پاورپوینت

اجرای بودجه1

23 صفحه
9 بازدید
07 اسفند 1403

صفحه 1:
سمال ارضر رم

صفحه 2:
اجرای بودجه استاد راهنما : آقای منشی زاده گرد آورنده: فاطمه عطائیان محسنی پائیز۸۶

صفحه 3:
* اجرای بودجه (مرحله سوم از فرایند بودجه ریزی در ایران) اهمیت اجرای بودجه ابلاغ بودجه * مبادله موافقت نامه فعالیت های جاری مبادله موافقت نامه شرح عملیات طرح های عمرانی

صفحه 4:
اهمیت اجرای بودجهه بودجه گیری آینده نگری است و به همین سبب گاهی با واقعیت ها تطبیق نمی کند و تغییراتی باید انجام شود. برای به حداقل رساندن تغییرات لازم بايد سعى شود از روش های مناسب برآوردها به واقعیت نزدیک شود . پیش بینی صحیح قسمتی از فعالیت است ولی به تنهایی کافی نیست به همین جهت ضرورت اجرای صحیح بودجه بخش دیگر و مهم فعالیت خواهد بود. اگر به هنکام اجرای بودجه تشکیلات صحیح . مدیریت قوی افراد متخصص و ماهر در کار روشهای مناسب و کنترل کارا و دیگر عوامل مورد نیاز وجود نداشته باشد ما از اهداف بودجه دور خواهیم ماند. و در هنگام اجرای بودجه تاکید بر مصرف صحیح اعتبارات برای وصول به اهذاف مطرح است نه صرفه جویی.

صفحه 5:
در اجرای بودجه تکات اساسی زير باید مورد توجه باشد: ۱- اجرای بودجه باید در جهت وصول و تحفیق اهداف منظور شده در قانون بودجه باشد. ۲- تعهدات و هزینه ها نباید خارج از اعتبارات مصوب باشد. ؟- انجام هزینه هایی که برای وصول به اهداف و انجام برنامه ها ضرورت ندارد باید خودداری شود. ۴- بر قرار کردن و دائنتن سیستم مناسب حسابداری که امکان نظارت بر تعهدات و پرداختها را فراهم کند لازمه اجرای صحیح بودجه خواهد بود. ۵ مراحل احرلیی برنامه ها رفعانت های جاری و عمرلی طر ها ا ]نيه كه بابك اناه ضرم مقایسه و نتلیج مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد تا هر نوع مغایرت و اشکللی که در پیشرفت کارها به وجود می آید مرتفع گردد و امور مربوط به رشد و توسعه اقتصادی کشور دچار اخلال و انحراف نگردد. لحا

صفحه 6:
اجرای بودجه اجرای بودجه در صلاحیت و از وظایف قوه مجریه است. هدف از تهیه و تنظیم و پیشنهاد لایحه و سپس تصویب بودجه اجرای بودجه است. اجرای بودجه شامل عملیاتی است که در دستگاه های اجرایی قادر به اجرای برنامه های مصوب اقدام نمایند. اجرای بودجه مستلزم عوامل زیر است ۱- ابلاغ بودجه ۲ امضاء و میادله موافقت نامه ۳- تخصیص اعتبار ۴- مراحل تفضیلی اجرای مالی بودجه احا لكا

صفحه 7:
ابلاغ ايودجة يس از ابلاغ قانون بودجه كل كشور از طریق مجلس شورای اسلامی به رئيس جمهور رئيس قوه مجريه لن را جهت اجرا به سازمان مديريت و برنامه ريزى ابلاغ و از طريق سازمان مذکوره بودجه هر دستگاه به صورتی که به تصويب رسيده است به آنها ابلاغ مى شود ابلاغ اعتبار دستگاه های اجرلیی محلی وبا طرح هلیی که ماهبت استانی دارند از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها انجام می شود. نحوه ابلاغ اعتبارات جاری دستگاه های ملی به یکی از سه روش زیر انجام می شود: در چار چوب برنامه و به تفکیک مواد هزینه . در چارچوب برنامه ها و فصول هزينه . در چارچوب برنامه .

صفحه 8:
۳ داحتا مس بت ین یی مخلى بر اساضن يفكيق برنامه و فصول هزينه است و سازمان مديريت و برنامه ريزى موظف است حداكثر ظرف مدت يك ماه دستور العمل هاى مربوط به توزيع اعتبارات جارى را به استان هاى ابلاغ نمايد. > انصره ابلاغ اعتبارات اصمزلتي مستعاء اق اتخرلنى علق به صورت قصل ‎sp Spe‏ استان هايس إز ابلاغ دو شوراى برناسه ريزى و توسعه ابنتان مطرح و براساس ب سازمان مديريت و برنامه ريزى استان . اعتبار عمرانی مصوب را بر اساس. اهداف و سياست هاى قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی . اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور و استان و خط مشی های ابلاغی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بین فصول برنامه ها . دستگاه های اجرلیی و طرح های عمرلنی به تفکیک هر شهرستان توزیع می شود. ابلاغ به دستگا ههای اجرایی باید از سوی ریاست جمهوری و با امضای ایشان انجام شود.

