پاورپوینت

amalkarde imenie bimar

27 صفحه
6 بازدید
09 فروردین 1404

صفحه 1:
گزارش عملکرد ایمنی بیمار

صفحه 2:
* تایید بیمار ؛ موضع و پروسیجر صحیح:در بدو ورود به اتاق عمل انجام میشود * علامت گذاری ناحیه عمل: نامه جهت پزشکان جراح و مسئول اتاق عمل: مکث قبل از برش جراحی : نامه جهت ئيس ومسنول | مانیتورینگ قلبی /فشا یانی هر 6 ‎ee Eis‏ رزرو خون : جهت بیماران اورژانسی و ارتویدی و مغز واعصاب حساسیت های دارویی بررسی میشود داروهای مشابه :تفکیک شده و دقت میشود خطاهای دارویی :خطای غیر دارویی داشتند آنتی بیوتیک پروفیلاکسی:

صفحه 3:
onl ‏جراحى‎ شیو ناحیه عمل:با ماشین انجام میشود دوش قبل از عمل: شمارش اسفنج ها : ( ثبت: نام بیمار + سمت فرد مسئول شمارش) برچسب گذاری نمونه های جراحی :نام بیمار و محل نمونه) نبل از برش اطلاع کلیه تیم (جراح/پرستار اییهوشی): - نوع پروسیجر ‎Gaye flee‏ - تجهیزات ضروری ایمپلنت تصوير برداری جراحی اندام قرینه:

صفحه 4:
onl ‏جراحى‎ ثبت گزارش کامل جراحی: نام پروسیجر اصلی - نام پروسیجر ثانویه - نام کمک جراحان - ۱ زدست دادن خون حین جراحی - علانم حیاتی - جرنیات پروسیجر (قابل بهبود) - داروها - محلولهای وریدی - هر گونه اتفاق شمارش گازها

صفحه 5:
onl ‏جراحى‎ تعداد ستهای استفاده شده: ست 99 ,9009 9700 ۰990 تى بيج 990 98990 تعداد کل OOO Pear 990 asso فروردین اردیبهشت خرداد

صفحه 6:
خرداد 5566 aed 6 وم ۰۴99 onl ‏جراحى‎ آردیبهشت 9999 999 06 ۳99 9 فروردین 506 aoa 6 995 5 آمار مراجعین آتاق عمل جنرال آتاق عمل همکت آتاق عمل سوختگی آعمال سرپایی

صفحه 7:
مج مت نک پیج :يتقيتى ان مرك ا زازه ‎Seen Cala‏ اخط مشى و روشهاى اجرائى براى استريليزاسيون فورى ‎SNS Ay A‏ قهرست تجهزات ضروری جهت استرلز سیون فوری: لد ليست وسايل و ابزار جزاحى با قابليت اسفاده مد تک پچ مهرد ات أمار مراجعين. مود

صفحه 8:
- دو شناسه 4 و نام خانوادگی اتاریخ تولد) - مشابهت اسمی ‎ali)‏ پدر /هشدار روی جلد پرونده ) - مجهول | لهوی(شماره پرونده/نام بخش/نام بيمارستان) # سیستم کدبندیرترمزءلرزنزردبرحضر): قابل بهبود جراحی:قبل و بعد از ورود به اتاق عمل (نام/موضم عمل/نوع اقدام جراحی تطبیق با پرونده+دستبند+پرسش از بیمار /ثبت در رضایت آگآهانه) دارودهی: )3 تجویز دارو(نام بیمار انم داروآدوز و دفعات/تاریخ و راه تجویز داروابررسی آلرژی) -هنگام دارودهی (پرسش و مقایسه نام بیمار با دستبند)

صفحه 9:
شناسایی صحیح بیمار هموویژلانس (تطابق نام بیمار پرسش از خود بیمار +دستبند شناسانی+پرونده/ بررسی :نام+تاریخ تولد+شماره پرونده+گروه خون+شماره کیسه) * آزمایشگاه (برچسب بر بالین بیمار)

