایلر» ی
/ داریم.
V/s [| بستهٌ ) ۷151181++ محصول شر کت میکروسافت و
۱ cree ee RE ACCS oe
به شمار میروند.
صفحه 14:
0
۰ ار
Hello, my" و زا را لا(
۱ ا Teel eile
<include <iostream#
Qint main
"std::cout << "Hello, my programmer!\n
۹
1
صفحه 15:
0000
صفحه 16:
خط دوم برنامه نيز بايد er تا ,> ۳
++C وجود داشته باشد.
اين خط به كاميايلر ميكويد كه «بدنة اصلي برنامه» از كجا شروع
ل ا ل
11> عبارت ]1 كه يى نوع عددي در .)++ است.
72 سا فا ۱۱ «تايع اصلي» در 600+ +
ies = ۳
كر «تابع» است.
صفحه 17:
١ | SVR TT تشكيل مىدهند.
صفحه 18:
توضیم. متقی اس SS
صفحه 19:
0000
صفحه 20:
)— عملكر خروجى
علامت < < عملكر فروجی در 0++ ناه دارد (به آن عملكر
ا ك0
يك دعملكرء جيزى است كه عملياتى را روى يك يا جند شى
انجام مى دهد. عملكر خروجى: مقادير موجود در سمت راستش
ct Sei DO) ا ا
Pee ee Dene
cout<< 66;
صفحه 21:
2 -ليترالها و كاراكترها
يك « ٠٠ » رشتداى از حروف. ارقام يا علايم اين است كه
ميان دو علامت نقل قول " " محصور شذه باشد.
و يك «22- »يك حرفء رقم يا علامت قابل هاب است كه
ميان دونشانةً ' ' محصور شده باشد. پس ۷۷ 9 ۲ و ۱" هر
كدام يك كاراكتر است.
تفاوت سه موجوديت «عدد» و «كاراكتر» و «ليترال
ى» دقت كنيد: ؟) يك عدد است. '؟' يك كاراكتر است و
ليترال ر(شتهاى است.
صفحه 22:
ظ 5203205210111
«متغير» مكانى در حافظه است كه ههار مشخصه دارد:
نام نوع مقدار آدرس. وقتى متغيرى را تعريف
و میکنيم. ابتدا با توجه به نوع متغير ۰ آدرسی 1 "كي
ا
تعلق مىكيرد
7
صفحه 23:
در 11 قبل از ادن كه بتوانيم از متغيرى استفاده كنيم,
ع ديم
بايد ان را اعلان نماييم.
نحو اعلان يى متغير
و type name /nitializer
عبارت ©( لان نوع متغير را مشخص م ىكند. نوع
متغیر به کامپایلر اطلاع میدهد که این متفیر چه
فادیری میتواند داشته باشد و چه اعمالی میتسوان
روی آن انجام داد.
صفحه 24:
NAME \ INITIALIZER
عبارت ۱3۲۳ نام متغیر را نشان میدهد. این نام مداکثر
مىتواند اظا كاراكتر باشد. نبايد با عدد شروع شود. علايم
رياضى نداشته باشد و همهنين «كلمة كليدى» نيز نباشد.
مقدار دهی او لیه
عبارت 171131121 عبارت «مقداردهى اوليه» ناه دارد. با
استفاده از اين عبارت مىتوان مقدار اوليهاى در متغير مورد
رد ار
صفحه 25:
Salt) اس
در بسيارى از موارد بهتر است متغيرها را در همان محلى كه اعلان
میشوند مقداردهی کنیم. استفاده از متغیرهای مقداردهی نشده
ممکن است باعث ایجاد دردسرهایی شود.