صفحه 9:
۰ مبادله موافقت نامه ها موافقت نامه ها قراردادهلبي بين سازمان مديريت و برنامه ربری و دستگاه های اجرلبی است که از يك طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان نماینده دولت و ناظر جهت اجرای برنامه های مصوب اعتبارات لازم را در اختیار دستگاههای اجرایی قرار داده و از طرف دیگر دستگاههای اجرلیی به عنوان مجری ملزم هستند با توجه به اعتبار تخصیصی در جهت هدف های مصوب گام بردارند . بدیهی است هرگونه انحراف از پرنامه های مصوب موجب پاسخگویی خواهد بود. امضاء و میامله موافقت نامه های اعتباراتی که ماهیت استانی دارند میان بالاترین مقام دستگاه اجرایی در استان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوده و برای طرح هایی که ماهیت ملی و ستادی دارند امضاء و مبادله میان بالاترین مقام اجرلیی دستگاه و رتیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور خواهد بود. اعتبارات دولتی بر دو بخش عمده اعتبارات جاری و عمرانی تقسیم می شود.

صفحه 10:
مبادله موافقت نامه فعالیت های جاری کلیه دستگاه های اجرایی مکلفند حداکثر یک ماه پس از ابلاغ بودجه نسبت به مبادله شرح فعالیت های مربوط به اعتبارات جاری خود به تفکیک برنامه و فصول هزینه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام نمایند. فرم شماره ۱: خلاصه بودجه دستگاه در لین فرم اطلاعلتی از قبیل : عنوان دستگاه ۰ شماره طبقه بندی ۰ تعداد برنامه ها ء تعداد فعالیت ها . شرح هزینه ها و درآمدهای سه سال (بودجه مصوب سال جاری ۰ دریافتی و پرداختی سال قبل و عملکرد سال ماقبل آخر) ازمحل در آمدهای عمومی و اختصاصی و توضیحات ضروری وجود دارد.

صفحه 11:
ساؤمان مديريت و برنامه زيزى فعاليت فا جخارى سال +14 قرم شحاره ‎١‏ شرج از معل درآمد عمومی هزینه از معل درآمد اختصاصی جع توضیحات ضروری: ارييس سازمان مدير و برنامه ريزى استان: عنوان دستتكاه إجرابى: Ee ee ‏عملکرد | پرداخت‎ ‏ی وب سا‎ ‏سق ام‎ ms ۱۳۷4۸ شمارهطبهپندو تعداد فعاليت ها ‎Geode eater‏ ‎A‏ قطعى سال | دریافتی شرع ۱۳۷۸ سال ۱۳۷۹ ارييس دستكاه اجرابى : مصوب سال ۱۳۸۰

صفحه 12:
توضیحات ضروری که دستگاه اجرایی بایستی رعایت نماید: - دحاب موظف يه گزارش عملکرد ملی ملع مواققت نامه هر ده ماه بکتار > سازمان مدیریت و برنامه ریزی آستان است. از به ایجاد تعهد می باشد. - دستگاه اجرلیی موطف است گزارش عملکره فعالیت و میران وصول درآمدها را هر سه ماه یک بار بد سازما ن مدیریت و برنامه ریزی استان ارسال نماید. هر گونه تغبير در مقاد فقط با رصابت مفاد تبصره های قائون بودچه سال مورد نظر امکان پذیر است. فرم شماره ۲ : گزارش توجیهی در این فرم اطلاعلتی از قبیل عنوان دستگاه و شماره طبقه بندی + عنوان برنامه و شماره طبقه بندی و گزارش توجیهی شامل اهداف کمی و وظلیف اصلی براساس قوانین موضوعه . حجم عملیات اصلی به صورت کمی به تفکیک عملکرد سال ماقبل آخر. پرداختی سال قبل و مصوب بودجه سال مورد نظر آمده است.. فرم شماره ۳: برآورد هزینه های دستگاه برحسب برنامه و مواد هزینه در این فرم اعتبارات سال بودجه ای به تقکیک برنامه ها و مواد هزینه درج می گردد. -دستگاه اجرانی در حد تخصیس اعتبار ابلافی مجا

