پاورپوینت

اتئیست

19 صفحه
13 بازدید
04 فروردین 1404

صفحه 1:
2000 الرحمن الرحیم

صفحه 2:

صفحه 3:
4 1 ۰ ۱ | روشنگری

صفحه 4:
0 erin te not ere Ta) ‏است كه خضرت آدم نخستين بيامبر و انسان روى زمين: بر اين دين بوده است‎ 7 ‎Meus omm ery rio itean‏ ۱ ‎cvarerro rr nN Nicryieye ea arene ae‏ ۹ را را ‎rer‏ ا ‎a at oer eae ee‏ ۱ ‎Der VR SPY Oe Pan POOP)‏ ا ‎Ug arr‏ تاثير يذيرفتن انسان از زمانه و محيطى كه به سرعت دكركون مىشود. جايكاء. نقش و عملكرد دين نيز دكركون خواهد شد _ز بزرگترین دینهای ا خاورمیانه سرچشمه ‎Unie‏ اد 0 از دینهای بزرگ دیگر در جهان می‌توان از بوداگرایی» هندو گرایی و آئین کنفوسیوس نام برد. دینهای کين فراوان دیگری نیز وجود دارد مانند زرتشتی گری» مانی گری» مهربرستی و. موررد ویرگول انا

صفحه 5:
خدا ناباوری.بی خدایی در معنای عام رد باور به وجود خدا است. در جامع ترین معنا .یی خدایی به سادگی,عدم باور به هرگونه خداست. بی‌خدایی انواع دارد :صریح و ضمنی .مثبت و منفی بارون دولباخ در این باره گفته‌است «تمام کودکان بی‌خدا متولد می‌شوند؛ هیچ ایده‌ای نسبت به خدا تدارند.». ۱ب شکلی دلالت به این دارد که بی‌خدایان بایستی در انکار به سر برند. اد دارند؛ سم هریس در کتاب نامه ای به ملت مسیحی نوشته است: ٩ ‏غیرکیمیاگر بنامد. ما برای کسانی که شک دارند که هنوز الویس زنده‌است یا فضایی‌ها کهکشان‌ها را طی کرده‌اند تا‎ ‏دامداران و گله آنها را دستمالی کنند. واژه اختصاصی نداریم. بی‌خدایی چیزی نیست به جز صداهایی که افراد‎ Ce ald ato a LAY te ‏معقول در‎ و مود وگول بل

صفحه 6:
1۷ 2 1420726 8 1۷ 1 162 Christian 8 1۷ ۲7 ‏که‎ ۱ Atheist

صفحه 7:
% of Americans who are Atheists 100%, ‘33% In Prison National National Average Academy of problem, christians?

صفحه 8:
How People Created Jesus Christ At The Time Of Evolution + it t ‘They Streched The So Christ Is Ready Down Portion Well Later | Had A Thought Of Making Fun Of it 5 لت 7 ‎G 2‏ مه دد؟ ‘Sheiet 7, Atheist Now Thats Amazing Rotate HEIST

صفحه 9:
‎By |‏ ۱ در بىإخداين قملى يا بركماتيكء همجدين ‎Fee OPT EOP FU Ponte‏ طورى زندكئ م كتند كه انكر هبيع ‏ا م ‎eet‏ ۱ 1 ‎ ‏عذم إنكفيزه دينى - اعتقاد به خدايان عمل اخلاقى: عمل ديتى يا هر نوع عمل دیگری برنمی‌نگیزد؛ حذف فعال مشكل خدايان و دين از بىكيرىهاى فكرى و عملى: ‎Rete reser roca ner ‎ ‎ ‏فیلسوفانی مانند لودویگ فویرباخ و زیگموند فروید استدلال کرده‌اند که خدا و دیگر باورهای دینی اختراعات انسانی هستند. که برای و سر رس اد مس بت دس سا سس جرا رای سر انگلس که تحت تاثیر کارهای فویرباخ بودند. استدلال کردند اعتقاد به خدا و دین کارکردهای اجتماعی دارند. و توسط کسانی که قدرت ‎reper reer Ce rere ene ere ere cmb ascent cer Somes‏ | اوست؛ و در سلب آزادى بشر قاطعترين است. و لزوماً در تغورى و عمل به بردكى بشر مى|نجامد.» او كلام قصار معروف ولتر كه اكر خدا ‎Tae‏ ال ‎See ee ee ae Le NC oe test‏ ‎ ‏و مود وگول بل