دردسر متغيرهاى مقداردهى نشده وقتى بزركتر مىشود كه سعى كنيم
متغير مقداردهى نشده را در يك محاسبه به كار ببريم. مثلا اكر عا را كه
مقداردهى نشده در عبارت 5 + ا >ح لاز به کار ببریم. ماصل ۷ غیر
aie} 2 دام بود. براى اجتناب از نين مشكلاتى عاقلانه است
که متغیرها را همیشه هنگام تعریف. مقداردهی کنیم.
int x=45;
۱
صفحه 26:
-٩ ثابتها
در بعضی از برنامهها از متغیری استفاده میکنیم که فقط یک بار لازم است آن
مقداردهی کنیم و سپس مقدار آن متغیر در سراسر برنامه بدون تغییر باقی
مىماند. مثلا در يك برنامةً محاسبات رياضى. متغيرى به نام |5 تعريف مىكنيم
و ل ا ا ا ere Riek ل ا لك
و و رز ل ك0
يك .يك نوع متغيراست كه فقط يك بار مقداردهى مىشود
و سيس تغيير دادن مقدار 5 در ادامةً برنامه ممكن نيست.
تعریف ثابتها مانند تعریف متغیرهاست با این تفامت که کلمه
shbla == gal’ رز gine
eer
صفحه 27:
مثال تعریف ثابتها:
int main()
defines constants; has no output: // {
const char BEEP ='\b';
const int MAXINT=2147483647;
و const float DEGREE=23.53;
const double
PI=3.14159265358979323846 2
2 2۳
i
:برنامه خوق خروجی ندارد
صفحه 28:
TOBY eee cli be
li نا ii... وروی > شاه
پکنیم.
:استفاذه از دستور ورودى به شكل زير است ۱
cin >> variable;
لكك 7// نام يك متغير است.
صفحه 29:
int main()
{ // reads an integer from input:
int m;
cout << "Enter a number: "; 2
cin >> m;
cout << "your number is: "<< m <<
endl;
icin gan
صفحه 30:
ا ۱
رفتار میکند. یعنی همان طور که در عملگر خروجی
میتوانستیم چند عبارت را با استفاده از چند عملگر <<
به صورت يشت سر هم جاب كنيم: در عملكر ورودى نيز
میتوانیم با استفاده از چند عملگر > > چند مقدار را به
Bee rare | opera me Ip SE prey ery eer
Eyes)
cin >>x >>y >>Z;
سه مقدار او ۷ و 2 به ترتیب از ورودی دریافت میشوند. برای
۳
Been AES Geen CM CSOT EO UPS Cen Cerri)
آخرین مثال جلسه. این موضوع را بهتر نشان میدهد.
022
صفحه 31:
مثال ١ - ١١ جند ورودى روى يى خط
Cul P= + Slto stile yj doli ل 0 ل
پر خروجى نمايش
میدهد:
int main()
reads 3 integers from input: // {
int q, r, S; و
cout << "Enter three numbers: ";
Vl
cin >>q >>r>>s;
cout << "your numbers are: << q << 7
nt eer
>> ۲,۲ >> 5 >> 6۱
return 0;
Enter three numbers: 35 70 9
your numbers are: 35, 70, 9
crea
صفحه 32:
00000
صفحه 33:
Koco
جرج
صفحه 34:
تاریخچه جاوا
O
در مقايسه با زبانهاى ديكرء همجون ++0 يا بيسيى يا
فورترن, جاوا زبان نسبتاً جديدترى است. شركت سان
مايكروسيستمز در سال 1991 يى بروزه تحقيقاتى به نام كرين
(دءع<6) را آغاز كرد. هدف اين بروزه ايجاد زبانى جديد شبيه
به ++ © بود که نویسنده اصلی آن» جیمز گاسلینگ, آن را بلوط
(Oak) نامید. اما بعدها به دلیل برخی مشکلات حقوقی از میان
لیستی از کلمات تصادفی نام آن به جاوا تغییر کرد.