صفحه 13:
سازمان مدیریت و برنامه ريزى فعاليت عتوان دستگاه: های جاری سال ۱۳۸۰ فرم شماره | برآورد هزینه های دستکامبرحسب برنامه و مود هزینه: ۳ (مبالفييه هزار ربال) | ماه اجره ماه ‎SUISSE‏ ملك > دوقت يق واب ماد ۷- مود و وم مصرف شین ملد ۸- یه های سری قصل سوم : هرّبنه ای سرماه ای ماده 8- مطالمة براق اختمان و تايسات ماد خرید ساختمان زمین و حقیقانتفامی احا 9 TYNAN va. پرداختی سال ۳۹ 0 ۷ ya ave. fe oes ‏ليل‎ ee 1۵۳ ty. 20) 5 0 شماره طبقة بتدى: اعتبارات سال ۳۸۰ لبه تفکیک برنامه Ses ‏ا‎ ‏ا‎ ‎2 = ‏ا‎ 3 7 Uae

صفحه 14:
* .قرم شماره +1 خلامة عزيته على مستكله به کیک اجای راد هی هر ریت مر ما میتی سل بل ره لد ری عنوان دستگاه شمارهطبقهپندی خلاسه هزینههای دستگاه برحسب برنامه و مواد هزيته: (مبالغ به هزار وبال 908+ ‏سال‎ re ee ee سازمان مدیریت و برنمهریزیفعالیت های جاری سال ۱۳۸۰ قرم ساره ۱۱۳ Wires ‏تم‎ Fane aoe == 13۳ ay wee Tike oS, ‏مل اول‎ feat ۳ Te Fue ae auelawe 09 ۹ Wee 35 ae ۳ He ۳ ‏که‎ = حق اندریس, = 02 0 a 15 ‏عیدی‎ ‎vee Farr 23 Te tm 22 ay 1۵ an 2 Bae 27 5 Te ۳ 1 i >|

صفحه 15:
قرم شماره ۶: پیش بینی کاهش و افزایش پرسنل لين فرم به منظور بررسی و پیش بینی و ضعیت نیروی انسائی دستگاه اجرلیی در نظر گرفته هده است در لين قرم ها بررسى ‎Chet‏ در تاه ‎Syed‏ انسانی ‎Gye EAR Jee gd‏ سال بودجه ای مورد نظر اقدام به پیش بینی در موارد افزلیش و یا کاهش نیروی انسانی oor

صفحه 16:
فعالت های جاري سال ۱۳۸۰ بيش لبن ‎aly a‏ یش رس فوم شاه ۶ ۱۳ ‏سل‎ Wage wee wee 1۳ ‏دیلم وفوق‎ ‏اه ا‎ 5 |e | Heese ipl ‏ادستكا‎ Sonia ee >|

صفحه 17:
در تبصره ۲۵ قانون بودجه کل کشور در سال ۱۳۸۰ نکات مهم ذیل در خصوص اعتبارات جاری تصویب شده است: - افزایش اعتبارات جاری هریک از برنامه ها و فصول هزینه دستگاههای اجرایی محلی منظور در مواققت نامه شرح فعالیت موضوع بند (و) این تبصره از محل کاهش دیگر برنامه ها و فصول هزیته دستگاه مربوط , مشروط بر آنکه در جمع 1 چاری آن استان حاصل تشود حداکثر به میزان ده درصد به پیشنهاد دستگاه اجرایی و تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان حسب مورد مجاز می باشد. - نقل و انتقال اعتبارات جاری بین دستگاههای اجرلیی محلی مشمول نظام بودجه استانی با پیشنهاد دستگاههای اجرلیی ذیربط و موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان حداکثر تا میزان ۵ درضد اعتبار مصوب هر دستگاه و با رعایت محدودیت ده درصد ذکر شنده . ات فوق در مورد دستگاه های اجرلیی ملی بر حسب نیاز به شرط تقریبا مشابهی انجام می شود. در این صورت تغییرات اعتبارات مربوط در هر مورد بنا بر پیشنهاد وزرا یا بالاترین مقام های دستگاه اجرایی ملی و تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور مجاز خواهد بود.

صفحه 18:
مبادله موافقت نامه شرح عملیات طرح های عمرانی منظور از طرح های عمرانی » مجموعه عملیات و خدمات مشخصی است که بر اساس مطالعات توجیهی فنی و اقتصادی و يا اجتماعی که توسط دستگاه اجرایی انجام می شود و طی مدت معین و با اعتبار معين برای تحقیق بخشیدن به هدف های برنامه عمرانی پنج ساله به صورت سرمایه گذاری ثلبت شامل هزینه های غیر ثلبت وابسته در دوره مطالعه و اجرا و یا مطالعات اجرا می گردد و تمام یا قسمتی از هزینه های اجرای آن از محل اعتبارات عمرلنی تامین می شود و به سه نوع انتفاعی , غیر انتفاعی و مطالعاتی تقسیم می گردد.