صفحه 10:
0 یا ‎ere‏ 5-7 صفات الهی ‎Braye cir‏ ‎2 ‎۱ ‏خدای حفره‌ها ‎5200 ‎Pena eeee re mens ‏مد موررد ‏که اولین,بار توسط اپیکور ارائه شد... = سری سوال عنوان می کند . ایا خداوند مایل به جلوگیری از بدی هست امانمی تواند؟ ‎0 S| evs) Cir Waveney ‎Fou ‎es)‏ .ار لا ار ‏4 پس مبدا شر است ایا او نه قادر است نه مایل است؟ ‏كم ۳ ‎(Gina‏ لسن ‎cri) clos‏ كسي كى متعصب در عقايد خود است. در سات ا ا ا 0 پایه 1 ‏روى عقايد 1 ‎wie‏

صفحه 11:
تقوليم دی براهین, وجود خدا 1 تقسیم بندی جان هیک ‎wet ee‏ ۱ ‎elie Peart! eed ca a Ae)‏ Pav] epee ven CET OCS P wre be Pe eye Teed ye pee Mele FEL ac Rested at rae neve ‏ااام ااام‎ ۷ ۰ ‏رياه‎ براهین پسینی: یا براهین تجربی. حيى فمجنين براهين؟ يلين ‎١‏ به دو راك للدم هد ا ا ا 0000 براهينى كه صرفاً درصددند ما را قانع كنند كه خداباورى محتملترين توضيح درباره جهان است. 0 ‏ا ل الا ا ا ل‎ ere reece vege vere Tae) 00000 ‏اا ا ل‎ يه انى: از يك ملازم به را انى واقعى: مخلوقات.'واسطه کر در موررد ويركول اللاي

صفحه 12:
اما ایت ابلّه عبدالله جوادی آملی؛ علاوه بر ذکر تقسیم بندی لقی و انی. از نگاهی دیگر نیز به موضوع می‌پردازد. و تاکید می‌کند که بسیاری از براهینی که برای اثبات خدا ارائه شده‌اند. اصلا ۷ برخي براهینی که برای اثبات واجب اقامه می‌شوند. معیوب بوده و فاقد شرایط افاده یقین می‌باشند؛ این دسته فساد درونی دارند وذر جقیقت برهان نیستند. ‎ee‏ رای کی رن یت ی ی اس وکسیس رن یبای ریگ ‎en Capea‏ 1 ‎ ‎eC eae ssa ee eee ee ie ees‏ ا لل ل ‎Fem Rear eer Te PP SesreT ny pees nen re barry Recep en Tere‏ ‏ل 0 را با خود خدا و بدون واسطه اثبات مىكنند.مفسرين برخى آيات قرآن را اشاره به اين برهان مىدانئد: «آيا يروردكار تو كه ‏بر هر چیز گواه است خودش بس نیست؟ ‎۷ ‎ ‎۱ care er ean re pe IN rs crea i eee nee a Np re rer seem] ‎eae‏ ده رب ‎ohn‏ ‎

صفحه 13:
پراگماتیشم یا کنش گرایی: به معتی فلسقه اَالت عمل است ولی در سیاست بیشتر واقع گرایی و مصلحت گرایی معنی میدهد. 9 ۷ ل 0 رت است از سودمد نیجه و انطباق با واقعیت عینی در وافع حقیقت هر چیز بوسیل ديجم تابالق اثبات د خوك چند سوال ؟؟ ۱ قبول اين جهان خدا افريده جه كسى خدا را افريده؟؟ ‎Te eRe RCS) MC Rae ESS oc‏ ا ا این کار ید یا خوب ال[ ‎ ‎eV esas Ceara) ‏آفرگشت چیست؟‎ ‏ید موررد ۳ ‎ ‎

صفحه 14:
خدا جكوةه بوَجِوةَ امده است؟ ااا 00 ‎١‏ رطويت هراجيز از اب است.رطوبت اب از كجاست؟ جربى همه غذا ها از روغن است.جربى روغن از كجاست؟ ا ا ا ال ل اللا باسخ اين است رطوبت براى اب جربى برلى روغن شوريراى نمك ذاتى انها است REE aS pan Se erage PRS CoS Ais) Sail el OAR pos 5 Oise nc hee es ‏به خالق داشته باشد.‎ مد مدرد وگول بل