صفحه 10:
نرده های كنار تخت و برانكارد (تعمير يا تعويض يا خريد) دستكيره های محافظ در سرویس های بهداشتی وپاگردپله ها علامتگذاری دمنتبند شتاسانی بیماز ارزیابی اولیه (امتیاز مورس) آموزش به همراه بیمار آمار سقوط: | | ترصد يرول بش اتاد سقرط | تاد ببار ستری | 0600 ‎or)‏ اطفل یک 1 0006 | فرررضت ‎sams | 9900 | @ | uals ower‏ مورداكودكان ‎Kael‏ ‏6 | تررماوكريكن 0 | ‎Ba‏ /كودكان © ‎ner‏ م 6 | 0م66

صفحه 11:
بررسی مسیر لوله ها و کاتتر ها از منشا اولیه جاگذاری در بدن تا اتصالات پورت برچسب گذاری کانترهای پرخطر(نام پروسیجر / تارخ تعویض پانسمان) راهکار:آموزش(ضمن خدمت و بدو ورود پرسنل)//چک اتصالات بیمار در هنگام تغییر بخش وتغییرشیفت

صفحه 12:
تاریخچه دار وهای حانگی (توسط پزشک بستری کننده در ۲ > ساعت اول) مقایسه تاریخچه دارویی با دستورات دارویی(پذیرش.انتقال.ترخیص) شناسائی ناهم خوانی؛از قلم افتادگی»داروهای مشابه و تکراری.ناسا زگاری»خطاهای مرتبط توسط داروسازبالینی و حذف توسط برگذاری نشستهای آموزشی جلب مشارکت بیمار و خانواده وی در فرایند تلفیق نقاط قابل بهبود::جذب دکتر داروساز»همکاری پزشکان

صفحه 13:
موقعیت بهداشت ذست هن از تملس سل از ‎CA‏ درمانى تميز /استريل- بعد از مواجهه با مايعات بدن. بیمار-بعد از تماس با بيمار سبعد از تماس با فضاى مجاور شستن دست (600تا (0© ثانيه +دست مرطوب+حوله استريل هندراب 200 تا 200 ثانیه +دست خشک+نگهداشتن در هوای آزاد عمل 0 تا 0 دقیقه(ساعد یک دقیقه)+بعد از پوشیدن کلاه و ماسک دستکش استریل جهت:دامد دستکش تمیز جهلت:تمس مستقم باخون و ترشحات ومراد دقع «اركانيسم هاى عفوني و خطرناك.خوذكيرىساكشن. جراحیبرادیووژی تهاجمی بره وریدی مرگزی: شيمى درمانىءأماده كردن تغذيه.

صفحه 14:
بهداشت دست در مراقبت از بیماران در این مرکز ممیزی بهداشت دست هر شش ماه میباشد ,بنابر اين جدول زیر مربوط به شش ماهه دوم 0000 میباشد خدمات ‏ کیک بهیار | ۳۳ وح ‎cee | ce |e‏ بیهوشی بیهوشی ‎vi ra ۴۶ 0‏ الق ‎ses Joe‏ ] Sax Jee at] vee] are | are] on

صفحه 15:
شناسایی بیماران توسط پزشک ارشد:در شیفت عصر و شب وضعیت بیمار توسط رزیدنت به پزشک ارشد اطلاع گزارش مراقبتها و درمانهاً به تیم بعدی: تیم جراحی»0/7] پرستار رعایت مراحل تکنیک ‎s) SBAR‏ ‎it Adel tus‏ ری له كه از مکی هک نز ‎ ‎ ‎ ‎ ‏وضعیت کنونی بیمار شامل داروها و برنامه های درمانی تغییرات اخیر در شرایط بیمار قابل بهبود ‏نتایج آزمایشات ‎(SSeS AS ase bl sla) es‏ تغییرات احتمالی یا عرارضی که ممکن است بروز کند عقابل ‎ ‎