صفحه 19:
فرم شماره ۱ : خلاصه طرح عنوان طرح: کلیه عملیات و خدمات مورد نظر طرح باشد مانند طرح مرمت و بازسازی قنوات + طرح ایجاد شبکه های آبیاری و ... عنوان دستگاه اجرلیی :به لحاظ مشخص شدن مسئولیت اجرای طرح , دستگاه اجرا کننده طرح باید دستگاه واحد باشد. عنوان دستگاه بهره بردار: دستگاه اجرایی که پس از اتمام طرح از خدمات طرح استفاده و بهره برداری خواهد کرد باید مشخص شود. نوع طرح: نوع طرح از لحاظ انتفاعی . غیر انتفاعی و با مطالعاتی مشخص می گردد. مدث اجرای طرح : مدت اجرای طرح باید مشخص شود.

صفحه 20:
میزان تحقیق اهداف در سالهای برنامه : تامین اهداف برنامه در تنظیم موافقت نامه طرح باید به طریقی صورت گیرد که با اجرای طرح مزیور قسمتی از اهداف برنامه ميان مدت اقتصاد جامعه تامین گردد. * در لین فرم اطلاعات دیگری از قبیل تعداد کل پروثه ها » تاریخ مبادله موافقت نامه . منلبع تامین اعتبار در سالهای قبل و اعتبارات سالهای برناه . اهداف کمی طرح و برخی توضیحات ضروری که دستگاه اجرایی ملزم به رعایت آنهاست.

صفحه 21:
5 شاه ملاح oe ‏جمهورى اسلامى ايران‎ sation | aati eee ceed هش وا we “ ‎Waa | | =‏ توضيحات ضرورى ‎et‏ ‏سلؤمان مديويت وبراعة ريز ‎١‏ عجري ار را ‎cig‏ ‎oo ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 22:
- بيش بينى اعتبار قر اولين موافقت نامه - حجم عمليت در اولين موافقت ‎ee oe oe ue‏ توجیهات فنی ؛ اقتصادی و مالی انجام شده خلاصه نتایج مطالعات انجام شده