صفحه 15:
‎fee Eee ees tery PIs BIC‏ واضع نظریه فرگشت ‎Peer ae Tartare SOY BC ee pees tn ‏مرا رن كناب اصول زمين شناسي‎ ‏و دگرگونی پوسته زمین جریانی یکنواخت در طبیعت در طول این کره است.هر موجود زنده ابتدا در مرکزی‎ PAPE Tears eae gee ror evopes ty eres icon ct ea) even erg eS ers es ‏اد ‎ ‏ری را را ی ار ما را 050 ‏خب موضوع جلسه بعد تکامل انسان (فرگشت) از دیدگاه ایات قران ‎۳ Tet)

صفحه 16:
1 ‎(een nN Iny‏ ا 1 ‎ge tir feedr) Regr pte Cou] Pty Sn ieeUeUE Dt Nu] hire‏ ااام ‎ERven‏ ‎py LEP Poet tare vawey Perl Pcgrer] Coy pst 1 [pov acouar re imete TCC ¥y NN Pec yr | tome‏ انتها ذارذ و:بسته است ... بحثها بدون انتها ادامه داشت, ولى منحنى ناز كه يك سهمى بود و خارج اين دنيا زندكى ذانشت وجود ش براى خودش بديهىترازيديهى بود. براي ما هم كه از بالا به قضيه نكاه م ىكنيم و بيضي و سهمى را هر دو از مقاطع مخروطى مىدانيم براى رسيدن به سهمى از بيضى كافى است يى پارامتر در فرمول ساده‌ی مقاطع مخروطی به ۱ میل کند و دقیقاً برابر ۱ شود. هرچقدر که اين پارامتر به ۱ ‎ar nrvar tat raneee Frome) OND aa RET Ira GSC yee IN Fy‏ ۱ ‎pee eae‏ ا ‎pare ore ecw Sonn Ceerpre Reewenre Keres Be en‏ مر ۳9۳ ی پارنای‌خیسیهکو دنپامچبثاکیت‌هم وجود دار براى اينكه اين ماهى حقيقت را يفهمه 3 راه ذاره: 1 ار زر ۷ فلسفه و بندگی خدا و ...) ERCP e ree Pere ‏ا ا‎ 1 cece cen evened a pc prcererey BPC ito rnmegrne spre rie rinra fl Diptera vt ۰ ee ese) مد موررد ۳

صفحه 17:
اين از چیه درست شده و قبل از حدا چی بوده؟ سوال كفار از امام على (ع) در چه‌ سالت و تاریخی خدایت به وجود امده است؟ PE REPE PC SES eS I AN rie ee ope [teeny In ieee epee nes] Osta ‏ا‎ ECR Cmte ae eC M Se) ere creer ee REL ‏1ص‎ ‏شده!!!‎ 00 ‏الل‎ CEN Peay Je He ip veri owe] Rarer is ie هچ ‎RYO EMIT =e 71‏ ا ‎ieee URN Fe overt eS) OTN EAS Ee‏ 1 ‎Leen ine gre antec teeen Nett eared Py‏ Le care RWnpVES Ee Br Oven reach ET RSs IC Ore a amen cmon em asIhKs آمام: اگر شما در مکانی تاریک خواییده بانشید صنح که ‎yen etry rvs) sive‏ از کدام ظرف و کجا می بینید؟ همه جا و همه طرف امّام: پس چگونه خدایی ک خود نور سماوات و ارض است نمیشود همه جا باشد؟؟؟ كفار جنس خدا جيست؟ از نور و خورشيد؟ ااام 0 ا ل ل 00 5301000000 ‏ا‎ Prarre try پرسیدند خدایت را توصیف کن امام فرمودند:تا به حال در کنار مریض در حال مرگ بوده اید ؟اری آمام: ایا بعد از مرگش هم با او حرف زده اید؟ نه چطور بعد مرگش حرف بزنیم امام:فرق بین مرده و زنده چیه ک قادر به تکلم نبود ؟ 3 روجا اام ‎Pert‏ ا 22 و ‎is reer‏ 7 چه جنس چگونه بود همه سکوت کردن امام فرمودند شما قدرت توصیف روحی که جلو چشمتان از بدن

صفحه 18:
ل ا دیگر بررسی فضا با زمان به طور ‎Mile ees‏ ‎hei ay wei pe‏ ود ترش هی‌ونس نگفت حدا چجوری از اولش بوده ‏خداوند ا 20 يه زمان نيست!! ‎dee‏ كن زمان ‏هد موررد ويركول اللاي