جیمز کاسلینگ پدید آورنده جاوا
پروژه گرین به دلیل مشکلات بازاربابی در شرف لغو شدن بود
تا اینکه گسترش وب در سال ۱۹۹۳ باعث نمایش تواناییهای
reese
صفحه 35:
تاریخچه جاوا
©
جاوا یک زبان برنامهنویسی است که در ابتدا توسط شرکت
a 1995 Jlw 42 9 cuwloraw sul sun Microsystems جیمز کاسلینگ پدید آورنده جاوا
عنوان مولفه اصلی platform 272[ منتشر شد.این زبان
قسمت های بسیاری از گرامر خود را از 6 و ++) گرفته اما
دارای مدل شیگرایی سادهای است و امکانات سطح پایین
کمی دارد. کاربرد حاوا در کامپایل به صورب بایت کد است که
قابلیت اجرا روی تمامی ماشینهای شبیهسازی جاوا را داشته
باشد صرف نظر از معماری و خصوصیات آن کامپیوتر. اجرای
اصلی کامپایلرهای جاواء ماشینهای پیادهسازی و کتابخانههای
آن توسط این شرکت از سال 1995 منتشر شد. در 2007 7217
reese
صفحه 36:
۳
اهدف اصلی در زمن باه بازیجاو! ۰ ۰ BR
۲ از متدولوژی شیءگرایی در این زبان بطور کامل استفاده شود.
قیلت اجرای برابه هاي یکسان در سیستم عاما های تلف
۷ پشتیبانی از ویژگی های شبکه های کامپیوتری
” اجراى راه دور نامه ها بصورت كاملا امن
= 1 0 5 v
7 ۰ کاربرد راحت و ساده زبان به کمک انتخاب اجزاء مفید
سایر زبانهای شیءگرا و استفاده از آن در جاوا (الگوبرداری)
صفحه 37:
خصوصيات زبان برنامه نویسی جاوا >2
simple
۰ امن 5600۲6
۰ تابل حل 6ا0اها۲۵۲
object-oriented fs: «
Robust 135 ¢
Multithreaded wuz p54, ٠
Architecture-neutral + sl. ©
Interpreted ou: i ٠
High-performance Yu xa 2 Sie ٠
Distributed توزیع ۰
Dynamic. ٠
صفحه 38:
ساده( 16 مرحدزه) 262
کت
a ©
زا وی که سومان ی مسآ اسر deen gly
بكار مى برند .
ون) +بوهمچنین بسیاری از جوانب شی ی گرایی ++2) را
بارث برده أكتر برنامه نويسان براى كار با جاوا دجار مشكل تخواهند شد .
< جاوا تلاش كرده كه جنبه های استنتایی و خارق العاده نداشته باشد . در
جاوا دستور زد
جاوا . تعداد اندکی از شیوه های کاملا" توصیف شده برای انجام یک وظیفه وجود
دارد .
صفحه 39:
شى كرا ده
اوا از بسيارى از يط هاى نرم افزارى أوليهبراساس
اشياء مواردى را به عاريت كرفته و توازنى بين نظريه لفظ قلمى تحت عنوان " هر
چیزی یک شی . اسست " و نظريه واقعيتكرايى " جلوى راه من قرار نكير "
بوجود آورده است . مدل شى ئ در جاوا بسيار ساده و براحتى قابل كسترش است
در حالیکه انواع ساده آن نظیر اعداد صحیح )615 111:6) بعنوان عملکردهای
Pe
صفحه 40:
(Robust) vd od
©
توانابى ايجاد برنامه هاى قدرتمدد
جاوا شما را به تعداد محدودى از نواحى كليدى محدود مى كند
تا مجبور شوید اشتباهاتخود را در توسعه برنامه خیلی زود پیداکنید .
جاوا شما را از نگرانی درباره بسیاری از اشتباهات رایجناشی از خطاهای برنامه تویسی می رهاند
جاوا یک زبان کاملا" نوع بندی شده است . هنگام کامپایل کد شما را کنترل می کند . اما این
زبان کدهای
شما را هنگام اجرا نیز کنترل می نماید
هر یک برنامه خوش ساخت le كليه خطاهاى هنكام اجرا توسط برنامه شما مدیریت خواهد شد.