صفحه 23:
بایان

اجرای بودجه استاد راهنما :آقای منشی زاده گردآورنده :فاطمه عطائیان محسنی پائيز86 فصل پنجم • اجرای بودجه (مرحله سوم از فرایند بودجه ریزی در ایران) • اهمیت اجرای بودجه • ابالغ بودجه • مبادله موافقت نامه فعالیت های جاری • مبادله موافقت نامه شرح عملیات طرح های عمرانی اهمیت اجرای بودجه • بودجه گیری آینده نگری است و به همین سبب گاهی با واقعیت ها تطبیق نمی کند و تغییراتی باید انجام شود .برای به حداقل رساندن تغییرات الزم باید سعی شود از روش های مناسب برآوردها به واقعیت نزدیک شود .پیش بینی صحیح قسمتی از فعالیت است ولی به تنهایی کافی نیست به همین جهت ضرورت اجرای صحیح بودجه بخش دیگر و مهم فعالیت خواهد بود .اگر به Iهنکام اجرای بودجه تشکیالت صحیح ،مدیریت قوی افراد متخصص و ماهر در کار روشهای مناسب و کنترل کارا و دیگر عوامل مورد نیاز وجود نداشته باشد ما از اهداف بودجه دور خواهیم ماند .و در هنگام اجرای بودجه تاکید بر مصIرف صحیح اعتبارات برای وصول به اهداف مطرح است نه صرفه جویی. در اجرای بودجه نکات اساسی زیر باید مورد توجه باشد: - 1اجرای بودجه باید در جهت وصول و تحقیق اهداف منظور شده در قانون بودجه باشد. -2تعهدات و هزینه ها نباید خارج از اعتبارات مصوب باشد. - 3انجام هزینه هایی که برای وصول به اهداف و انجام برنامه ها ضرورت ندارد باید خودداری شود. -4بر قIرار کردن و داشتIن سIیستم مناسIب حسIابداری کIه امکان نظارت بر تعهدات و پرداختها را فراهم کند الزمه اجرای صحیح بودجه خواهد بود. -5مراحIل اجرایIی برنامIه هIا و فعالیIت های جاری و عمرانIی طرح هIا ،بIا آنچIه کIه باید انجام شود مقایسIه و نتایIج مورد بررسIی و رسIیدگی قرار گیرد تIا هIر نوع مغایرت و اشکالIی کIه در پیشرفIت کارها به وجود می آید مرتفع گردد و امور مربوط به رشد و توسعه اقتصادی کشور دچار اخالل و انحراف نگردد. اجرای بودجه اجرای بودجه در صالحیت و از وظایف قوه مجریه است .هدف از تهیه و تنظیم و پیشنهاد الیحه و سپس تصویب بودجه اجرای بودجه است. اجرای بودجه شامل عملیاتی است که در دستگاه های اجرایی قادر به اجرای برنامه های مصوب اقدام نمایند. اجرای بودجه مستلزم عوامل زیر است -1ابالغ بودجه -2امضاء و مبادله موافقت نامه -3تخصیص اعتبار -4مراحل تفضیلی اجرای مالی بودجه • ابالغ بودجه پIس از ابالغ قانون بودجIه کIل کشور از طریIق مجلIس شورای اسIالمی بIه رئیس جمهور رئیIس قوه مجریIه آIن را جهIت اجرا بIه سIازمان مدیریIت و برنامIه ریزی ابالغ و از طریق سIازمان مذکوره بودجه هIر دسIتگاه بIه صورتی کIه بIه تصIوIیب رسIیده اسIت به آنهIا ابالغ می شود .ابالغ اعتبار دسIتگاه های اجرایIی محلIی و یIا طرح هایIی کIه ماهیIت اسIتانی دارند از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها انجام می شود. • نحوه ابالغ اعتبارات جاری دستگاه های ملی به یکی از سIه روش زیر انجام می شود: در چار چوب برنامه و به تفکیک مواد هزینه . در چارچوب برنامه ها و فصول هزینه . در چارچوب برنامه . • نحوه ابالغ اعتبارات جاری دسIتگاه های اجرایIی محلIی بر اسIاس تفکیIک برنامIه و فصول هزینIه اسIت و سIازمان مدیریIت و برنامIه ریزی موظIف اسIت حداکثIر ظرف مدت یک ماه دستور العمل های مربوط به توزیع اعتبارات جاری را به استان های ابالغ نماید. • نحوه ابالغ اعتبارات عمرانIی دسIتگاه های اجرایIی ملی بIه صIورت فصIل خواهIد بود که در اسIتان هIا پIس از ابالغ در شورای برنامIه ریزی و توسIعه اسIتان مطرح و براساس پیشنهاد سIازمان مدیریIت و برنامIه ریزی اسIتان ،اعتبار عمرانIی مصIوب را بر اساس Iاهداف و سIیاست های قانون برنامIه سIوم توسIعه IاقتصIادی ،اجتماعIی و فرهنگی جمهوری اسIالمی ایران در سIطح کشور و اسIتان و خIط مشIی های ابالغIی سIازمان مدیریت و برنامIه ریزی کشور بیIن فصIول برنامIه هIا ،دسIتگاه های اجرایIی و طرح های عمرانIی به تفکیک هر شهرستان توزیع می شود .