صفحه 19:
‎Ie SEO toe ot Str ESS B))‏ و ‎pire ee Slee ee Coase te) Seen EL Bony) b)‏ ا ‎Co Pet Selo wee S\ ie Seve SoS ee She‏ ‎OE Les SrESY Cor Sor SES Oo eres tL Siteopt pe‏ خروج از قبر. اما بلاهائى كه در دنيا مبتلا مى شود: ‎-١‏ خداوند بركت رااز عمرش مى برد. ‎-1١‏ خداوند بركت رااز ‏)3 ل ۱ ۳19 برای آخرتش نمی‌ماند. ۵ دعایش به آسمان بالا نمی رود.1- بهره ونصيبى در دعاهاى صالحان ندارد. ما بلاهانی که در موقع مرگ دامنگیراو می‌شود: ۱- ذلیل از دنیا می‌رود. ۲- گرسنه جان می‌دهد. ‎ee‏ ص10 فا بلامانی که در قبردامنگیرش می‌شود: ‎UO only nay‏ در میان قبردر فشار شدید و تنگنانی سخت قرار می گیرد. ۴- قبرش تاریک و ظلمانی خواهد بود. ‎reyes eye corte Saree te Se Sec eee BISBEE Ce Dn)‏ 0 ‎ee Se eae ele GES STe OTL DDC STE SoCs eee koe Eo‏ مى شود. "- خداوند با نظرلطف به اونمى تكرد واورا ياك نمى كرداند وبراى اوعذابى دردناك است. ‎er Srp Pe]‏ تا 0 مورورد ۱ ‏ویرگول انا