صفحه 16:
تعداد و تشریح بازدیدها - ۱۳ مورد بازدید از ابتدای سال(ورژانس سربایی‌نوزادان .ارتوبدی یک و دو .داروخانهس) - قوارد تور توچه در بازدیدهارمه رعل سمش .داروهای یخچالی و مشابه و پرخطروحیاتی.آتی دوتهاءمسموميتهاى ‎eee‏ .کپسول آتشدتالی‌محل قراركيرى كبسول اكسيزن زاباس.وسايل حفاظت فردىءاتاق ايزوله «تابلو باله.خطرت بخش .خطاها .ترالى +081) ‎٠‏ تجهيزات بخش. درب خروج اضطراری بارزیایی اک پرستل:یررتی بیماران از نظر اتضالات دستبتد: شتاسائى و اتاق تمیز و کثیف ‎UPS.‏ و...) - نقاط قابل بهبود(تفکیک اتاق تمیز و کثیف . استفاده از اتیکت شناسایی. افزایش اطلاعات پرسنل ازخط مشي هایایمنی.تمیین سیستم های 5 پیشکیری از سقوط بیما. کالیبراسیون رطوبت سنج داروخانه. امین سطل سفید.تکمیل وسایل خنک کننده جهت داروخانهایجاد درب خروج اضطراری داروخانه و آورژانس سرپایی .تهیه ترمومتر یخچالی ‎GUL‏ ایزوله. حفظ حریم خصوصی . تکمیل تجهیزات و بررسی کارکرد تابلوی ۴ و-)

صفحه 17:
‎Sel Dh)‏ ا ‎ ‏- پس از هر بازدید گزارش کتبی خدمت مدیریت ارائه میشود و مدیریت دستورات لازم را جهت رفع مشکلات و نقاط قابل بهبود به واحد برطرف کننده ابلاغ مینماید .و سه نسخه رو نوشت به مسئول ایمنی ,بخش يا واحد بازدید شده . واحد مسئول ارسال ميشود. ‎ ‎3

صفحه 18:
بیان اهداف اختصاصی: بهیود انطباق عملکرد بیمارستان با مأموریت. اهداف برنامه‌ها و آئین‌نامه‌های د لى انجام بازدیدهای مدیریتی ایمنی بیمار بهبود فرایند برنامه توسعه فردی کارکنان و فراگیران عوسمو وداش امكانات و تجهیرات: بهبود فرایند 6۳8 ارتقاء کیفی فرایند استریلیزاسیون بهبود مدیریت و نگهداشت و کاهش هزینه‌های تعمیراتی

صفحه 19:
برنامه عملیاتی ایمنی بیمار 7 بهبود و ارتقاء استانداردهای مدیریت خون و فراورده‌های خونی استقراز اسخانداردهای: خدمات بالیتی ایستی بهبود فرایند مدیریت خطر با رویکرد واكنشى ‎g (RCA)‏ پیشگیرانه (۲۱۷۶۸) ‎Glas Caples BUSS jp‏ افزانش تحققن معيار‌هاي مربوط به شاخصهاااز جقلهناحصهای كلرداي عملکرد و انجام اقدامات اصلاحي در تمامي بخشها و واحدهاي بيمارستان(نسبث به سال ‎(GOS‏

صفحه 20:
- خرداد ۳۶ مورد - تیر۳۶ مورد

صفحه 21:
02 های صورت کرذ ۱- باقی ماندن گاز در شکم بیمار بعد از عمل جراحی ۲-چست تروما در اثر ۷ لاين گذاری ۳- ترانسفوزیون خون از ۷] نامناسب ۴- آپنه بدنبال استفاده از داروی مخدر ۵- قرازگیری نامناسب کنتر تراک در محل تراکفوستومی

صفحه 22:
۱- باقی ماندن گاز در شکم بیمار بعد از عمل جراحی -تحویل و تحول گاز در سه مرحله قبل از عمل .قبل از بستن اولین لایه.بعد از پایان کار -تحویل و تحول گاز با حضور دو نفر انجام شود »پرستار سیرکولر و پرستار اسکراب و در برگه جراحی ای

صفحه 23:
۲-چست تروما در اثر ۷ لاين گذاری ارشدتر تا زمانیکه مهارت کافی حاصل گردد انجام پروسیجرها در حضور رزیدنتها انجام گرافی بعد از تعبیه چست تیوپ -آموزش چست تیوپ گذری در 20| ||[ کبصورت دقیق قبل از انجام عملی بر با انجام ۱106 ۷ گذاری جهت نوزادان و افراد با ریسک بالا صرفا توسط اتندینگ جراحی صورت كيرد بيمار