ابالغ به دستگا ههای اجرایی باید از سوی ریاست جمهوری و با امضای ایشان انجام شود. • مبادله موافقت نامه ها موافقIت نامIه هIا قراردادهایIی بیIن سIازمان مدیریIت و برنامIه ریزی و دسIتگاه های اجرایIی اسIت که از یIک طرف سIازمان مدیریIت و برنامIه ریزی بIه عنوان نماینده دولIت و ناظIر جهIت اجرای برنامه های مصIوب اعتبارات الزم را در اختیار دسIتگاههای اجرایIی قرار داده و از طرف دیگر دسIتگاههای اجرایIی بIه عنوان مجری ملزم هسIتند بIا توجIه بIه اعتبار تخصIیصی در جهت هدف های مصIوب گام بردارنIد .بدیهIی اسIت هرگونIه انحراف از برنامIه های مصIوب موجIب پاسخگویی خواهد بود. امضاء و مبادلIه موافقIت نامIه های اعتباراتIی کIه ماهیIت اسIتانی دارنIد میان باالتریIن مقام دستگاه اجرایIی در اسIتان و رئیIس سIازمان مدیریIت و برنامIه ریزی اسIتان بوده و برای طرح هایIی که ماهیIت ملIی و سIتادی دارنIد امضاء و مبادلIه میان باالتریIن مقام اجرایIی دسIتگاه و رئیIس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور خواهد بود. اعتبارات دولتی بر دو بخش عمده اعتبارات جاری و عمرانی تقسیم می شود. مبادله موافقت نامه فعالیت> های جاری کلیIه دسIتگاه های اجرایIی مکلفنIد حداکثIر یIک ماه پIس از ابالغ بودجIه نسIبت بIه Iمبادله شرح فعالیIت های مربوط بIه Iاعتبارات جاری خود بIه تفکیIک برنامIه و فصIول هزینIه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام نمایند. فرم شماره :1خالصه بودجه دستگاه در ایIن فرم اطالعاتIی از قبیIل :عنوان دسIتگاه ،شماره طبقIه بندی ،تعداد برنامIه ها ،تعداد فعالیIت هIا ،شرح هزینIه هIا و درآمدهای سIه IسIال (بودجIه مصIوب سIال جاری ،دریافتی و پرداختIی سIال قبIل و عملکرد سIال ماقبIل آخIر) ازمحIل در آمدهای عمومی و اختصاصی و توضیحات ضروری وجود دارد. سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعالیت های جاری سال 1380فرم شماره 1 شرح هزینه عملکرد سال 1378 عنوان دستگاه اجرایی: تعداد برنامه: خالصه بودجه دستگاه: پرداختی سال 1379 از محل درآمد عمومی شماره طبقه بندی: تعداد فعالیت ها : (مبالغ به هزار ریال) مصوب سال 1380 شرح درآمد از محل درآمد اختصاصی جمع توضیحات ضروری: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان: رییس دستگاه اجرایی : قطعی سال 1378 دریافتی سال 1379 مصوب سال 1380 توضیحات ضروری که دستگاه اجرایی بایستی رعایت نماید: ذیحسIاب موظIف بIه گزارش عملکرد مالIی مبالIغ موافقIت نامIه هIر سIه ماه یکبار بIه سIازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان است. دستگاه اجرایی در حد تخصیص اعتبار ابالغی مجاز به ایجاد تعهد می باشد. دسIتگاه اجرایIی موظIف اسIت گزارش عملکرد فعالیIت و میزان وصIول درآمدهIا را هIر سIه ماه یIک بار بهسازما ن مدیریت و برنامه ریزی استان ارسال نماید. هر گونه تغییر در مفاد فقط با رعایت مفاد تبصره های قانون بودجه سال مورد نظر امکان پذیر است.فرم شماره : 2گزارش توجیهی در این فرم اطالعاتIی از قبیIل عنوان دستگاه و شماره طبقIه بندی ،عنوان برنامIه و شماره طبقه بندی و گزارش توجیهIی شامIل اهداف کمIی و وظایIف اصIلی براسIاس قوانیIن موضوعIه ،حجIم عملیات اصلی به صIورت کمی به تفکیIک عملکرد سال ماقبIل آخIر ،پرداختی سIال قبIل و مصIوب بودجIه سال مورد نظر آمده است. فرم شماره :3برآورد هزینه های دستگاه برحسب برنامه و مواد هزینه در این فرم اعتبارات سال بودجه ای به تفکیک برنامه ها و مواد هزینه درج می گردد. سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعالیت های جاری سال 1380فرم شماره 3 عنوان دستگاه: برآورد هزینه های دستگاهب>رحسب برنامه و مواد هزینه: (مبالغب>ه هزار ریال) عملکرد سال 1378 شرح پرداختی سال 1379 شماره طبقه بندی: مصوب سال 1380 اعتبارات سال 1380ب>ه تفکیک برنامه برنامه ... برن>امه ... ب>رنامه ... جمع کل 5591600 16/6973 7402000 126000 1775000 5501000 فصل اول :هزینه های