بسم اهلل الرحمن الرحیم 1 2/7/94 ویرگول انالین لح ی می ی جلس حلقه صا ن اپ گاه ا ر ه لم من ی ا و ن (ع) ین حلقه شهید آو ی موضوع این هفته » 2 2/7/94 آتئیست ویرگول انالین فهرست مقدمه تعاریف ابعاد مقایسه روشنگری 3 2/7/94 اعتقاد ویرگول انالین پیشگفتار oنخستین دین بر اساس آنچه در قرآن ،همچنین تورات وانجیل آمده ،یکتاپرستی بوده است که حضرت آدم نخستین پیامبر و انسان روی زمین ،بر این دین بوده است اما انواع بت پرستی های مصنوعی و طبیعی بعد از او و به دالیل متفاوت بوجود آمده‌اند که برخی از آن‌ها نیز بت را نماینده خدا می‌دانستند .در این میان ،بت‌های مصنوعی با سیمای بشری به مثابه آخرین و تکامل یافته‌ترین مذهب بت پرستی بوده‌است. پیوند دین و آدمی ،پیوندی دیرین و پایدار ،اما دستخوش تغییرات است. پس از ملت ،مذهب ،دومین عامل احساس هویت در جهان به شمار می‌رود. oدین ،همچنان به عنوان مؤلفه‌ای بنیادین به حیات خود در جوامع گوناگون بشری ادامه خواهد داد ،اما در عین حال ،با تاثیر پذیرفتن انسان از زمانه و محیطی که به سرعت دگرگون می‌شود ،جایگاه ،نقش و عملکرد دین نیز دگرگون خواهد شد. oاز بزرگترین دینهای جهان می‌توان از دین های ابراهیمی نام برد که همه از یک ریشه و منطقٔه خاورمیانه سرچشمه می‌گیرند و عبارتند از اسالم ،مسیحیت و یهودیت oاز دینهای بزرگ دیگر در جهان می‌توان از بوداگرایی ،هندوگرایی و آیین کنفوسیوس نام برد .دینهای کهن فراوان دیگری نیز وجود دارد مانند زرتشتی گری ،مانی گری ،مهرپرستی و... 4 2/7/94 ویرگول انالین تعاریف خدا ناباوری،بی خدایی در معنای عام رد باور به وجود خدا است. در جامع ترین معنا ،بی خدایی به سادگی،عدم باور به هرگونه خداست. بی خدایی انواع دارد :صریح و ضمنی ،مثبت و منفی بارون دولباخ در این باره گفته‌است «تمام کودکان بی‌خدا متولد می‌شوند؛ هیچ ایده‌ای نسبت به خدا ندارند.». این عقیده که نظریه فطرت خوانده می‌شود بر این است که تمام افراد از زمان تولد به خدا اعتقاد دارند؛ و این به شکلی داللت به این دارد که بی‌خدایان بایستی در انکار به سر برند. ه است: سم هریس در کتاب نامه ای به ملت مسیحی نوشت ‌ در واقع" ،بی‌خدایی" واژه‌ای است که نباید وجود داشته باشد .هیچ‌کسی نیازی ندارد که خود را ناطالع‌بین یا غیرکیمیاگر بنامد .ما برای کسانی که شک دارند که هنوز الویس زنده‌است یا فضایی‌ها کهکشان‌ها را طی کرده‌اند تا دامداران و گله آنها را دستمالی کنند ،واژه اختصاصی نداریم .بی‌خدایی چیزی نیست به جز صداهایی که افراد معقول در مقابل باورهای ناموجه دینی بروز می‌دهند. 5 2/7/94 ویرگول انالین 6 2/7/94 ویرگول انالین 7 2/7/94 ویرگول انالین 8 2/7/94 ویرگول انالین ابعاد در بی‌خدایی عملی یا پرگماتیک ،همچنین اپاتئیسم (خدا نا مهم دانی) نامیده شده‌است ،افراد طوری زندگی می‌کنند که انگار هیچ خدایی وجود ندارد و پدیده‌های طبیعی را بدون توسل به الهیات توضیح می‌دهند .طبق این جهان‌بینی وجود خدایان رد نمی‌شود ولی غیرضروری یا بیهوده تلقی می‌شود؛ خدایان نه دلیلی برای زندگی ارائه می‌دهند ،و نه در زندگی روزمره تاثیری دارند. عدم انگیزه دینی -اعتقاد به خدایان عمل اخالقی ،عمل دینی یا هر نوع عمل دیگری برنمی‌انگیزد؛ حذف فعال مشکل خدایان و دین از پی‌گیری‌های فکری و عملی؛ بی‌تفاوتی -نبود هیچ گونه عالقه به موضوع خدایان یا دین؛ یا بی‌اطالعی از مفهوم خدایان. روایت تقلیل گریانه از دین: فیلسوفانی مانند لودویگ فویرباخ و زیگموند فروید استدالل کرده‌اند که خدا و دیگر باورهای دینی اختراعات انسانی هستند ،که برای پرکردن انواع نیازها و خواسته‌های روان‌شناختی و احساسی ساخته شده‌اند .این دیدگاه بودایی ها هم هست .کارل مارکس وفریدیش انگلس که تحت تاثیر کارهای فویرباخ بودند ،استدالل کردند اعتقاد به خدا و دین کارکردهای اجتماعی دارند ،و توسط کسانی که قدرت را در دست دارند برای کنترل قشر کارگر استفاده می‌شوند .