صفحه 24:
ترانسفوزیون خون از 1۷ نامناسب -کنترل رگ قبل از انجام هرگونه ترانسفوز -استفا! از رگهای بزرگ و جدید جهت ترانسفوزیون خون -کنترل مکرر محل ترانسفوزیون در حین انجام پروسیجر -استفاده از رگهای محیطی در ناحیه بالاتر از نواحی آسیب دیده استفاده از رگهای محیطی اندام سالم

صفحه 25:
۴- آپنه بدنبال استفاده از داروی مخدر - عدم مصرف داروهای مخدر بدون تجویز پزشک ‎Says:‏ اده از پمپ درد ‏- تحویل و تحول کلیه بیماران در اتاق عمل توسط کلیه سرویسهای مرتبط حین ترک اتاق ‏- فعال بودن کلیه آلارمهای دستگاه ها ‎ ‏بیمار حین ا

صفحه 26:
۵- قرارگیری نامناسب کتتر تراک در محل تراکئوستومی(در صورت ارزیابی دقیق بیمار توسط پزشک مقیم و قبل از خارج نمودن لوله تراکیا و مشاوره با سرويس 1 210 و يا جراح توراکس ) -ویزیت ابتدای شیفت تمام بیماران توسط مقیم (101 -تهیه پنس و اسپکولوم بینی جهت تعبیه مجدد تراکیا در صورت خارج شدن در بخش ‎ICU‏ -آموزش مراقبت از بیماران با تراکیاستومی -حضور دو نفر یک پزشک و یک پرستار جهت تعبیه تراک خارج شده

صفحه 27:

گزارش عملكرد ايمني بيمار 1 جراحي ايمن تایید بیمار ،موضع و پروسیجر صحیح:در بدو ورود به اتاق عمل انجام میشود عالمت گذاری ناحیه عمل :نامه جهت پزشکان جراح و مسئول اتاق عمل(قابل بهبود) مکث قبل از برش جراحی :نامه جهت رئیس ومسئول اتاق عمل(قابل بهبود) ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ مانیتورینگ قلبی /فشارخون شریانی هر 5دقیقه/بررسی هوشیاری بیمار/کاپنوگراف/درجه حرارت :انجام میشود رزرو خون :جهت بیماران اورژانسی و ارتوپدی و مغز واعصاب حساسیت های دارویی :بررسی میشود داروهای مشابه :تفکیک شده و دقت میشود خطاهای دارویی :خطای غیر دارویی داشتند آنتی بیوتیک پروفیالکسی :تزریق میشود 2 جراحي ايمن شیو ناحیه عمل:با ماشین انجام میشود ‏ ‏ ‏ ‏ دوش قبل از عمل(:قابل بهبود) شمارش اسفنج ها ( :ثبت :نام بیمار +سمت فرد مسئول شمارش) برچسب گذاری نمونه های جراحی (:نام بیمار و محل نمونه) قبل از برش اطالع کلیه تیم (جراح/پرستار/بیهوشی): نوع پروسیجر خطر از دست دادن خون تجهیزات ضروریایمپلنت -تصویر برداری جراحی اندام قرینه( :قابل بهبود) 3 جراحي ايمن ثبت گزارش کامل جراحی: نام پروسیجر اصلی نام پروسیجر ثانویه نام کمک جراحان ا زدست دادن خون حین جراحی عالئم حیاتی جرئیات پروسیجر (قابل بهبود) داروها محلولهای وریدی هر گونه اتفاق -شمارش گازها 4 جراحي ايمن تعداد ستهای استفاده شده: ست تک پیچ تعداد کل ماه 3472 3528 7000 فروردین 3689 3728 7417 اردیبهشت 3768 5652 9420 خرداد 4620 6930 11550 تیر 5 جراحي ايمن خرداد اردیبهشت فروردین آمار مراجعین 3366 3623 3179 اتاق عمل جنرال 141 226 131 اتاق عمل همکف 13 19 8 اتاق عمل سوختگی 979 1456 1232 اعمال سرپایی 4499 5324 4550 جمع 6 استرليزاسيون فوري :پشتیبانی این مرکز از ابزارهای جراحی تا 48ساعت تامین میباشد ست تک پیچ خط مشی و روشهای اجرائی برای استریلیزاسیون فوری کلیه وسایل پزشکی با قابلیت استفاده مجدد :موجود میباشد فهرست تجهیزات ضروری جهت استریلیزاسیون فوری: لیست وسایل و ابزار جراحی با قابلیت استفاده مجدد تک پیچ:موجود است قابل بهبود آمار مراجعین 7 شناسايي صحيح بيمار • دستبند شناسائی: دو شناسه (نام و نام خانوادگی /تاریخ تولد) مشابهت اسمی (نام پدر/هشدار روی جلد پرونده ) مجهول ا لهویه(شماره پرونده/نام بخش/نام بیمارستان) سیستم کدبندی(قرمز=آلرژن/زرد=پرخطر) :قابل بهبود نوزاد جراحی:قبل و بعد از ورود به اتاق عمل (نام/موضع عمل/نوع اقدام جراحی تطبیق با (دو عدد) پرونده+دستبند+پرسش از بیمار /ثبت در رضایت آگاهانه) دارودهی: قبل از تجویز دارو(نام بیمار/نام دارو/دوز و دفعات/تاریخ و راه تجویز دارو/بررسی آلرژی)-هنگام دارودهی (پرسش و مقایسه نام بیمار با دستبند) 8 شناسايي صحيح بيمار هموویژالنس (تطابق نام بیمار :پرسش از خود بیمار +دستبند شناسائی+پرونده/ بررسی :نام+تاریخ تولد+شماره پرونده+گروه خون+شماره کیسه) آزمایشگاه (برچسب بر بالین بیمار) 9 پيشگيري از سقوط بيمار ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ نرده های کنار تخت و برانکارد (تعمیر یا تعویض یا خرید) دستگیره های محافظ در سرویس های بهداشتی وپاگرد پله ها عالمتگذاری دستبند شناسائی بیمار ارزیابی اولیه (امتیاز مورس) آموزش به همراه بیمار آمار سقوط : درصد بروز حادثه بخش تعداد سقوط تعداد بیمار بستری 1394 0/02 اطفال یک 1 4178 فروردین 0/07 جراحی دو مورد/کودکان /سوختگی 4 5533 اردیبهشت 0/05 تروما/2کودکان /1کودکان 2 3 5653 خرداد 8 15120 جمع 0/14 10 پيشگيري از اتصاالت نادرست كتترها و لوله ها بررسی مسیر لوله ها و کاتتر ها از منشا اولیه جاگذاری در بدن تا اتصاالت پورت برچسب گذاری کاتترهای پرخطر(نام پروسیجر //تارخ تعویض پانسمان) راهکار:آموزش(ضمن خدمت و