پرسنلی 4718800 5917000 6500000 126000 1173000 5201000 ماده -1حقوق و دستمزد 1146500 1345000 1530000 - 266000 1264000 ماده -2مزایا و کمک ها 3572300 4572000 4970000 126000 907000 3937000 فصل دوم :هزینه های اداری 598000 600000 551000 - 551000 - ماده -3هزینه سفر ماموریت حمل و نقل و ارتباطات 338000 350000 300000 - 300000 - ماده -4اجاره 10000 10000 15000 - 15000 - ماده -5خدمات قراردادی 90000 60000 60000 - 60000 - ماده -6سوخت ،برق و آب 70000 90000 - 90000 - ماده -7مواد و لوازم مصرف شدنی 90000 86000 - 86000 - ماده -8هزینه های سری - - - - - فصل سوم :هزینه های سرمایه ای - 51000 - 51000 - ماده -9مطالعه برای ساختمان و تاسیسات - - - - - ماده -10خرید ساختمان زمین و حقوق انتفاعی - 6200 - 6200 - • • فرم شماره :1/3خالصه هزینه های دستگاه به تفکیک اجرای مواد هزینه در این فرم اطالعات دیگری مانند هزینه های ابالغی و پرداختی سال قبل بودجه و تعداد افرادی که بازخرید اما بازنشسته شده و یا مشمول دریافت پاداش خدمات برجسته شده اند نیز قید شده است. سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعالیت های جاری سال 1380 فرم شماره 1/3 عنوان دستگاه: خالصه هزینه های دستگاه برحسب برنامه و مواد هزینه: (مبالغ به هزار ریال) عملکرد سال 1378 شرح ابالغی سال 1379 شماره طبقه بندی: مصوب سال 1380 پرداختی سال 1379 جمع کل 5591600 6973160 16/6973 7402000 فصل اول :هزینه های پرسنلی 4718800 597000 5917000 6500000 حقوق و مزایای مستمر و فوق العاده شغل 3495500 3910000 3910000 4684000 اضافه کار 470000 895000 895000 1074000 کارانه 217300 424900 424900 - حق التحقیق - - - - حق التدریس - - - - عیدی 115000 124800 124800 249600 بازنشستگی سهم دولت بیمه اجتماعی کارکنان 226000 405630 405630 292400 کمک هزینه غذا - - - - سایر 195000 156670 156670 200000 فصل دوم :هزینه های اداری 598000 600000 600000 551000 ماموریت داخلی 300000 330000 330000 250000 ماموریت خارجی - - - - سوخت ،آب و برق و تلفن 108000 110000 110000 140000 خدمات قراردادی 90000 60000 60000 60000 فرم شماره : 6پیش بینی کاهش و افزایش پرسنل ایIن فرم بIه منظور بررسIی و پیIش بینIی و ضعیIت نیروی انسIانی دسIتگاه اجرایIی در نظIر گرفته شده اسIت .در ایIن فرم بIا بررسIی تغییرات در تعداد نیروی انسIانی در سIال گذشته ،برای سIال بودجIه ای مورد نظIر اقدام بIه پیIش بینIی در موارد افزایIش و یIا کاهIش نیروی انسانی می شود. عنوان دستگاه : پیش بینی کاهش و افزایش پرسنل: سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعالیت های جاری سال 1380 فرم شماره 6 درجه تحصیالت عملکرد کاهش پرسنل در سال 1379 وضع موجوIد در اول سال 1379 شماره طبقه بندی: عملکرد افزایش پرسنل در سال 1379 پیش بینی افزایش پرسنل در سال 1380 پیش بینی کاهش پرسنل در سال 1380 وضعیت نهایی در پایان سال 1380 رس دکتری و فوق لیسانس لیسانس دیپلم و فوق دیپلم کمتر از دیپلم ششم ابتدایی جمع تفکیک کلی اصلی رسمی غیر رسمی جمع 8 - 8 - 68 7 75 2 152 38 190 80 54 12 5 320 104 214 65 106 39 13 42 - 2 8 - 8 - - - 7 - 7 81 7 88 - 12 2 - 2 9 - 9 - - - 133 38 171 - 7 1 - 1 1 - 1 - - - 73 54 127 - - - - - 8 - 8 - - - 4 5 9 - 21 13 - 13 18 - 18 9 - 9 303 104 407 - 6 12 - 12 6 - 6 9 - 9 223 65 288 - 15 1 - 1 12 - 12 - - - 80 39 119 1 7 - 21 4 27 - - 2 - 2 - - - 2 - 2 12 - 12 2 4 17 غیر رسمی م ی جمع رسمی غیر رسمی جمع رسمی غیر رسمی جمع رسمی غیر رسمی جمع رسمی غیر رسمی جمع 6 9 پرسنل پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی 145 15 دستگاه اجرایی: در تبصIره 25قIانون بودجIه کIل کشور در سIال 1380نکات مهIم ذیIل در خصوص اعتبارات جاری تصویب شده است: افزایIش اعتبارات جاری هریIک از برنامIه هIا و فصIول هزینIه دسIتگاههای اجرایIی محلی منظور درموافقIت نامIه شرح فعالیIت موضوع بنIد (و) ایIن تبصIره از محIل کاهIش دیگIر برنامIه هIا و فIصول هزینIه دسIتگاه مربوط ،مشروط بر آنکIه در جمIع اعتبارات جاری آIن اسIتان تغییIر حاصل نشود حداکثIر بIه میزان ده درصIد بIه پیشنهاد دسIتگاه اجرایIی و تاییIد سIازمان مدیریIت و برنامه ریزی استان حسب مورد مجاز می باشد. نقIل و انتقال اعتبارات جاری بیIن دسIتگاههای اجرایIی محلی مشمول نظام بودجIه استانی با پیشنهاددسIتگاههای اجرایIی ذیربIط و موافقIت سIازمان مدیریIت و برنامIه ریزی اسIتان حداکثIر تا میزان 5 درصد اعتبار مصوب هر دستگاه و با رعایت محدودیت ده درصد ذکر شده . نکات فوق در مورد دسIتگاه های اجرایIی ملIی بر حسIب نیاز بIه شرط تقریبIا مشابهIی انجام می شود.در ایIن صIورت تغییرات اعتبارات مربوط در هIر مورد بنIا بر پیشنهاد وزرا یIا باالترین مقام های دستگاه اجرایی ملی و تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور مجاز خواهد بود. مبادله موافقت نامه شرح عملیات طرح های عمرانی منظور از طرح های عمرانIی ،مجموعIه عملیات و خدمات مشخصIی اسIت کIه بر اساس مطالعات توجیهIی فنی و اقتصادی و یا اجتماعی که توسط دستگاه اجرایی انجام می شود و طIی مدت معیIن و بIا اعتبار معیIن برای تحقیIق بخشیدن بIه هدف های برنامIه عمرانی پنIج سIاله بIه IصIورت سIرمایه گذاری ثابIت شامIل هزینIه های غیIر ثابIت وابسته در دوره مطالعIه و اجرا و یIا مطالعات اجرا مIی گردد و تمام یIا قسIمتی از هزینIه Iهای اجرای آن از محIل اعتبارات عمرانIی تامیIن مIی شود و بIه سIه نوع انتفاعIی ،غیIر انتفاعIی و مطالعاتی تقسیم می گردد. فرم شماره : 1خالصه طرح عنوان طرح :کلیه عملیات و خدمات مورد نظر طرح باشIد مانند طرح مرمت و بازسازی قنوات ،طرح ایجاد شبکه های آبیاری و ... عنوان دسIتگاه اجرایIی :بIه لحاظ مشخIص شدن مسIئولیت اجرای طرح ،دستگاه اجرا کننده طرح باید دستگاه واحد باشد. عنوان دسIتگاه بهره بردار :دسIتگاه اجرایIی کIه پIس از اتمام طرح از خدمات طرح استفاده و بهره برداری خواهد کرد باید مشخص شود. نوع طرح :نوع طرح از لحاظ انتفاعی ،غیر انتفاعی و یا مطالعاتی مشخص می گردد. مدت اجرای طرح :مدت اجرای طرح باید مشخص شود. • میزان تحقیIق اهداف در سIالهای برنامIه :تامیIن اهداف برنامIه در تنظیIم موافقIت نامه طرح بایIد بIه IطریقIی صIورت گیرد کIه بIا اجرای طرح مزیور قسIمتی از اهداف برنامه میان مدت اقتصاد جامعه تامین گردد. • در ایIن فرم اطالعات دیگری از قبیIل تعداد کIل پروژIه هIا ،تاریIخ مبادلIه موافقIت نامه ، منابIع تامیIن اعتبار در سIالهای قبIل و اعتبارات سIالهای برناه ،اهداف کمIی طرح و برخی توضیحات ضروری که دستگاه اجرایی ملزم به رعایت آنهاست. جمهوری اسالمی ایران سازمان مدیریت و برنامه ریزی موافقت نامه شرح عملیات طرح برنامه سوم 1379-80 فرم – 1خالصه طرح منابع تامین اعتبار شماره اصالحیه: کد طرح : عنوان طرح : کد دستگاه اجرایی: عنوان دستگاه اجرایی: کد دستگاه بهره بردار: عنوان دستگاه بهره برداری: نوع طرح: پیش بینی تارخ خالصه آخرین پروژه تاریخ شروع اولین پروژه : (مبالغ به میلیون ریال) پرداختی سالهای قبل ریال ارز جمع تاریخ مبادله پیش بینی کاهش و افزایش پرسنل: تعداد کل پروژه ها: پیش بینی سالهای بعد اعتبارات سالهای برنامه 1379 1380 1382 1381 1383 جمع کل جمع جمع در آمد عمومی سایر منابع اهداف کمی طرح واحد مقدار کل عملکرد سالهای قبل میزان تحقیق اهداف در سالهای برنامه 1379 سایر 1380 1382 1381 میلیون ریال توضیحات ضروری : سازمان مدیریت و برنامه ریزی کارشناس طرح: مجری: مسئول بهره بردار: مسئول: 13 83 پیش بینی تحقق در سالهای بعد جمع برآورد هزینه واحد اولیه فعلی پیش بینی اعتبار در اولین موافقت نامه حجم عملیت در اولین موافقتپیش بینی زمان خاتمه Iطرح در اولین موافقت نامه توجیهات فنی ،اقتصادی و مالی انجام شده خالصه نتایج مطالعات انجام شده

23,000 تومان