بر اساس میخائیل باکوین« ،ایده خدا به معنی کناره‌گیری عقل انسان و عدالت اوست؛ و در سلب آزادی بشر قاطع‌ترین است ،و لزومًا در تئوری و عمل به بردگی بشر می‌انجامد ».او کالم قصار معروف ولتر که اگر خدا نبود باید آن را اختراع می‌کردیم ،برعکس نمود و عنوان کرد« :اگر خدا واقعًا وجود دارد ،باید او را برکنار کنیم». 9 2/7/94 ویرگول انالین خدا دالیل بر عدم وجود: برهان وحی‌های متناقض برهان طراحی ضعیف پارادوکس قدرت مطلق سرنوشت مطلع‌نشدگان برهان اختفای الهی تیغ هیچنز شرط‌بندی بی‌خدا برهان اختیار براهین ناسازگاری صفات الهی مسئله شر مسئله دوزخ قوری راسل خدای حفره‌ها ناشناخت‌گرایی الهیاتی گشایش بوئینگ ۷۴۷غایی 10 2/7/94 که اولین بار توسط اپیکور ارائه شد.... یک سری سوال عنوان می کند .1ایا خداوند مایل به جلوگیری از بدی هست امانمی تواند؟ .2پس او قادر مطلق نیست،ایا قادر است اما مایل نیست؟ .3پس او بد خواه است ایا او هم قادر و هم مایل است؟ .4پس مبدا شر است ایا او نه قادر است نه مایل است؟ پس چرا او را خدا می نامیم دگم چیست؟ در معنای لغوی به کسی ک متعصب در عقاید خود است. در سیاست در مورد کسانی به کار می رود که بدون دلیل و پایه اساس روی عقاید خود پافشاری می کند. ویرگول انالین تقسیم بندی براهین وجود خدا .1تقسیم بندی جان هیک .2تقسیم بندی شهید مطهری .3تقسیم بندی ایت الله جوادی املی جان هیک ،راه‌های اثبات وجود خدا را به دو گروه تقسیم می‌نماید: براهین پیشینی :مستقل از تجربه ،که اگر صحیح و تام باشند ،ما را به قطعیتی همچون قطعیت قضایای ریاضی خواهند رساند. براهین پسینی :یا براهین تجربی. هیک همچنین براهین پسینی را به دو دسته تقسیم می‌کند: براهینی که مدعی استدالل قریب به یقین یا برهانهای دندان شکن هستند. براهینی که صرفًا درصددند ما را قانع کنند که خداباوری محتمل‌ترین توضیح درباره جهان است. در تقسیم بندی نسبتًا مشابهی ،برخی حکمای مسلمان از دو روش لّمی (براهین پیشینی) و اّنی (پسینی) سخن به میان می‌آورند ،و سپس براهین اّنی را به دو گروه تقسیم می‌کنند: شبه انی :از یک مالزم به مالزم دیگر پی برده می‌شود. انی واقعی :مخلوقات ،واسطه اثبات وجود خدا هستند. 11 2/7/94 ویرگول انالین اما ایت اهلل عبداهلل جوادی آملی ،عالوه بر ذکر تقسیم بندی لّم ی و اًالصا ،دنا‌هدش هئارا ادخ تابثا یارب هک ینیهارب زا یرایسب هک دنک‌یم دیکات و ،دزادرپ‌یم عوضوم هب زین رگید یهاگن زا ،یّن برهان نیستند و نه تنها خداناباوران ،بلکه خداباوران نیز منتقد آنها هستند .به تصریح وی: برخی براهینی که برای اثبات واجب اقامه می‌شوند ،معیوب بوده و فاقد شرایط افاده یقین می‌باشند؛ این دسته فساد درونی دارند و در حقیقت برهان نیستند. دسته دوم براهینی که معیوب نیستند و در حقیقت برهان می‌باشند ،لیکن ناقص هستند؛ مانند برهان حرکت یا برهان حدوث. براهینی که صحیح و کامل هستند؛ مانند برهان صدیقین. برهان صدیقین از برهان‌های اثبات وجود خدا و جزو برهان‌های وجودی است که با بهره‌گیری از مفهوم اصالت وجود ،وجود خدا را اثبات می‌کند و به‌گفته عالمه طباطبایی معتبرترین و قوی‌ترین برهان برای رسیدن به خداست. در فلسفه اسالمی ،این تقریرها مشهور هستند به این که تنها براهین از میان برهان‌های اثبات وجود خدایند که وجود خدا را با خود خدا و بدون واسطه اثبات می‌کنند.مفسرین برخی آیات قرآن را اشاره به این برهان می‌دانند« :آیا پروردگار تو که بر هر چیز گواه است خودش بس نیست؟ مالصدرا واضع اصلی مفهوم اصالت وجود است ،و به استناد آن درباره برهان صدیقین می گوید: اگر حکمای الهی وجود عالم محسوس را هم مشاهده نکرده بودند ،اعتقاد آنان در مورد وجود خدا و صفات و کلیات افعال او غیر از این اعتقادی که اکنون دارند نبود. 12 2/7/94 ویرگول انالین پراگماتیسم یا کنش گرایی: به معنی فلسفه اصالت عمل است ولی در سیاست بیشتر واقع گرایی و مصلحت گرایی معنی میدهد پراگماتیسم روشی از فلسفه است که با اعتراف به غیر ممکن بودن اثبات بعضی مسایل اذعان می کند. از دیدگاه پراکما :معیار حقیقت ،عبارت است از سودمندی ،فایده ،نتیجه و انطباق با واقعیت عینی در واقع حقیقت هر چیز بوسیله نتیجه نهایی ان اثبات می شود. خب چند سوال ؟؟ خدا چگونه بوجود امده است؟ قبول این جهان خدا افریده چه کسی خدا را افریده؟؟ خدا وجود داره به من چ من ک کاری باهاش ندارم ! من با فکر و عقاید خودم تصمیم میگیرم چیکار کنم ،خودم تصمیم میگیرم ک این کار بد یا خوب !!!! انسان چگونه بوجود امده است؟ فرگشت چیست؟ 13 2/7/94 ویرگول انالین خدا چگونه بوجود امده است؟ برای پاسخ به این سوال به چند سوال جواب دهید تا درک بهتری از این سوال برای شما پیش اید .1رطوبت هر چیز از اب است.رطوبت اب از کجاست؟ .2چربی همه غذا ها از روغن است.چربی روغن از کجاست؟ .3شوری همه چیز از نمک است.شوری نمک از کجاست؟ پاسخ این است رطوبت برای اب چربی برای روغن شوربرای نمک ذاتی انها است هستی هر موجوددی از خداست پس هستی خدا از کیست؟ هستی خدا از ذات اوست و از جای دیگری نیست. خداوند یک پدیده نیست که نیاز به خالق داشته باشد. 14 2/7/94 ویرگول انالین چارلز داروین :زیست شناس بریتانیایی واضع نظریه فرگشت سطح زمین براثر فرایندهای تدریجی تغییر می کند کتاب اصول زمین شناسی چارلز الین و دگرگونی پوسته زمین جریانی یکنواخت در طبیعت در طول این کره است.هر موجود زنده ابتدا در مرکزی رشد می کند و از انجا پخش شده است.مدتی دوام اورده است تا تدریجا از بین رفته و جای خود را به انواع دیگر داده است. داروین :او این نتیجه را گرفت که پیدایش انواع جدید جریانی پیوسته و یکنواخت در طول تاریخ زمین است. خب موضوع جلسه بعد تکامل انسان (فرگشت) از دیدگاه ایات قران 15 2/7/94 ویرگول انالین در دنیای بیضی‌ها کسی بلند شد و خبر داد از منحنی‌ای که انتها ندارد و باز است (در مقابل منحنی بسته‌ای مثل بیضی) .باورش برای بیضی‌ها سخت بود ،یک عده گفتند تو دیوانه شده‌ای ،یک عده مسخره‌اش هم کردند ،اما یک عده به خودشان لرزیدند .در آن میان یک عده مدام می‌گفتند کسی تابحال چنین چیزی نشنیده است ،بله قبول داریم یک منحنی بسته ممکن است آنقدر بزرگ باشد که انتهایش دیده نشود ولی به هر حال انتها دارد و بسته است ...بحث‌ها بدون انتها ادامه داشت ،ولی منحنی باز که یک سهمی بود و خارج این دنیا زندگی داشت وجود ش برای خودش بدیهی‌تر‌ازبدیهی بود .برای ما هم که از باال به قضیه نگاه می‌کنیم و بیضی و سهمی را هر دو از مقاطع مخروطی می‌دانیم برای رسیدن به سهمی از بیضی کافی است یک پارامتر در فرمول ساده‌ی مقاطع مخروطی به ۱میل کند و دقیقًا برابر ۱شود ،هرچقدر که این پارامتر به ۱ میل می‌کند تا به خود ۱نرسد آن منحنی بسته بوده و بیضی است ،مهم نیست کهع چقدر آن پارامتر به ۱ نزدیک شده باشد ،حتی اگر بی‌نهایت هم به ۱نزدیک شود منحنی هنوز بسته است و بیضی است ،ولی به هم وجود داره! خشکی تو دنیا بدنت گفت که شما بودی و محضکن فکر است. سهمی خیسهیک است و تو باز منحنی میدیگر برسد به ۱ نفرخود یه به نظر ماهی مورد آنکهیکپارامتر چه احساس و درکی از این کلمات داشتی؟ برای اینکه این ماهی حقیقت را بفهمه 3راه داره: - 1اونقدر مهارت پیدا کنه که بتونه گاهی قوس بزنه و از سطح آب بیاد باالتر (کسب ریاضت و عرفان و فلسفه و بندگی خدا و )... - 2به سخنان یک ماهی صادق و عاقل یا کسی که ادعا میکنه خشکی هم وجود داره توجه کنه و بدون تعصب تفکر کنه تا به ایمان و یقین برسه!(تفکر و تعقل در کالم انبیاءالله و قرآن) - 3گیر قالب ماهی گیر بیفته تا توی "ماهی تابه" همه چیز را با بند بند وجودش درک کنه!