بدو ورود پرسنل)//چک اتصاالت بیمار در هنگام تغییر بخش وتغییرشیفت 11 تضمين صحت دارويي در فرايند انتقال خدمت ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ تاریخچه داروهای خانگی مقایسه تاریخچه دارویی با دستورات دارویی(پذیرش،انتقال،ترخیص) شناسائی ناهم خوانی،از قلم افتادگی،داروهای مشابه و تکراری،ناسازگاری،خطاهای مرتبط توسط داروسازبالینی و حذف توسط پزشک برگذاری نشستهای آموزشی جلب مشارکت بیمار و خانواده وی در فرایند تلفیق نقاط قابل بهبود:جذب دکتر داروساز،همکاری پزشکان (توسط پزشک بستری کننده در 24ساعت اول) 12 بهداشت دست در مراقبت از بيماران پنج موقعیت بهداشت دست -:قبل از تماس –قبل از اقدامات درمانی تمیز /استریل -بعد از مواجهه با مایعات بدن بیمار -بعد از تماس با بیمار –بعد از تماس با فضای مجاور ‏ ‏ ‏ ‏ شستن دست 40تا 60ثانیه +دست مرطوب+حوله استریل هندراب 20تا 30ثانیه +دست خشک+نگهداشتن در هوای آزاد اتاق عمل 2تا 5دقیقه(ساعد یک دقیقه)+بعد از پوشیدن کاله و ماسک دستکش استریل جهت:اقدامات جراحی،رادیولوژی تهاجمی،راه وریدی مرکزی ،شیمی درمانی،آماده کردن تغذیه مکمل دستکش تمیز جهت: خطرناک،خونگیری،ساکشن.... تماس مستقیم با خون و ترشحات ومواد دفعی ،ارگانیسم های عفونی و 13 بهداشت دست در مراقبت از بيماران در این مرکز ممیزی بهداشت دست هر شش ماه میباشد .بنابر این جدول زیر مربوط به شش ماهه دوم 1393میباشد خدمات کمک بهیار پرستار/ بهیار پزشک 5% 4% 12% 6% متخصص بیهوشی جراح کارشناس اتاق عمل کارشناس بیهوشی 45% 46% 8% 7% اتاق عمل همکف 5% 96% 93% 16% اتاق عمل جنرال 14 بخش/ واحد برقراري ارتباط صحيح كاركنان در حين تحويل بيمار شناسایی بیماران توسط پزشک ارشد:در شیفت عصر و شب وضعیت بیمار توسط رزیدنت به پزشک ارشد اطالع داده میشود گزارش مراقبتها و درمانها به تیم بعدی :تیم جراحی، ENT،پرستار رعایت مراحل تکنیک s( SBAR :تشریح وضعیت کنونی 10-5ثانیه : B ،بیان سوابق مرتبط و کاربردی بیمار به اختصار: A،نتیجه گیری ،آنچه که فکر میکنید: R ،آنچه که نیاز دارید با ذکر چهارچوب زمانی ) اطالعات کلیدی هنگام ترخیص ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ : تشخیص بیمار حین ترخیص = ثبت میشود تشخیص قطعی بیمار=ثبت میشود وضعیت کنونی بیمار شامل داروها و برنامه های درمانی = ثبت میشود تغییرات اخیر در شرایط بیمار =قابل بهبود نتایج آزمایشات = قابل بهبود(بخشهای اطفال بطور کامل ثبت میشود) تغییرات احتمالی یا عوارضی که ممکن است بروز کند =قابل بهبود 15 بازديدهاي مديريتي ایمنی تعداد و تشريح بازديدها 13مورد بازدید از ابتدای سال(اورژانس سرپایی،نوزادان ،ارتوپدی یک و دو ،داروخانه)......... موارد مورد توجه در بازدیدها(نه راه حل ایمنی،داروهای یخچالی و مشابه و پرخطروحیاتی،آتیدوتها،مسمومیتهای شایع ،کپسول آتشنشانی،محل قرارگیری کپسول اکسیژن زاپاس،وسایل حفاظت فردی،اتاق ایزوله ،تابلو، Fسطلهای زباله،خطرت بخش ،خطاها ،ترالی ، CPRتجهیزات بخش ،درب خروج اضطراری ،ارزیابی اطالعات پرسنل،بررسی بیماران از نظر اتصاالت دستبند ،شناسائی و، ....اتاق تمیز و کثیف UPS،و).... نقاط قابل بهبود(تفکیک اتاق تمیز و کثیف ،استفاده از اتیکت شناسایی ،افزایش اطالعاتپرسنل ازخط مشی های ایمنی ،تعیین سیستم های ، UPSپیشگیری از سقوط بیمار ،کالیبراسیون رطوبت سنج داروخانه ،تامین سطل سفید،تکمیل وسایل خنک کننده جهت داروخانه،ایجاد درب خروج اضطراری داروخانه و اورژانس سرپایی ،تهیه ترمومتر یخچالی ،اتاق ایزوله ،حفظ حریم خصوصی ،تکمیل تجهیزات و بررسی کارکرد تابلوی، Fو)..... 16 بازديدهاي مديريتي ایمنی پس از هر بازدید گزارش کتبی خدمت مدیریت ارائه میشود و مدیریت دستورات الزم راجهت رفع مشکالت و نقاط قابل بهبود به واحد برطرف کننده ابالغ مینماید ،و سه نسخه رو نوشت به مسئول ایمنی ،بخش یا واحد بازدید شده ،واحد مسئول ارسال میشود. 