صفحه 41:
لا برنامه نویسی چندنخ کشی |
0 0
نوشتن برنامه هایی به شما مید Java RMI
Client 1
آن واحد چندین کار را انجام می 3 ow
2
2 سیستم حین اجرای جاوا , ی و
Java IDL < 2 RMIMOP Object | زیبا هو بسیار ماهران
Client 5 ۶ ۱ سم ۳ ۱ tt eet
8 ص ne i ee ot
+B) no
CORBA
C++ Client
صفحه 42:
Architecture-Neutral 22 «5 oxo > وه
يكى از مشكلات اصلی سر راه برنامهنویسان این است که تضمینی وجود ندارد تا برنامه
ای را که امروز می نویسید فردا حتی روی همان ماشین اجرا شود.
ارتقای سیستم های عامل و پردازنده ها و تغییرات در منابع هسته ای سیستم ممکن
امت دست يدست هم داده نا يكبرنامه را ار كار بيتنارند . طراحان جاوا تصميمات
مسد و تشوارى در جاوا و جين اجر اه یوت نا نواد امن
موقعيت را دكركون نمايند . هدف آنها عبارت بود از : يكبار بنويسيد , هر جایی . هر
زمان و براى هميشه اجرا كنيد.
صفحه 43:
تفسیر شده و عملکرد سطح بالا
” جاوا قدرت ايجاد برنامه هايى قابل انطباق با جندين محيط را بوسيله كاميايل كردن يك نوع
معرقى واسطه تحت عنوان كد بايتى بيدا كرده است .
” جاوا طورى طراحى شده تا روى انواع 7013© نيز بخوبى اجرا شود . كدهاى بايتى جاوا آنجنان دقيق
طراحی شده که می توان آنها را بسادگی وبطور مستقيم به كدهاى ماشين خاص شما براى
عملکردهای سطح بالا ترجمه نمود .
Write aProgram = Compiling Running
وه
2 ۴ 0۳
es a {Compiler | [Interpreter]
class File
Java Files
Publ Cass
‘System
صفحه 44:
2> (Distributed ous gs jai
ee
" جاوا مختص محیط توزیع شده اینترنت طراحی شده.
روایت اولیه جاوا یعنی >021دربرگیرنده جنبه هایی
برای پیام رسانی آدرسهای داخلی فضای الکترونیکی بود .
* جاوا اخيرا"اين رابطها را در يك بسته نرم افزارى بنام 558
Sy ee Gul. Cool od505 gLe(RMI) Remote Method Invocation
سطح غير موازی از تجرد برای برنامه نویس سرویس گیرنده / سرویس دهنده بوجود آورده
صفحه 45:
0
(Dynamic)b»
كت ode
as sO)
جاذا نى aol هر کاس OL bye aes cl isis le شود . سر اين
کلاس های بارگذاری شده ی پویا میتوانند به صورت پویا معرفی شوند . شما میتوانید به طور پویا در مورد
یک کلاس در زمان اجرا اطلاعاتی بدست باورید با وجود بارتاب ۸۳1 اصافه شده
jlu acliy a aS ( ApplicationProgram Interface) امکان میدهد که با برنامه از طریق یک برنامه
کاربردی دیگر ارتباط برقرار کند.