(عالم بعد از مرگ) 16 2/7/94 ویرگول انالین خدا چه شکلیه؟ از چی درست شده و قبل از خدا چی بوده؟ سوال کفار از امام علی (ع) در چه سالی و تاریخی خدایت به وجود امده است؟ امام:خداوند وجود داشته قبل از بوجود امدن زمان وتاریخ و هرچیزی ک وجود داشته کفار:چه طور می شود؟ هر چیزی که بوجود امده یا قبلش چیزی بوده که از او به وجود امده و یا تبدیل شده!!! امام :قبل از 3چه عددی است؟ گفتند 2امام:قبل از 2چه عددی است؟ گفتند 1امام فرموند:قبل از 1گفتند هیچ امام:چطور می شود عدد یک که بعدش اعداد بسیاری هست قبل نداشته باشد ولی قبل از خداوند که خود احد و واحد حقیقی است نمیشود چیزی نباشد؟ کفار گفتند خدایت کجاست و کدام جهت قرار گرفته؟ فرموند همه جهت اشراف دارد پرسیدن چگونه ؟ امام :اگر شما در مکانی تاریک خوابیده باشید صبح که بیدار شوید روشنایی را از کدام طرف و کجا می بینید؟ همه جا و همه طرف امام :پس چگونه خدایی ک خود نور سماوات و ارض است نمیشود همه جا باشد؟؟؟ کفار جنس خدا چیست؟ از نور و خورشید؟ امام:خودش خالق نور و خورشید است ایا شما قدرت طوفان و باد را ندیده ای؟ باد از چیست که نه دیده میشود نه از چیزی است،در حالی که قدرتمند است؟ خداوند خود خالق باد است پرسیدند خدایت را توصیف کن امام فرمودند:تا به حال در کنار مریض در حال مرگ بوده اید ؟اری امام :ایا بعد از مرگش هم با او حرف زده اید؟ نه چطور بعد مرگش حرف بزنیم امام:فرق بین مرده و زنده چیه ک قادر به تکلم نبود ؟ ویرگول انالین 2/7/94 17 گفتند روح امام:شما انجا بودید و میگویید که روح از بدنش خارج شد و مرد حال ان روح را که جلو شما خارج شده برایم توصیف کنید چه جنس چگونه بود همه سکوت کردن امام فرمودند شما قدرت توصیف روحی که جلو چشمتان از بدن دیگر بررسی فضا با زمان به طور نظریه نسبیت :البرت انیشتین مجزا بی معنا است ماجرا یکی بود یکی نبود .....اخرش هیچ کس نگفت خدا چجوری از اولش بوده خداوند خالق زمان است و محدود به زمان نیست!! بعد چهارم از دیدگاه ایات قران بعد چهارم چیست؟ زمان 18 2/7/94 ویرگول انالین 19 از بزرگ بانوي اسالم حضرت فاطمه زهرا روايت شده كه از پدر بزرگوارشان سؤال كردند دربارة زنان و مرداني كه نسبت به نمازشان بي‌اعتنا هستند و نماز را سبك مي‌شمارند چه مي‌فرماييد؟ رسول اكرم فرمودند :يا فاطمه هركس از مردان و زنان نماز را سبك شمارد خداوند او را به پانزده بال مبتال مي‌سازد :شش مورد در دنيا ،سه مورد در هنگام مرگ ،سه مورد در قبر و سه مورد هنگام خروج از قبر. اّم ا بالهائي كه در دنيا مبتال مي‌شود -1 :خداوند بركت را از عمرش مي‌برد -2 .خداوند بركت را از رزقش بر مي‌گيرد -3 .سيماي صالحين را از چهره‌اش محو مي‌سازد -4 .هر عملي كه انجام مي‌دهد پاداشي براي آخرتش نمي‌ماند -5 .دعايش به آسمان باال نمي‌رود -6 .بهره و نصيبي در دعاهاي صالحان ندارد. اّم ا بالهائي كه در موقع مرگ دامنگير او مي‌شود -1 :ذليل از دنيا مي‌رود -2 .گرسنه جان مي‌دهد. -3تشنه جان مي‌دهد اگرچه تمام آب‌هاي دنيا را بنوشد. اّم ا بالهائي كه در قبر دامنگيرش مي‌شود -1 :خداوند ملكي را بر او مي‌گمارد تا او را زجر دهد-2 . در ميان قبر در فشار شديد و تنگنائي سخت قرار مي‌گيرد -3 .قبرش تاريك و ظلماني خواهد بود. اّم ا بالهائي كه در روز قيامت دامن گيرش مي‌شود -1 :خداوند ملكي را موّك ل مي‌سازد تا او را با صورت بر روي زمين بكشد درحاليكه خاليق به او مي‌نگرند -2 .محاسبه اعمالش به سختي انجام مي‌شود -3 .خداوند با نظر لطف به او نمي‌نگرد و او را پاك نمي‌گرداند و براي او عذابي دردناك است. الحكم الزاهرة صفحة 291؛ فالح السائل و نجاح المسائل ،صفحة 22و ناسخ‌الّتواريخ ،جلد ،2كتاب حضرت اميرالمؤمنين7 2/7/94 ویرگول انالین

26,000 تومان