17 برنامه عملياتي ايمني بيمار بيان اهداف اختصاصي: ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ بهبود انطباق عملكرد بيمارستان با مأموريت ،اهداف ،برنامه‌ها و آئين‌نامه‌هاي داخلي انجام بازديدهاي مديريتي ايمني بيمار بهبود فرايند برنامه توسعه فردي كاركنان و فراگيران توسعه و نگهداشت امكانات و تجهيزات بهبود فرايند CPR ارتقاء كيفي فرايند استريليزاسيون بهبود مديريت و نگهداشت و كاهش هزينه‌هاي تعميراتي 18 برنامه عملياتي ايمني بيمار بهبود و ارتقاء استانداردهاي مديريت خون و فراورده‌هاي خوني استقرار استانداردهاي خدمات باليني ايمني بهبود فرايند مديريت خطر با رويكرد واكنشي ( )RCAو پيشگيرانه ()FMEA استقرار ضوابط اجرائي مديريت پسماند افزايش تحقق معيارهاي مربوط به شاخصها از جمله شاخصهاي كليدي عملكرد و انجام اقدامات اصالحي در تمامي بخشها و واحدهاي بيمارستان(نسبت به سال )1393 19 ثبت خطاهاي پزشكي تعداد موارد خطاي گزارش شده: فروردین 9مورد اردیبهشت 47مورد خرداد 36مورد -تیر 36مورد 20 ثبت خطاهاي پزشكي ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏RCAهاي صورت گرفته: -1باقی ماندن گاز در شکم بیمار بعد از عمل جراحی -2چست تروما در اثر CVالین گذاری -3ترانسفوزیون خون از IVنامناسب -4آپنه بدنبال استفاده از داروی مخدر -5قرارگیری نامناسب کتتر تراک در محل تراکئوستومی 21 تحلیل خطا ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ -1باقی ماندن گاز در شکم بیمار بعد از عمل جراحی تحویل و تحول گاز در سه مرحله قبل از عمل ،قبل از بستن اولین الیه،بعد از پایانکار تحویل و تحول گاز با حضور دو نفر انجام شود ،پرستار سیرکولر و پرستاراسکراب و در برگه جراحی ایمن تایید شود. پیشگیری از رفت و آمد زیاد به اتاق عمل-قرار دادن گازها به تعداد استاندارددر داخل پکهای جراحی 22 تحلیل خطا ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ -2چست تروما در اثر CVالین گذاری انجام پروسیجرها در حضور رزیدنتهایارشدتر تا زمانیکه مهارت کافی حاصل گرددانجام گرافی بعد از تعبیه چست تیوپآموزش چست تیوپ گذری در skill labبصورت دقیق قبل از انجام عملی بر بالین بیمارانجام cv lineگذاری جهت نوزادان و افراد با ریسک باال صرفا توسط اتندینگ جراحیصورت گیرد 23 تحلیل خطا ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ -3ترانسفوزیون خون از IVنامناسب کنترل رگ قبل از انجام هرگونه ترانسفوزیوناستفاده از رگهای بزرگ و جدید جهت ترانسفوزیون خونکنترل مکرر محل ترانسفوزیون در حین انجام پروسیجراستفاده از رگهای محیطی در ناحیه باالتر از نواحی آسیب دیدهاستفاده از رگهای محیطی اندام سالم 24 تحلیل خطا ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ -4آپنه بدنبال استفاده از داروی مخدر عدم مصرف داروهای مخدر بدون تجویز پزشک مانیتورینگ دقیق بیمار حین استفاده از پمپ درد تحویل و تحول کلیه بیماران در اتاق عمل توسط کلیه سرویسهای مرتبط حین ترکاتاق -فعال بودن کلیه آالرمهای دستگاه ها 25 تحلیل خطا ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ - 5قرارگیری نامناسب کتتر تراک در محل تراکئوستومی(در صورت ارزیابی دقیق بیمار توسط پزشک مقیم و قبل از خارج نمودن لوله تراکیا و مشاوره با سرویس ENTو یا جراح توراکس ) ویزیت ابتدای شیفت تمام بیماران توسط مقیم ICUتهیه پنس و اسپکولوم بینی جهت تعبیه مجدد تراکیا در صورت خارج شدن در بخشICU آموزش مراقبت از بیماران با تراکیاستومی-حضور دو نفر یک پزشک و یک پرستار جهت تعبیه تراک خارج شده 26 ایمنی بیمار خسته نباشید 27

27,000 تومان