ل -
۷
صفحه 46:
عملكرد ماشين مجازى جاوا > وه
0
لات
صفحه 47:
فرایند تولید نرم افزار !۵«
4غ
لكا برنامه ها ابندا در يى محخيط وبراستارى متنى نوشته بى شود وبا سود 10۷۵
ذخيره مى كردد. سيس اين فايل بوسيله كاميايلر جاوا ترجمه و به فايلى با
يسوند .61855 تبديل مى كرده
م
MyProgram. java MyProgran. class
My Program
صفحه 48:
main(string [] args) »
't -printin(“Hello Worla!~);
HelloWorldapp.java
Wins2
UNIX
صفحه 49:
لایه های امنیتی جاوا
سیستم امنیتی جاوا از پنج قسمت تشکیل شده است:
لا کامپایلر آن تضمین می کند که قوانین امنیتی را زیرپا نمی گذار
لس نظارت و کنترل بایت کدها
آسابارکننده کلاس 2S (2 avy» (Class Loader) le كه
كلاس ها به محدوديت ها دسترسی نداشته باشند
Ge (Garbage Collector) bu ساباز پس گرفتن فضا
صفحه 50:
قاط ضعف جاوا F<
© —
1
الأسرعت اجراى بسيار يايين به دليل بايت كدها
لسآنادیده گرفتن برخی از اصول شی گرایی به دلیل بازاريابى بهتر و
انعطاف بيشت
الساحذف اشاره كرها و ورائت جندكانه
عم ناه در استفك: ار تواية سوسم عامل به دليل مسقل آر
سكو بودن
reese
صفحه 51:
سس ل فا
بلتفرم جاوا از دو مولفه تشكيل شده است:
-١ ماشين مجازى جاوا
Java API -y
platform
انواع پلتفرمهای جاوا
va Platform, Standard Edition - Java SE
MyProgram java
Hareware-Based Platform
a Platform, Enterprise Edition - Java EE
Java Platform, Micro Edition - Java ME
Java Card
صفحه 52:
x
6> : ساختار يك برنامه ساده
كم
أي يكت Se
آكلاد يان ايتداى شروع
د ه ده تسا مد
آرايه حاى كه يه متدؤروش)اختصاصٍ
نعهمی شوت آریه ای از رشته های توعى متد : مان
وم اراير مى كردائق
لد ی اتدای . am Lion
هه ات
Bo. سس
که هر جمته ی آن تعام مى شود 7(
له بستم
رشته ای(جیزی) که می خواهید جاب شود. رای متد
صلی
(MY APP] Js aoe آكلاد
صفحه 53:
phe
اا
ل EMGLESS
مر ماهر
۱ types
و
Reference
Types
صفحه 54:
داده ها در 0): >2
User defined
صفحه 55:
متغيرها و انواع >
دادهها: ,2 سح
Qa اکثرا نیاز به ذخیره مقدارها دارند که می خواهیم از آنها استفاده
کنیم .برای بازیابی یک مقدار باید آنرا در یک متغیر نکهداری کنیم . یک
متغییر محل ذخیره در حافظه کامییهتر است که وی گيهايي مثل نام .
نوع ومحتویات دار
سس
use
int b; fs
صفحه 56:
تعریف متغیرها:
" تعریف متغیر از یک نوع و یک فام:
int myAge ~
string myname; ۶
boolean is tired *
* چند متغیو از یک نوع:
yz و
~ string firstname,
lastname;
55 ۰
—_
۳7 ©
public static void main(String[ ] args)
{
double[] a;
و = new double[5] ;
صفحه 57:
مقداردهی به متغیر درهنگام تعریف:
int myAge, mysize, numshoes= 28;
string myname= “laura”;
boolean is Tired= true
ress
صفحه 58:
قوانين : نحوه تركيب و اعلان متقيير ها
Syntax — typeName variableName = value;
mir
متقيير هايا ؛ تمام مى شوت
String greeting = "Hello, ۲۲۳
or
typeName variableName;
\
مقناراوليه است كه هم
مى شود داد وهم تداد.
صفحه 59:
ثابت ها >2
تعریف ثابت در جاوا کافی است که به ابتدای فرایند تعریف متفییر کلمه کلیدی 181 را اضافه
کنیم مانند مثال زیر
Final String MANUFACTURER;
public class Constants?
{
مثال : public static void main(String[] args)
double paperhidth = 8.5;
double paperHeight = 11;
Systen.out.printin("Paper size in centimeters: *
+ paperhtidth + O4_PER_INGH +" by " + paperHeight + CM.PER INCH);
public static final double CHPER_INCH = 2.54;
1
صفحه 60:
كم
عملگر تخصیص مقدار 9 >2
intwidth=10; ,
sb 8 Ooo] Sb el es be
| خواهيد كه مقدار را عوض كنيد به راحتی مقدار جدید بدهيد 7
اأكر مى خواهي عوض كنيد به راحتى بد بدعيد ry
3 ۰ ۰۰ :0/0220
مانند مثال زير: مقدار جديد بجاى مقدار اصلى قرار مى كيرد
| متغيير كه هيج مقدارى نداشتد استفاده منيد با خطا مواجه مى شويد :
خطا مقدار دهی داده شده است. int height;
// 6و6 ۷۱۵/۵۶
صفحه 61:
أكلاس يوششى
Byte
Short
Integer
Long
Float
Double
Char
Boolean
مقدار حداکثر
+۱۳۷
۳۲۷۶۷4
۲۱۴۷۴۸۳۶۴۷+
۱۲۲۳۳۷۲ ۰۳۶+
AOFVYOA-V
۳۴ ۶۳
۸۵۲۸۸۶۰۵8
۱ ۸
۶۲۳۱۵۷۰0
80
to 65,535 -
تعریف نشده
مقدار حداقل
۱۲۸
۳۲۷۶۸
۲۱۴۷۴۸۳۶۴۸۰
٩۲۲۳۳۷۲۰۳۶۸
OFVVOA-A
401298464
32481707e-4
5
۴/۹۴۰ ۴۱
۲۴۶۵۴۴۵۹
تعریف نشده
اندازه به بيت
bits in A
memory
bits in ۶
memory
bits in ry
memory
bits in 64
memory
bit IEEE-32
floating| 1754
point
bit IEEE-64
floating| 1754
point
bit,-16
unsigned
Unicode
character
bitin 1
memory
مقدار پیش
100003
false
نوع داده ای
byte
short
int
long
float
double
char
boolean
صفحه 62:
توضیحات در جاوا:
توح اول ۱ # شرو در خائمة ثرا میاه
نوع دوم : بواى توضيحات تك خطى از // استفاده ميكنيم.
نوع سوم: برنامه ©328782006[از آن استفاده ميكند با /# شروع و در يايان #/ قرار
FirstSample.java
میدهیم.
۳
۱ progran tn Core Java Qupter 3
2 + Overston 1.61 1997-03-22
4 Rastor Cary Cornell
sy
‘public class FirstSample
2 piblic static void aatoStriogl] args)
Syste.cut.princin("e wT] not use "Hell, World"); ع
)
صفحه 63:
اعلان نمودن اشیاء !۳
۱ ابتدا بايد يك متغير از نوع همان کلاس اعلان نمائید .
۲ یک کپی فیزیکی و واقعی از شي بدست آورده و به آن متغییر منتسب کنید . اینکار را
با عملگر ۳۷ [انجام دهید .
mybox=new () مثال:
Box
Mybox را به عنوان یک ارجاع به شیتی از نوع 206اعلان میکند
صفحه 64:
اعلان نمودن اشیاء در جاوا
Syntax 2.3 Object Construction
Syntax new ClassName (parameters)
Example The new expresion yields an objet رن 1
لمخم
Rectangle box = new Rectangle(S, 10, 20, 30);
systen.out. print n(new Rectangle());
‘Supply the parentheses even when
‘there are wo parameters.
Yo ca also
أممزف اه ۱۱ مر
toa method,
صفحه 65:
نگاهی دقيق تر به NEW !5
©
;()Class-var= new classname
S,Class-var متغیر از نوع کلاسی است که ایجاد کرده ایم 1806 61865 . نام
کلاسی است که میخواهيم معرفی کنیم نام کلاس که بعد از آن پرانتز ها قرار گرفته اند
مشخص کننده سازنده کلاس است .
تعريف سازفده * سازنده تعریف میکند وقتی یک سیئی از یک کلاس ایجاد شود چه اتفاقی
خواهد افتاد .
۷ حافظه را برای یک شیتی طی زمان اجرا تخصیص میدهد .
صفحه 66: